cmills 10 Anmeld indhold Skrevet November 12, 2006 Hej alle, Vi skal flytte til Svedala, hvem kan i anbefale til ovenstående ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2006 Tja, Vi har brugt bredbåndsbolaget, men de var godt nok lidt sløve i det, men det kom da til at virke til sidst, selvom vi ikke har de fulde 24Mbit til rådighed. Med hensyn til tv, har vi bare købt en antenne samt en digital boks, så kan vi se dr1,dr2,tv2, svt1,svt2, tv4 svensk og tv6 svensk, samt nogle lokale ting. Regner med at købe en dansk parabol senere. Bare skidt at man ikke kan få tv3 og discovery ved samme udbyder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gjol 10 Anmeld indhold Besvaret November 14, 2006 Hvis det er et comhem hus er det normalt en fordel at bruge dem da de kører over kabeltv netet. Ellers kommer det lidt an på hvor i byen i skal bo, har haft problemer med bredbandsbolaget i den ene ende af byen men det har fungeret fint i den anden ende og hos mig selv. Telia kører stabilt lige bortset fra midt i byen. Glocalnet kører ustabilt, men det gør det jo over hele Sverige så intet nyt i det. Edit: Hvis det er en HSB lejlighed har i selvfølgelig deres interne net som køres af Telia i denne del af Skåne. Fiber lige ind af døren. 10/10 for 275 eller hvis det er til storforbrug, 100/100 til 795:- Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2006 Hvis det er et comhem hus er det normalt en fordel at bruge dem da de kører over kabeltv netet.Hvad er fordelen i dét? ComHem´s "bredbånds-produkt" har et noget blakket ry, for at sige det mildt. Hvis det er en HSB lejlighed har i selvfølgelig deres interne net som køres af Telia i denne del af Skåne. Fiber lige ind af døren. 10/10 for 275 eller hvis det er til storforbrug' date=' 100/100 til 795:-[/quote']Nej - det er ikke en selvfølge at det findes. Jeg bor selv i HSB-ejendom, og kan vælge imellem ComHem via kabelnettet eller Ownit via ejendommens egen netværkskabling. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gjol 10 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2006 Hvad er fordelen i dét? ComHem´s "bredbånds-produkt" har et noget blakket ry, for at sige det mildt. Nej - det er ikke en selvfølge at det findes. Jeg bor selv i HSB-ejendom, og kan vælge imellem ComHem via kabelnettet eller Ownit via ejendommens egen netværkskabling. Comhem kører så vidt jeg ved uden større problemer i Svedala, derimod har de problemer andre steder. Kender 3 som har comhem og det er kun nede når de selv laver rod i deres netværk, hvilket desværre sker oftere end hvad godt er. Dette har dog ikke noget med Comhems stabilitet i området at gøre, men er helt enkelt en fejl40. Og jo, i Svedala er det en selvfølge at du har Telia i din HSB lejlighed. De har efterhånden også fået opgraderet så man har comhem via "det tredje hul" men det er så vidt jeg ved ikke færdigt over hele byen. At du har ownit betyder bare at de kører netværket der hvor du bor, det er forskelligt fra hele landet hvem som har overtaget de forskellige dele af HSB bolina som det hed før. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2006 Comhem kører så vidt jeg ved uden større problemer i Svedala' date=' derimod har de problemer andre steder. Kender 3 som har comhem og det er kun nede når de selv laver rod i deres netværk, hvilket desværre sker oftere end hvad godt er. Dette har dog ikke noget med Comhems stabilitet i området at gøre, men er helt enkelt en fejl40.[/quote']Hvis du laver en søger på Comhem herinde, så kan du se hvilke problemer folk har haft. Og det er ikke småting. Prøv også google.se, og se hvad Svensson generelt mener om ComHem´s Internet-tilbud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gjol 10 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2006 Hvis du laver en søger på Comhem herinde, så kan du se hvilke problemer folk har haft. Og det er ikke småting. Prøv også google.se, og se hvad Svensson generelt mener om ComHem´s Internet-tilbud. Som sagt før, kender ikke nogen i Svedala som har det og som har andre problemer end dem de laver for sig selv. Der er ingen tvivl om at generelt så er Comhem ikke specielt stabilt, men lige netop her i byen kører det meget godt, for ikke at sige bedre end de fleste ADSL installationer jeg har haft med at gøre og det er en del efterhånden. Det er op til foreningen hvad de vil ende op med at ha´. Telia/HSB trækker intet ned over hovedet på dem. Al´så ingen frivillig tvang. Ja det er op til foreningen, men nu snakker vi om internet i Svedala og der har alle foreninger Telia. Tror aftalen strækker sig frem til sidst i -07 men er ikke sikker. Og nej selvfølgelig er det ikke tvang, foreningen kan jo vælge at fjerne alle RJ45 kontakter, men nu det er installeret så er det jo rimelig dumt. Det var derimod tvang at få det installeret i bygningen fra starten af, men det er nogle år siden nu og dengang kørte HSB det selv. Edit: Kører forresten selv med Telia 100/100 og det er aldrig nede. Dog så er prisen lige i den dyre ende, men jeg mener selv jeg har brug for det og så må det jo koste lidt :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2006 Ja det er op til foreningen' date=' men nu snakker vi om internet i Svedala og der har alle foreninger Telia. Tror aftalen strækker sig frem til sidst i -07 men er ikke sikker. Og nej selvfølgelig er det ikke tvang, foreningen kan jo vælge at fjerne alle RJ45 kontakter, men nu det er installeret så er det jo rimelig dumt. Det var derimod tvang at få det installeret i bygningen fra starten af, men det er nogle år siden nu og dengang kørte HSB det selv.[/quote']Ja, HSB havde selv fornøjelsen af at stå bag "Bolina", inden Telia tog over efter, mildest talt, anarkistiske tilstande i "ledelsen" hos HSB Bolina. Men jeg har nu ikke hørt at HSB-föreningar skulle være tvunget til at tilbyde det - alternativt blive tvunget til at nedtage deres eksisteringe pds-kablinger. Men lad nu det ligge. Svedala lader til at være connected på den fede måde - så det er jo fint:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gjol 10 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2006 Jeg er selv på en 100/100 via "Ownit LAN"' date=' og må lave -tegnet på dét produkt. Og til 310 sek/md. er jeg ovenud tilfreds.[/quote'] Hmm jeg er næsten ikke misundelig over det, 795 i måneden er lige i overkanten, men for fanden hvor går det hurtigt :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2006 men for fanden hvor går det hurtigt :DWord! Men man vænner sig desværre til det, og utålmodigheden melder sig hurtigt på en "normal" 2048/512 :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites