Jump to content
Guest Supermule

Nu skal jeg af med noget GALDE!!!! (hold til højre på motorvejen)

Recommended Posts

Tilgengæld mener jeg også at folk der kører stærkt (mig blandt andre), også har til opgave at sikre at deres kørsel ikke er til gene eller fare for andre.
Er 100% enig i den opfattelse. Hvis man mener at man er en tilstrækkelig dygtig bilist til at køre for stært, må man også have overskud nok til at kunne vise hensyn. Og man bør også være i stand til at kunne have lidt tålmodighed ind med hensyn til dem, der ikke er så hurtige til at overhale. Men overfor deciderede sabotører har min film det med at knække. Her vil jeg dog tilføje at sandsynligheden for at møde sabotører falder, hvis man ikke starter med at blinke med det lange lys fra første sekund;) .

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror faktisk godt at man kan få et klip for ikke at holde til højre, når bagfrakommende vil overhale. Det er bare camoufleret godt. Hvis du bliver opmærksom på, at en bagfrakommende vil overhale til venstre, skal du holde så langt til højre som muligt og må ikke øge hastigheden. Og færdselslovens §22 siger følgende (fra retsinfo.dk): § 22. Når en foran kørende bliver opmærksom på, at en bagfra kommende vil overhale til venstre, skal den pågældende holde så langt til højre som muligt og må ikke øge hastigheden.
betyder det ikke, at hvis du er igang med en overhaling på motorvejen - så skal du holde så langt til højre i din kørebane som muligt og fastholde samme hastighed indtil du er færdig med overhalingen og igen kan trække ind til højre ? :eek:
Stk. 2. Hvis et køretøj føres med lav hastighed eller optager megen plads, og kørebanen er smal eller bugtet, eller der er modkørende færdsel, skal føreren være særlig opmærksom på bagfra kommende færdsel. Såfremt det kan gøre overhalingen lettere, skal føreren nedsætte hastigheden og om nødvendigt føre køretøjet ud til siden, så snart dette er muligt, og eventuelt helt standse.
Jeg ser et dejligt plot til en dansk dogme film, hvor trafikken på motorvejen går i stå - fordi alle efterhånden som der kommer bagfra kørende - bremser ned og trækker ind .. indtil de sidste må begynde at bakke bagud for at kunne komme indtil siden for at gøre plads .. Men jo, det er sjældent at man oplever en bilist med så lav fart på en smal danske motorvej der bugter sig i landskabet med modkørende trafik.. Men det må jo snart være at finde på enhedslistens partiprogram :tongue2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Men overfor deciderede sabotører har min film det med at knække. Her vil jeg dog tilføje at sandsynligheden for at møde sabotører falder' date=' hvis man ikke starter med at blinke med det lange lys fra første sekund;) .[/quote'] enig her - se evt mit ønske om front monteret anti sabotør (/tante tut) udstyr.. jvnf gerne James Bond :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo

Ignoranter Der er ingen grund til at forplumre tråden med oplysninger om bilers ydeevne osv. det er trafikkulturen det handler om Supermule har ret i sin unuancerede påstand: Andelen af trafikspassere er steget foruroligende hurtigt på det sidste. Det er nu ikke ualmindligt at se kassevognskvaj køre promenadekørsel med 100 i venstre spor tidligt om morgenen. Andelen af biler, på svenske plader, der efter danske forhold ville have været skrotværdige, har nu som efter en fælles bevidsthed eller telepatisk signal besluttet at indkalde til langsomkolonnekørsel i venstre spor , selvfølgelig i venstre spor. Det er nu helt almindeligt at støde på den typiske danske specialitet på broen: En 3-4 biler ligger i inderbanen med omkring 20 - 30 km/t. De ligger 100 meter forude.Venstre bane er fri. Der kommer jeg. 130 -140 km/t. Når jeg er 20 meter fra bagerste vogn, vågner han -eller hun spasseren op , kaster sin lorte bil ud i hvad jeg tror er en undvigemanøvre, men som bare er fordi ...hovedet nu har besluttet sig for at overhale. Kigge i bakspejl: HAHAHAHAHA ...nej da. Jeg har ikke en, men utallige gange hørt ellers hvad jeg troede var normalt begavede mennesker påstå at bagfra kommende bil havde vigepligt. MEN det, der er rigtig uhyggeligt du! Hvorfor er de allesammen på Broen??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

I har så ganske ret. Det virker som om en del af dem kører spritkørsel ude i skoven på en grusvej. En ting er sikkert, de bruger ikke bakspejlet nogensinde. At orientere sig bagud er ikke nødvendigt åbenbart. Det er faktisk noget jeg ser næsten hver dag, vognbaneskift på Nobelvägen uden brug af blink. Prøv at se hvor mange der tager den for ren rødt herovre. For nogle mennesker er bakspejlet noget man bruger når man bakker nede ved supermarkedet. De tosse du nævner der bare flår bilen ud i overhalingsbanen med 92 for at overhale dem der kører 91, de blinker overhovedet ikke. Man må bare have det overskud det er at holde sig fri af dem, der kommer flere og flere biler på broen. Man må indkalkulere at det også er fjolsernes bro. :sad: Der er jo kun en ting at gøre: §1 at altid være agtpågivende i trafikken. Når man kører 111 på den bro, må man selv påtage sig det ansvar at være klar til at katastrofebremse uden forvarsel. Det er jo vilkårene. Bliver faktisk endnu mere nervøs når jeg med 140, bliver overhalet i blæsevejr af en håndværker i en kassevogn - med en kop kaffe i hånden. Jeg har en gang haft sådan en fjols kørende imod mig i en venstrekurve på en lille landevej nord for Holmegaard glasværk på en øvelse. Blev blændet af det lange lys men undgik vedkommende med millimeter, mistede vej grebet i kurven.... jeg kørte sidelæns ned ad en ½ m skråning, og rullede rundt 3 gange ude på en mark, mens bilen blev mindre og mindre omkring ørene på mig, hvergang ruffen ramte jorden. Pumpeantenne, antennehovede (flere kilo), rygsæk, basis, radio, pløkker, sløringstænger, et gevær, min elskede termokande, og andet smaskede rundt om ørene på mig. Hvad lærte jeg af det: * Siden har jeg altid kørt med sele. * Det kan godt være du føler dig som verdensmester, og kører lovlig hastighed som man bør. Men en spritbillist eller et fjols, så ændrer situationen sig, og du kan være den der kører ad h til. * Kører jeg den største bil, undviger jeg aldrig sådan en idiot mere, han følger med mig på hospitalet næste gang. For førnævnte stoppede aldrig op, selv om jeg lige havde reddet ham for at ramme en for ham dødbringende MB GD, om jeg rullede derudad med 70kmt. Jeg brugte uger på at børste auditøren af, der ville have at jeg bagefter skulle betale forsvarets bil. Blev dog mærkeligt nok bare frikendt blankt, da de havde modtaget anken via advokat. Se Mulle, det var en røverhistorie mere...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Fremover udleveres der 9mm håndvåben i betalingsanlægget, med det formål at skyde spassernes biler i sænk..... En moderne form for "sænke slagskibe"..... Når de så har frosset nok og er møgirreteret over at de ENDNU engang kommer for sent på arbejde, så lærer de det nok!! Istedet for fart skilte, så skulle de satme sætte "hold til højre" skilte ude på broen....

Der er ingen grund til at forplumre tråden med oplysninger om bilers ydeevne osv. det er trafikkulturen det handler om Supermule har ret i sin unuancerede påstand: Andelen af trafikspassere er steget foruroligende hurtigt på det sidste. Det er nu ikke ualmindligt at se kassevognskvaj køre promenadekørsel med 100 i venstre spor tidligt om morgenen. Andelen af biler, på svenske plader, der efter danske forhold ville have været skrotværdige, har nu som efter en fælles bevidsthed eller telepatisk signal besluttet at indkalde til langsomkolonnekørsel i venstre spor , selvfølgelig i venstre spor. Det er nu helt almindeligt at støde på den typiske danske specialitet på broen: En 3-4 biler ligger i inderbanen med omkring 20 - 30 km/t. De ligger 100 meter forude.Venstre bane er fri. Der kommer jeg. 130 -140 km/t. Når jeg er 20 meter fra bagerste vogn, vågner han -eller hun spasseren op , kaster sin lorte bil ud i hvad jeg tror er en undvigemanøvre, men som bare er fordi ...hovedet nu har besluttet sig for at overhale. Kigge i bakspejl: HAHAHAHAHA ...nej da. Jeg har ikke en, men utallige gange hørt ellers hvad jeg troede var normalt begavede mennesker påstå at bagfra kommende bil havde vigepligt. MEN det, der er rigtig uhyggeligt du! Hvorfor er de allesammen på Broen??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Skulle i ikke bare tage en beroligende pille:laugh: og så kør hjemmefra 5 min før, de farlige sitiuationer opstår vel først når en tosse der er helt rød i bærret begynder at overhale inden om mens der bliver tudet i hornet og givet finger:eek: ? Fra en der ikke har bil, men har mødt tosser som overnævnte.:kiss:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Man skal altid kigge på årsag, fremfor hændelse..... Hvorfor gør man som man gør???? Hvorfor er der kø på motorvejen??? Ifølge en matematisk undersøgelse er der kapacitet til 3 gange så mange biler på Køgebugt motorvejen, som der rent faktisk passerer i døgnet...... Det er ganske enkelt den menneskelige faktor der gør udslaget.... Tænk dig dette scenarie...... Tag en strækning på 500 m tosporet motorvej. Alle biler kører 60 km/t. Med 15 meters mellemrum.... Bilen er 5 m lang.... Ergo er der plads til 25 biler i to spor på et hvert givent tidspunkt. Det giver 50 biler ialt på ethvert tidspunkt. Det tager hver en bil ca 30 sek at tilbagelægge 500m... Sæt farten op til 120 km/t. Samme strækning og trafiktæthed. Så tager det lige pludselig kun 15 sekunder at tilbagelægge strækningen. Ved at sætte farten op til det dobbelte kan vi klemme dobbelt så mange biler igennem..... Det der så skaber køen er forskellen i farten og derved de unødige opbremsninger der kommer som en følge af det. Ergo er det ikke manden der kører for stærkt der er skyld i køer, men manden der kører for langsomt. Manden der kører for stærkt bremser ganske enkelt ned til 120 km/t.... Ergo er det sovende, ikke holdende til højre og langsomme bilister der er skyld i det virvar af kaos i morgentrafikken.... Det er hermed bevist over al tvivl.......;)

Skulle i ikke bare tage en beroligende pille:laugh: og så kør hjemmefra 5 min før, de farlige sitiuationer opstår vel først når en tosse der er helt rød i bærret begynder at overhale inden om mens der bliver tudet i hornet og givet finger:eek: ? Fra en der ikke har bil, men har mødt tosser som overnævnte.:kiss:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ved at sætte farten op til det dobbelte kan vi klemme dobbelt så mange biler igennem..... Det der så skaber køen er forskellen i farten og derved de unødige opbremsninger der kommer som en følge af det. Ergo er det ikke manden der kører for stærkt der er skyld i køer, men manden der kører for langsomt. Manden der kører for stærkt bremser ganske enkelt ned til 120 km/t....
Hader at være en spoiler, men det du skriver er kun rigtig for en motorvej uden bakker og frakørsler. Advarsel: Nørdsnak! I Los Angeles var der en strækning motorvej, hvor der hver morgen altid var kø. Der var ingen frakørsler, så man kunne ikke helt forstå hvad der skete. Det viste sig at der var en bakke et sted på strækningen hvor gennemsnitshastigheden faldt til ca. 80 km/t, men bilerne kom jo stadig bagfra med tophastighed på måske ca. 110 km/t. Dette førte meget hurtigt til en pakning af biler og dermed havde vi en vaskeægte traffikprop. Løsningen blev at man satte hastigheden ned til 80 km/t på hele strækningen da alle bilisters gennemsnitsrejse på den måde blev gjordt hurtigere. Før sad de jo bare fast i en kø... Derfor vil det fedeste være intelligente motorveje med variable hastighedsgrænser der skifter som funktion af traffikbelastningen. Nørdsnak slut :) Ellers er jeg helt enig med Supermule. Man har intet at gøre i overhalingsbanen med 90 eller 110 km/t. Det er en overhalingsbane, som bruges til overhaling. Derefter er det bare ind på højresporet. Der er ikke noget værre end selvbestaltede rethaveriske personer der ser det som sin højeste pligt at intet må bevæge sig hurtigere i overhalingssporet end 110 km/t.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ergo er det sovende, ikke holdende til højre og langsomme bilister der er skyld i det virvar af kaos i morgentrafikken.... Det er hermed bevist over al tvivl.......;)
Yes - det kan slet, slet ikke tænkes, at det er de biler som først skal i højre spor, så i venstre, når det kører lidt hurtigere, så tilbage til højre, når det går lidt hurtigere, så til højre, så til venstre - og hver gang skal dem de trækker ind foran bremse op. Det kan slet, slet ikke være derfor, nix nej. Det er kun dumme ignoranter, der ikke kan finde speederen og som i øvrigt har hevet bakspejlet af. Yes... Vi har fundet grunden. Du milde....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

En bils bremsesystem har en given evne til at decellerere bilen, men jo hurtigere bilen kører, jo længere kører den, mens den bremser ned. Derfor er det sådan, at hvis man fordobler hastigheden for bilerne på en vej, skal afstanden mellem bilerne MERE end fordobles for at opnå samme sikkerhedsniveau taget som en funktion af standselængden. Så jo hurtigere bilerne kører, jo mindre effektivt kan vejen udnyttes. Højere hastighed giver færre biler pr. minut. Når der er den typiske kø på en motorvej, så skyldes det ikke langsomme biler, men de hurtige efter køen, der "stjæler" vejens kapacitet og dermed stjæler hastighed fra de andre i systemet. På en vej, der nærmer sig grænsen for, hvad den kan ekspedere, er det faktisk de (for) hurtige biler, der "ligger og fylder så man ikke kan komme frem". :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Der tager du fejl..... :lol: Det er ikke de bagfra kommende der starter køen....De er bare med til at gøre den værre...... Jo højere hastighed, jo flere biler kan presses igennem pr time.... En Formel 1 kan bremse fra 300 til 0 på under 80 meter..... Det kan en Kia Carnival ikke engang fra 90....... Er det så mest farligt at køre 300 i en F1 eller 90 i en Kia???? ;)

En bils bremsesystem har en given evne til at decellerere bilen, men jo hurtigere bilen kører, jo længere kører den, mens den bremser ned. Derfor er det sådan, at hvis man fordobler hastigheden for bilerne på en vej, skal afstanden mellem bilerne MERE end fordobles for at opnå samme sikkerhedsniveau taget som en funktion af standselængden. Så jo hurtigere bilerne kører, jo mindre effektivt kan vejen udnyttes. Højere hastighed giver færre biler pr. minut. Når der er den typiske kø på en motorvej, så skyldes det ikke langsomme biler, men de hurtige efter køen, der "stjæler" vejens kapacitet og dermed stjæler hastighed fra de andre i systemet. På en vej, der nærmer sig grænsen for, hvad den kan ekspedere, er det faktisk de (for) hurtige biler, der "ligger og fylder så man ikke kan komme frem". :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da imponerede den mængde af mærkelig information man kan få af at læse denne debat... Hvorfor er det lige vigtigt, hvor hurtigt man kan bremse i en Formel 1? Kører der mange af dem på motorvejene i Danmark? Jeg ved, at der er mange, der TROR de kører i en, men alligevel? Jeg forstår pointen du prøver at komme frem til, men jeg vil så bare håbe, at den dag du ikke når at bremse, uanset dine formidable køreevner og dine ekstraordinært fremragende dæk, at du ikke tager andre med dig, og at du i øvrigt kan sidde i en ødelagt bil og glæde dig over, at det garanteret ikke var din skyld...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der tager du fejl..... :lol: Det er ikke de bagfra kommende der starter køen....De er bare med til at gøre den værre...... Jo højere hastighed, jo flere biler kan presses igennem pr time.... En Formel 1 kan bremse fra 300 til 0 på under 80 meter..... Det kan en Kia Carnival ikke engang fra 90....... Er det så mest farligt at køre 300 i en F1 eller 90 i en Kia???? ;)
Det er dem, der er foran, der skaber køen, for de skal bruge flere meter vej pr bil og minut, når de sætter farten op. Nu består trafikken på motorvejen jo ikke af Kiaer blandet med formel 1 biler, :rolleye: selv om nogen synes at tro det. Trafikken består af personbiler med nogenlunde samme slags bremser. Biler der er underlagt matematikkens og fysikkens love, så jeg beklager, men jo hurtige bilerne kører, jo færre biler kan vejen klare pr. minut. Apropos formel 1, så har jeg læst et sted, at formel 1 biler, har aerodynamik, der gør, at de under visse omstændigheder presses mod vejen med så stor kraft, at de faktisk ville kunne beholde vejkontakten selv om de skulle køre med hovedet nedad. Derfor burde Øresundsbroen indføre, at meget utålmodige bilister kunne få lov til at køre på undersiden af broen, så de ikke kørte og fyldte op for de andre. :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Der tager du fejl igen Nils.... Sæt en prop i køkkenvasken og vandet holder i kø for at komme ud.... Når du hiver proppen op, så er det dem der er FORREST der kommer ud først.... Derfor tager biblen fejl på et vigtigt punkt.... Det er ikke de sidste der skal blive de første..... :lol: Ergo jo højere fart på vandet, jo flere kubikmeter kan du klemme igennem.... Lidt ligesom bilerne, er stillestående vand livsfarligt.... Der er både tyfus og sovesyge.....Lidt ligesom bilerne over broen om morgenen.....:lol:

Det er dem' date=' der er [b']foran, der skaber køen, for de skal bruge flere meter vej pr bil og minut, når de sætter farten op. Nu består trafikken på motorvejen jo ikke af Kiaer blandet med formel 1 biler, :rolleye: selv om nogen synes at tro det. Trafikken består af personbiler med nogenlunde samme slags bremser. Biler der er underlagt matematikkens og fysikkens love, så jeg beklager, men jo hurtige bilerne kører, jo færre biler kan vejen klare pr. minut. Apropos formel 1, så har jeg læst et sted, at formel 1 biler, har aerodynamik, der gør, at de under visse omstændigheder presses mod vejen med så stor kraft, at de faktisk ville kunne beholde vejkontakten selv om de skulle køre med hovedet nedad. Derfor burde Øresundsbroen indføre, at meget utålmodige bilister kunne få lov til at køre på undersiden af broen, så de ikke kørte og fyldte op for de andre. :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Fuldstændig......... Ønsker ikke at blive berørt af en pædagog....... De slæber jo alskens ting og sager hjem fra arbejde.......:lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Apropos formel 1, så har jeg læst et sted, at formel 1 biler, har aerodynamik, der gør, at de under visse omstændigheder presses mod vejen med så stor kraft, at de faktisk ville kunne beholde vejkontakten selv om de skulle køre med hovedet nedad. Derfor burde Øresundsbroen indføre, at meget utålmodige bilister kunne få lov til at køre på undersiden af broen, så de ikke kørte og fyldte op for de andre. :D
:lol::lol::lol: Har du nogensinde overvejet at blive en af de dersens stand-up komikere? Er ret sikker på du ville få stor succes som en af de mere "tørre" af slagsen!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der tager du fejl igen Nils.... Sæt en prop i køkkenvasken og vandet holder i kø for at komme ud.... Når du hiver proppen op, så er det dem der er FORREST der kommer ud først.... Derfor tager biblen fejl på et vigtigt punkt.... Det er ikke de sidste der skal blive de første..... :lol: Ergo jo højere fart på vandet, jo flere kubikmeter kan du klemme igennem.... Lidt ligesom bilerne, er stillestående vand livsfarligt.... Der er både tyfus og sovesyge.....Lidt ligesom bilerne over broen om morgenen.....:lol:
Hmmm... Behov for mere nørd snak :scared: . Man transporterer flest kubikmeter vand igennem et rør hvis der hovedsageligt er laminar strømning i røreret. Forsøger man at presse mere igennem ved at øge gennemstrømningshastigheden opstår turbelente strømninger som fungerer som en slags bremse. Derfor dimensionerer man rørsystemer og pumper sådan at der hovedsageligt er laminare strømninger i systemet. Tilbage til motorvejen. Kører ALLE generelt for stærkt i forhold til vejens beskaffenhed, opstår en lignende fysisk effekt og så har vi en trafikprop.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Finten er at netop ALLE IKKE kører for stærkt..... Derfor ingen turbulente strømninger på motorvejen..... Kun under......I Øresund....... :lol:

Hmmm... Behov for mere nørd snak :scared: . Man transporterer flest kubikmeter vand igennem et rør hvis der hovedsageligt er laminar strømning i røreret. Forsøger man at presse mere igennem ved at øge gennemstrømningshastigheden opstår turbelente strømninger som fungerer som en slags bremse. Derfor dimensionerer man rørsystemer og pumper sådan at der hovedsageligt er laminare strømninger i systemet. Tilbage til motorvejen. Kører ALLE generelt for stærkt i forhold til vejens beskaffenhed, opstår en lignende fysisk effekt og så har vi en trafikprop.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Finten er at netop ALLE IKKE kører for stærkt..... Derfor ingen turbulente strømninger på motorvejen..... Kun under......I Øresund....... :lol:
M4 motorvej i london: Trafik i retningen mod london kører med en maximum hastighed af 97 kmt efter Heathrow frakørslen, hastigheden er tvunget ned vha. kameraer. Den hævede sektion er ligeledes hastighed begrænset og overvåget af kameraer som sikrer en lavere hastighed, 64 kmt. Trafik på vej ud af london er hastighedsbegrænset til 64 kmt, men dog uden kameraer Hastighedsbegrænsninger som ovenstående er praktiseret ud fra et kendt argument om at lavere hastighed tillader flere biler at køre tættere sammen hvilket øger kapaciteten af vejen. M4 har lidt mere trafik end broen, tunnelen og ring 3...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Det bliver jo også reguleret efter, hvor mange afkørsler, dvs. muligheder for at komme af og hvor meget trafik disse kan håndtere.... Der er broen lidt anderledes, idet der ikke er prop i hullet på DK siden..... Men kun på den svenske ved betalingsanlægget.....

M4 motorvej i london: Trafik i retningen mod london kører med en maximum hastighed af 97 kmt efter Heathrow frakørslen, hastigheden er tvunget ned vha. kameraer. Den hævede sektion er ligeledes hastighed begrænset og overvåget af kameraer som sikrer en lavere hastighed, 64 kmt. Trafik på vej ud af london er hastighedsbegrænset til 64 kmt, men dog uden kameraer Hastighedsbegrænsninger som ovenstående er praktiseret ud fra et kendt argument om at lavere hastighed tillader flere biler at køre tættere sammen hvilket øger kapaciteten af vejen. M4 har lidt mere trafik end broen, tunnelen og ring 3...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
M4 motorvej i london: Trafik i retningen mod london kører med en maximum hastighed af 97 kmt efter Heathrow frakørslen, hastigheden er tvunget ned vha. kameraer. Den hævede sektion er ligeledes hastighed begrænset og overvåget af kameraer som sikrer en lavere hastighed, 64 kmt. Trafik på vej ud af london er hastighedsbegrænset til 64 kmt, men dog uden kameraer Hastighedsbegrænsninger som ovenstående er praktiseret ud fra et kendt argument om at lavere hastighed tillader flere biler at køre tættere sammen hvilket øger kapaciteten af vejen. M4 har lidt mere trafik end broen, tunnelen og ring 3...
Jo men det handler også i bund og grund om at holde afstand. Problemet ved tæt trafik er jo, at når en eller anden trækker ud foran én, så er man meget tit nødsaget til at trykke på bremsen. Trykker man på bremsen skal den bagved kørende trykke lidt længere på bremsen og så fremdeles. Det skaber kø!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
En Formel 1 kan bremse fra 300 til 0 på under 80 meter..... Det kan en Kia Carnival ikke engang fra 90....... QUOTE] Arh... under 80 m. mener jeg nu ikke de kan... de bremser da i hvert fald et godt stykke før 100 m. skiltet, for enden af langsiderne... :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...