Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2008 300 hk ?? - Hvad havde du tænkt dig at gøre med resten af bilen ? (bremser, dæk/fælge og undervogn) Hele mortoren skal vel også bygges om,og ja der skal laves meget om for at håndtere alle de heste... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
P.Hartmann 10 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2008 300 hk ?? - Hvad havde du tænkt dig at gøre med resten af bilen ? (bremser, dæk/fælge og undervogn) Jeg har ikke tænkt mig at gøre noget ved resten af bilen....Jeg ved det er lavet på en før af samme model og så er de (rotrex) sat på mange andre biler...klart at hvis Du ligger og banker den af hele tiden så bliver bremserne varme...men det gør de på alle biler....!! Det eneste problem der faktisk er ved det , er at Du laver en masse spin for du ikke kan have "ESP" på..så hakker den hele tiden...:D Men ellers ingen problemer...!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
P.Hartmann 10 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2008 Hele mortoren skal vel også bygges om' date='og ja der skal laves meget om for at håndtere alle de heste...[/quote'] Nej det skal den ikke...:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret January 26, 2008 Men ellers ingen problemer...!! Når man tuner en standardvogn SÅ kraftigt, som det antydes, skal bremser og undervogn naturligvis tilpasses dette - det giver sig selv ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
P.Hartmann 10 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2008 Når man tuner en standardvogn SÅ kraftigt' date=' som det antydes, skal bremser og undervogn naturligvis tilpasses dette - det giver sig selv ;)[/quote'] Det er ok !! Mogens,,Men det kommer sku stadig an på hvad og hvordan man bruger bilen....Du skal da ikke lave en extra fis ved den hvis Du bare bruger den til at komme lidt hurtige ud af "båsen" når Du holder for rødt.....Men hvis Du snakker om at køre race.....ja så ændre du mange andre ting på den..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Stilling 10 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2008 Der findes faktisk et par eksempler på 400 HK på sådan en Cooper S også, BBR chefen som bl.a. har lavet en del 280 HK og 300 HK Cooper S har ved flere lejligheder udtalt at den motor der sidder i MK 1 af BMW Minierne er en af de aller bedste motorer der nogen sinde er bygget og de kan stort set holde til hvad somhelst. Det er jo skønt at have med spdan noget at gøre :-) I den forbindelse er jeg nød til at sige "kun en tåbe frygter ikke havet" Minien har faktisk kun en svaghed, det er bremserne, de passer meget fint til en 163/170 HK Cooper S til daglig brug, det er de samme bremsere der sidder på Mini One og Cooper, Der er en årsag til at John Cooper Works opgraderer bremserne til 294 mm skiver når det laver deres i det her billede forholdsvis beskedne 210 HK opgrade, det følges altså ad, skal du ud af båsen hurtigere skal du have noget der kan bringe den ned i fart igen hurtigt, eller kan blive ved med at gøre det for det der det der er problemet, det er jo ikke den ene ned bremsning, det er jo når man skal blive ved mad at gøre det og det skal man typisk med de kræfter du går efter da du meget hurtiger har fart i bilen efter en nedbremsning end ellers. Men et spændende projekt, men det ville være rigtigt dumt at spare lige her, så hellere nøjes med 250 hk og få bremserne med også, det gir altså også en ret hurtig mini. Undervognen er faltisk ret ok som den er, man burde monterer en tårnstiver bag i hvis man skulle noget. Kig evt. ind på www.newmini.dk der er ved at være optræk til en masse fede mini oplevelser her i foråret bl.a. tour de øresund hvor vi køre en masse miniere gennem KBH og op til helsingøre over og ned mod broen, det var kanon hyggeligt sidste år. alle Mini ejere er velkomne og der er ikke medlemsbetaling endnu på newmini.dk :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret January 26, 2008 Jep, en S med sidewalk pakken :) Ud over S på siden, så kan du se det på hullet i frontklappen:) Ok..Kender INTET til Mini, mere til Porsche;) Sig lige til hvis den bliver sat til salg en dag:) Mvh Peter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2008 Ok..Kender INTET til Mini, mere til Porsche;) Sig lige til hvis den bliver sat til salg en dag:) Mvh Peter Så må du komme ud til et kursus Den er kun 6 mdr gammel lige nu, så det ville nok bedst kunne betale sig for dig at bare købe en ny magen til, da min pris nok ikke er så meget lavere endnu, men alt er vel til salg til den rette pris Jeg har iøvrigt også Burberry inden på panelerne, og gearstangen på billedet Jeg tilføjer lige inden andre gør det, JA det er en rigtig tøsebil. Michael er heller ikke meget for at blive set i den Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
leon 0 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2008 Er det blasfemi at købe en mini diesel og hvad får man af hk hvis man chipper sådan en miljøraket... Leon Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GULVmanden 10 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2008 Hvis man skal ha en mini så skal det være JCW.... Den er fed! Men så heller en ´08 WRX STI eller EVO X.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Stilling 10 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2008 Alle Minier er fantastisk sjove at køre og eje, Mini handler mest af alt om livsstil og der findes så en variation af modeller og tuning afhængig af temprement, samt yderliger muligheder for yderligere individualisering som aldrig slutter, så man løber aldrig tør for ideer. Diesel Den første diesel motor var en 1,4 den fungerer rigtigt godt, specielt som by bil. Så kom den nye model og en række nye valg inkl. en 110 hk stærk Diesel som ud over en fantastisk brændstof økonomi kunne ramme 100 km/t på mindre end 10 sek. Den har nu været på markedet i et stykke tid, den er Miljøbil i sverige og nu begynder de anerkendte tuner at komme med diesel bokse til dem Hartge og Hamann er allerede kommet med deres, de er enige om at den giver 135/136 HK (mod 110 std.) så det anderledes med momentet der siger den ene 275nm og den anden 300nm så det kommer nok til at ligge der omkring, en ret stor forøgelse. Så kommer AC Schnitzer og Kelleners sport nok også snart med en. Sig til hvid du vil vide mere om de bokse, jeg har god kontakt med Kelleners Sport. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GULVmanden 10 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2008 Hvordan vil du lægge 210 bhp og 300nm ned på vejen.... Den har jo ikke AWD! Det hele brænder af i hjulspind.... og kan du få den under 5.5 sec. på 0-100 km/t.... Kan man købe Cooper S med JCW tunning kit fra BMW ??? Hvad er prisen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Stilling 10 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2008 Hvis man er lidt forsigtig med gassen og har gode dæk, så skal du nok få meget af det ned på vejen, men det er ikke det der er sjovt ved at køre Mini, det er helt klart når vejen bliver lidt kurvet. Det er her Minien er sjovest, det gode er at det er helt uafhængig af hvad der ligger under motorhjælmen. Det næste er at hvis man vil have attension i gade billedet så glem superbiler, sportsvogne og hæftige stationcars, gå efter en Mini, det er alle unge som gamle, kvinder og mænd, jeg har aldrig fået så mange headturns med anerkendende smil og nik som efter jeg er begyndt at køre Mini, den er direkte dialog skabende folk kommer hen og snakker om den, de unge synes den er super cool, de gamle har haft en selv af de klassiske, det er fedt. JCW: John Cooper Works er det originale tuningsfirma for Mini, de har været med fra begyndelsen og står også bag nogle af de store motorsports bedrifter som Mini gennem tiderne har opnået og de er der selvfølgelig også idag. JCW er for Mini hvad M divisionen er for BMW og AMG for Mercedes, så ja du kan godt købe et JCW kit til din Mini Cooper eller Cooper S. Det koster ca. 60.000 kr. og gir 200 hk. på en Cooper S produceret før 05 og 210 på en produceret efter, det er motor og bremser, så kan man jo mæske sig i et udvalg af sæder, hjul, spoilere ect. bagefter. Du kan også gå ind og bestille en helt ny med JCW kit fabriksmonteret, klar til kamp. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
P.Hartmann 10 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2008 -----Det koster ca. 60.000 kr. og gir 200 hk.!!!! fuck det var dyrt for ingenting.....---- Hva laver de for at hive den "helt" op på de "mange" heste...!! Jeg ved at der gå en smule til bremser.....men motoren ? Jeg selv skal give ca. 30 kg for at få imellem 275-300.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret January 27, 2008 Hvis man skal ha en mini så skal det være JCW.... Den er fed! Men så heller en ´08 WRX STI eller EVO X.... TOTALT usammenligneligt:rolleye: WRX STI og EVO X er bygget til KUN et formål = Race.........Man får mange krafter for pengene og det er kun "Brian" der vender sig om, når de passerer på gaden! Mini er en charmetrold med sporty egenskaber og spørger i mig, hører de to førnævnte kun hjemme på Roskildevej fredag aften og og hos en lærlings forældres carport;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Stilling 10 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2008 Ja det koster, det kan vel ikke overaske nogen, du kan komme på 275 hk. for 20.000 kr. meget af det der gøres er meget mere tryk på kompressoren. JCW kittet der udskiftes en stor del af de vitale komponenter, det er en anden kompressor, intercooler, topstykke, tændrør samt en masse andre ting. set i det lys er det ikke så dyrt. Der er samtidig fabriks garanti og så kan man jo tænke lidt over hvilken teknik man selv synes er bedst. Du kan jo nemt for små penge få flere HK ud af en BMW 335i end en M3, men det gør den jo ligsom ikke til en M3 af den grund, den bliver heller ikk mere værd af det, tvært imod og sådan er det også med Mini Copper S JCW, vil man ha the shit... eller vil man bare ha noget der ligner.... Det må man jo selv afgøre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites