Jump to content
Michael Stilling

Mini-ejere

Recommended Posts

Jeg har nu haft min Mini i snart et halvt år, med stor glæde, jeg synes jeg møder flere og flere Minier over broen efter hånden, jeg kunne tænke mig at vide om det er nogen af jer der bruger forummet her ? Jeg vil i den forbindelse nævne at BMW Club Danmark som den første BMW Club i Europa har startet en sektion for de nye Minier, med eget forum og direkte adgang til de mange medlemsfordele BMW Club Danmark har oparbejdet gennem 40 år, som ud over et flot klubblad der får fast Mini indhold. Det omhandler også rabat aftaler hos BMW i både Danmark og Sverige, Benzin aftaler, samt en masse arrangementer af forskellig art. Der er adgang til sommer og vinter kører uddannelse. Sektionen har sin officielle start Søndag d. 19. november hos Terminalen i Brøndby, i forbindelse med lanceringen af den helt nye Mini II, som også vil være mulig at test kører, samt indmeldelse til favorabelpris på dagen. Hvis man er forhindret kan man melde sig ind op til den 19. November til specialpris ved at kontakte Miriam eller mig. så kan forummet anvendes og man kan være med helt fra start. Alle er velkommen til sektionsstarten hos Terminalen, også selv om man ikke har Mini i forvejen, men pas på de er stærkt vanedannende de små charmetrolde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige fået vores røde Cooper Cab... Dejlig lille bil, håber dog at gennemsnitsforbruget stiger lidt når motoren bliver kørt til... (11 km/l :thumbdown ) Så nej, du er ikke den eneste dansker på broen i Mini :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå det var dejligt at hører og tillykke med den, min går 12,5/l i gennemsnit og det er en S. Aerodynamikken er ikke specielt god på minierne og lidt værre på cabben, men hay, det var jo ligsom ikke det vi købte dem for eller ? De der 11-12/l synes jeg er acceptabel for så meget kører glæde, jeg plejer at sige det sådan hvis det har været en lorte dag på jobbet så det bare 5 min. i minien så er altling godt igen. så må jeg kigge efter en rød cab på broen synes ikke jeg har set den, min er pepper white med sort tag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den røde med hvide striber og frø-øjne kunne meget vel være min kone's - men hun har ikke set dit indlæg, sååååå:laugh: Men, en underholdende "lille" bil - og vores nummer 2 af slagsen. Og se lige hvad der skete der - pludselig var det ikke bare min kone's :rolleye: Tommy

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
men hay, det var jo ligsom ikke det vi købte dem for eller ?
Hehe, nej det kan du have ret i! :) Er bare imponeret over at min Z4 3.0i så er den økonomiske bil i familien, - den tror jeg ikke lige at kæresten havde regnet med :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja - det er jo ikke sikkert jeg kan det. Men der er startet en Mini sektion i BMW Club danmark, vi er ikke så mange endnu, men vi går efter at blive en solid gruppe, som kan drage nytte af de fordele der er i den gennerelle klub, samt eget forum under bmw-club.dk og intensioner om at mødes og lave lidt ture til Mini challenge og andre rellaterede oplavelser i ind og udland samt udvæksling af erfaringer, det kunne være hyggeligt at have nogle af jer her fra forummet med også.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK

Forleden så jeg en sort mini cooper med "burberry-mærker" på siderne....Er det en officiel model der kan bestilles eller?? Total fed!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forleden så jeg en sort mini cooper med "burberry-mærker" på siderne....Er det en officiel model der kan bestilles eller?? Total fed!
Jeg kan afsløre for dig inden hun selv kommer og fortæller det at det er noget hun selv har fået lavet. Hvor og hvordan må du selv spørge hende om. Og inden længe har hun sikkert svaret her :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Spørgsmål: Hvis man skal være sikker på ikke at få en med turbo.!! Hvilket år og evt. mdr. kan man trække den frem til..omkring 2007 ??? Altså hvornår begyndte de med at sætte turbo på...?? Peter
I slutningen 2006 kommer Cooper S'en med turbo, cabben forsætter med kompressor, så den kan stadigvæk bestilles.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor??? Er der problemer med deres turbo eller er det bare din personlig smag/mening?
Jeg tror ikke der er problemer med deres turbo, men vil gerne have den op på 300 hk. med en rotrex kompressor....derfor er det lidt lettere med en der har kompres. på i forvejen..:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

Rolig nu...

Jeg tror ikke der er problemer med deres turbo, men vil gerne have den op på 300 hk. med en rotrex kompressor....derfor er det lidt lettere med en der har kompres. på i forvejen..:th2:
300 hk ?? - Hvad havde du tænkt dig at gøre med resten af bilen ? (bremser, dæk/fælge og undervogn)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites