Jump to content
Guest Supermule

Nu skal jeg af med noget GALDE!!!! (hold til højre på motorvejen)

Recommended Posts

Guest Supermule

Nu ser i fanden banke mig at få jeres hoveder ud af jeres røv og orientére jer i trafikken................... Der er uanede mængder af fjolser/tåber/trafikmongoler der IKKE kan finde ud af at der er HØJRE kørsel i DK/SE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hold dog for helvede til højre ude på broen, så vi andre kan komme forbi.................. Det ender fandme som en grænseoverskridende parkeringsplads, hvis det fortsætter sådan her.......:mad: :mad: Hvis jeres begrænsede evne til at multitaske betyder at I ikke kan styre og holde øje med spejlene samtidigt, så kører der tog fra Malmø til Kbh ét par gange i timen..............................................................FJOLSER!!!!!!:mad: Tak......... Nu kan jeg se Da Vinci i ro og fred..........:cool:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Der er uanede mængder af fjolser/tåber/trafikmongoler der IKKE kan finde ud af at der er HØJRE kørsel i DK/SE!
Nyere (diodebaglygter) grå "svensk" Audi A6 st car idag kl. 17:15 gennem Tårnby overdækningen, retning mod Sverige. Ikke et øje i højre spor, men alligevel køre HUN 90 km/t i venstre spor. Taxa'erne var HELT oppe at køre over hende, hvilket man sgu godt forstår :cool:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne måske være udtrykt en smule mere diplomatisk. ;) Men jeg er enig i at der ude på broen findes en overræpresentation af fjolser, som kører som om at bakspejlet ikke fungerer. Tror dog ikke at det er nogen herinde fra debatten. Det drejer sig højst om 5% af dem som kører derude. Men det er desværre ligesom i svømmehallen - der skal bare en enkelt idiot som pisser i bassinet til at ødelægge det hele:surprise: Jeg har selv oplevet at ligge bag en Citroen varevogn i så lang tid med godt 100 i timen, at dem bag ved mig begyndte at blinke med lyset. Jeg sendte så blinkene videre, hvorefter jeg stadig blev ignoreret. Nu er jeg ikke typen der kører helt op i røven på folk fordi jeg mener at det simpelthen er for farligt. Men for god ordens skyld brugte jeg da (efter et par pauser med flere blink)også lige hornet og blinkede igen. Stadig ingen reaktion. Så tænkte jeg at så kunne jeg jo lige så godt lægge mig ind i højre bane og vente der. Gud hjælpe mig om ikke den var helt fri den næste kilometer frem. Siden at han stadig ikke fattede at han skulle trække til højre tænkte jeg at så kunne jeg jo lige så godt glide forsigtigt forbi højre om selvom det naturligvis er ulovligt. I det jeg nærmer mig begynder idioten kraftstejleme at blinke til højre, hvorefter jeg instinktivt står på bremsen. Det viser sig at han ingen intention har om at trække til højre, men åbenbart bare kører for at sabotere det for alle andre der har en større vogn en ham selv eller lign.:mad:. Eller også var han selvbestaltet fartblokker, som ikke var klar over at hans speedometer viste alt for lidt. Efter at have konstateret i løbet af 10-15 sekunder at idioten på ingen måde trak ind til højre selvom han blinkede til højre tænkte jeg at nu kunne det fandeme være nok, hvorefter jeg klampede speederen i bund og slap alle 330 heste løs, hvorefter han ikke nåede at reagere inden jeg var sluppet forbi.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld mig - men er det mindre farligt at få en fat-bøf bragende op i nakken af en med fuld skrue på lygter og horn?? Jeg kunne da ikke drømme om at antyde, at trådens starter kører så uforskammet, men det er der sørme nogen der gør, og selvom jeg også irriterer mig gevaldigt over folk, som tilsyneladende ikke ved, at speederen godt kan trædes liiiidt mere ned, så er det andet da værre. Helt ærligt. Kan I ikke se, at der er en langsomt kørende foran? Det antydes, at de langsomme ikke kan overskue både vej og spejle, men det virker nogle gange som om, at de super-hurtige ikke kan overskue både speeder og så et blik langt hen ad vejen. Trods manges ønsker om det modsatte, så er broen altså - mig bekendt - ikke bygget som en privat racerbane for fartglade drenge med store biler....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Det er der heller ingen der påstår den er..... Men jeg ryger bare indenom med hornet i kælderen.....:mad: Der er ved at snige sig en grim dansk trafikal kæmpebommert henover Øresundsbroen......... :( Og det bliver IKKE bedre lige efter betalingsanlægget.......Båtnakker!!!!

Undskyld mig - men er det mindre farligt at få en fat-bøf bragende op i nakken af en med fuld skrue på lygter og horn?? Jeg kunne da ikke drømme om at antyde' date=' at trådens starter kører så uforskammet, men det er der sørme nogen der gør, og selvom jeg også irriterer mig gevaldigt over folk, som tilsyneladende ikke ved, at speederen godt kan trædes liiiidt mere ned, så er det andet da værre. Helt ærligt. Kan I ikke se, at der er en langsomt kørende foran? Det antydes, at de langsomme ikke kan overskue både vej og spejle, men det virker nogle gange som om, at de super-hurtige ikke kan overskue både speeder og så et blik langt hen ad vejen. Trods manges ønsker om det modsatte, så er broen altså - mig bekendt - ikke bygget som en privat racerbane for fartglade drenge med store biler....[/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er der heller ingen der påstår den er..... Men jeg ryger bare indenom med hornet i kælderen.....:mad: Der er ved at snige sig en grim dansk trafikal kæmpebommert henover Øresundsbroen......... :( Og det bliver IKKE bedre lige efter betalingsanlægget.......Båtnakker!!!!
Er 100 procent enig med Mulen her. Ved godt diskussionen har været oppe et par gange eller tres tidligere, men for satan hvor er der mange der kører elendigt. I lang tid var jeg overbevist om, at danskere - uden sammenligning - var de værste trafikanter i verden - indtil jeg kom til England. Jeg har været i Enlgand i snart to måneder efterhånden og jeg har aldrig set værre trafikanter. På motorvejen er der - uden pis - oftest to nødspor. Det ene er det reele nødspor og det andet er den inderste bane, hvor folk øjensynligt har en eller anden fobi for at køre i. Det er helt tomt, men hvis man har nosser nok til at gi den gas derinde så kommer man hurtigt frem :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
...det andet er den inderste bane, hvor folk øjensynligt har en eller anden fobi for at køre i. Det er helt tomt...
Ganske som motorvejen mod Kbh om morgenen - og retur igen om aftenen...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Drenge;) , har I nogensinde overvejet hvorfor gennemsnitsalderen er lavere for mænd end for kvinder? Hvorfor så mange mænd stiger til himmels omkring de 50-55 år af hjertestop eller et slagtilfælde?? Et lille clue...."kvinden med 90 i overhalingsbanen er helt sikkert ikke stresset... hun er absolut uvidende om hendes manglende talent for overblik og forståelse for logistik" og jeg siger ikke hun ikke er håbløs.. jeg siger bare det er jeres helbred I sætter på spil over en håbløs billist. Spild af tid og kræfter og slidtage på korpus hvis I spørger mig:surprise: note: nej, jeg har ikke diodelygter i min Audi.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Drenge;) , har I nogensinde overvejet hvorfor gennemsnitsalderen er lavere for mænd end for kvinder? Hvorfor så mange mænd stiger til himmels omkring de 50-55 år af hjertestop eller et slagtilfælde?? Et lille clue...."kvinden med 90 i overhalingsbanen er helt sikkert ikke stresset... hun er absolut uvidende om hendes manglende talent for overblik og forståelse for logistik" og jeg siger ikke hun ikke er håbløs.. jeg siger bare det er jeres helbred I sætter på spil over en håbløs billist. Spild af tid og kræfter og slidtage på korpus hvis I spørger mig
Jep, du har helt ret - at det i principet ikke er noget at gå i coma over, fordi stress ødelægger helbredet. Jeg forstår blot ikke, hvorfor sådan en type - med så store øjensynlige mangler på det køretekniske område - kører bil. Der må være andre transportmuligheder til stede, idet hun er til stor fare for alle andre i trafikken. Måske derfor hun har valgt en bil med gode resultater i NCAP-testen ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Netop min pointe Moerke - slap dog af drenge!! Ja, der kører mange spader rundt, jeg kører over broen og gennem København hver dag, så jeg ser mange af dem. Men jeg vil nu til hver en tid påstå, at "hende" der kører 90 i overhalingsbanen (det er dog også sommetider en "han", må jeg så lige indskyde) er langt mindre farlig, end dem der mener, at motorvejen er bygget til dem og at alle andre bare har at flytte sig, så de kan komme frem. Det går over min forstand, hvorfor nogen mener, at alle andre bare har at rette ind og flytte sig væk, når de lige har tænkt sig at køre på vejen ?? Det kunne da være rart, om alle idioterne ventede med at køre, til vi andre superbillister VAR nået frem, men jeg er ked af at sige, at sådan er verden desværre ikke indrettet...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke være mere enig med Supermule og andre. Nu må man jo køre 110 på broen og, ligger der nogen ude med 90 skal de da blot flytte sig ind til højre, når der er frit, det siger loven. End of story! Det har intet at gøre med, om man vil køre 110 eller mere. Et lille hint til dem, der konstant ligger i venstre vognbane og ikke vil trække ind: asfalten er altså ligeså god i højre bane!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Ja stikke halen imellem benene kan man jo altid........:mad: Lad endelig være med at kæmpe imod masserne og deres flokmentalitet...... :lol:

Jeg synes lige at denne tråd skal balanceres en smule. Derfor skal I vide, at jeg deler de synspunkter som Moerke og Mulde har bragt frem. Til de som ønsker tyske tilstande - flyt derned ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har helt opgivet de langsomme båtnakker. Jeg ligger mig længe før ind i højre bane, sætter farten op, og brager forbi i inderbanen, så de bliver pisse forskrækkede. Og så sidder jeg og klukker af grin over dem når deres bil går i svingninger og de skynder sig ind i inderbanen. Ja, det er ulovligt at overhale indenom, ligesom der er ulovligt at ligge i venstre vognbane, når man ikke foretager enten overhaling eller forbikørsel. Og mit liv er for kort til 90 km/t i røven på en spadser i venstre vognbane.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har helt opgivet de langsomme båtnakker. Jeg ligger mig længe før ind i højre bane' date=' sætter farten op, og brager forbi i inderbanen, så de bliver pisse forskrækkede. Og så sidder jeg og klukker af grin over dem når deres bil går i svingninger og de skynder sig ind i inderbanen.[/quote'] Det lyder altså som en skidt idé. En eller anden dag falder det sammen med at et af fjolserne kommer i tanke om at han skal trække til højre og gør det (uden at tjekke spejlene) netop som du passerer. Set fra den lyse side: Det lyder som om at du er populær kunde i dit pensionsselskab, såfremt du bliver holdt uden for livsforsikrings- og invalidepensions-delen ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu du siger forsikringer - Så vil jeg mene at det tit er de uerfarne billister der er skyld i mange uheld. Forsikringerne burde helt klart i min verden være billigere jo flere kilometer man kører (jo flere kilometer, desto større erfaring). Men selvfølgelig har man jo så også større risiko for at hr/fru 90 kmt banker ind i en fordi de ikke har den store erfaring i trafiken. Selv kører jeg ca.100-120 tkm årligt, og møder MANGE tumper som den omtalte. Jeg mener ikke de burde helt afskaffes bare sæt deres forsikringspræmie op, og så kan man sætte de erfarne billisters præmie ned.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu du siger forsikringer - Så vil jeg mene at det tit er de uerfarne billister der er skyld i mange uheld. Forsikringerne burde helt klart i min verden være billigere jo flere kilometer man kører (jo flere kilometer' date=' desto større erfaring). Men selvfølgelig har man jo så også større risiko for at hr/fru 90 kmt banker ind i en fordi de ikke har den store erfaring i trafiken. Selv kører jeg ca.100-120 tkm årligt, og møder MANGE tumper som den omtalte. Jeg mener ikke de burde helt afskaffes bare sæt deres forsikringspræmie op, og så kan man sætte de erfarne billisters præmie ned.[/quote'] Hehe. Udemærket ide. Så mangler vi bare at forsikringselskaberne tager ideen til sig og laver en rubrik på deres ansøgningsskemaer der hedder: Kører du - bevidst eller ubevidst - altid i midtersporet eller ydersporet på motorvejen, selvom der er frit i den inderste bane? :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Kører du - bevidst eller ubevidst - altid i midtersporet eller ydersporet på motorvejen, selvom der er frit i den inderste bane? :th2:
Og så kunne man sende politiet ud med det samme for at konfiskere deres kørerkort, hvis nogen så var så dumme, naive eller en uheldig kombination af begge dele, at de ærligt svarede "ja" til den. :rolleye: Ved at svare ja har de jo åbenlyst bevist, at de ikke er i stand til at gennemskue noget som helst, hvorved det vil være usandsynligt at de besidder intelligens nok til at kunne gennemskue moderne trafik og køre uden at være til stor fare for andre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hehe. Udemærket ide. Så mangler vi bare at forsikringselskaberne tager ideen til sig og laver en rubrik på deres ansøgningsskemaer der hedder: Kører du - bevidst eller ubevidst - altid i midtersporet eller ydersporet på motorvejen, selvom der er frit i den inderste bane?
Det gør forsikringsselskaberne så ikke. De spørger til gengæld: "Kører du ind imellem som en idiot, og overvurderer du generelt dine egne evner?" Det er de tre felter, der hedder: Køn, alder og bilmodel. Mange af de biler, der ifølge det klassiske argument bringer andre trafikanters liv og helbred i fare ved at køre for langsomt - det vil sige overholde den gældende hastighedsbegrænsning - er sjovt nok meget billige i forsikring. Så forsikringsselskaberne må også være utroligt dårlige til at vurdere risiko. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Til de som ønsker tyske tilstande - flyt derned ...
Pointen med at ønske tyske tilstande er ikke blot at de må køre stærkt - faktisk er der efterhånden kommet fartgrænser på op imod halvdelen af deres Autobahns. Og der hvor der er fargrænser er der en god grund, så folk respekterer dem. Pointen er at tyskerne har fattet at "trafiksystemet" bliver mest effektivt, hvis allesammen kører efter reglerne, så man generer hinanden mindst muligt. De har så at sige fattet at de er nødt til at tilpasse sig systemet og at systemet ikke skal tilpasse sig dem. Det er det som tumpen, der blokerer yderbanen med 90 i timen ikke har fattet. Og det er sådan set også det, som den aggresive tumpe, der konsekvent lægger sig op i røven på alle og enhver, der kører under de 180, som han gerne vil, heller ikke har fattet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Du har tildels ret Nils....... Til gengæld tager du grusomt fejl på et givent punkt...... Nu står det i loven at man skal holde til højre..... Det står også i loven at man ikke må være til gene og unødig ulempe for andre trafikanter.... Dvs ser man nøgternt på det, så over træder de indtil mange paragraffer i færdselsloven, hvorimod dem der kører stærkere end de må, kun over træder én..... Pr personkilometer sker der mindre i Tyskland end i SE og DK. Man undrer sig jo over hvorfor??? Bliver man en opmærksom bilist, såfremt man snegler sig afsted med 90 km/t???? Prøv det i 10 timer i træk.... Så kender du svaret....;) Nu har jeg en bil der kan bremse bedre end gennemsnittet og kan stoppe hurtigere fra 160 end du kan fra 110...... Hvad er så mest uforsvarligt??? Desuden kører jeg på V godkendte vinterdæk??? Har du skiftet dine endnu??? Jeg har desuden ESP samt træk på alle 4 hjul......Det er en stor faktor der forbedrer trafiksikkerheden.... Har du det??? Og ja jeg arbejder i et stort dækfirma i Dk og du ville vende dig i graven, såfremt du så hvilke dæk folk triller rundt på...... :mad: Det er ganske enkelt groteskt.

Det gør forsikringsselskaberne så ikke. De spørger til gengæld: "Kører du ind imellem som en idiot, og overvurderer du generelt dine egne evner?" Det er de tre felter, der hedder: Køn, alder og bilmodel. Mange af de biler, der ifølge det klassiske argument bringer andre trafikanters liv og helbred i fare ved at køre for langsomt - det vil sige overholde den gældende hastighedsbegrænsning - er sjovt nok meget billige i forsikring. Så forsikringsselskaberne må også være utroligt dårlige til at vurdere risiko. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

OK - nu bliver jeg så nødt til at spørge: Er der virkelig så mange på motorvejen (broen), der kører 90 km/t som alle blive ved med at skrive om? Eller kunne det tænkes, at man også irriterer sig over dem, som enten tillader sig at overholde fastsatte hastighed eller evt. overhaler, bare langsommere end visse andre bryder sig om? Ja, jeg synes da også det er tåbeligt at ligge i venstre bane, hvis højre er helt fri, men jeg har også oplevet samme aggresive og utålmodige opførsel, hvis jeg har været ved at overhale med måske 130 i timen, og helt ærlig - det vil jeg altså have lov til at gøre i fred, uden at skulle jages ind i det første det bedste hul bare fordi en eller anden i en stor, fin bil med flotte dæk, der gør at han kan bremse åh så hurtigt, selv ved 160 i timen absolut skal 2 sekunder hurtigere frem. For det er jo sket mere end en gang, at en bil brøler forbi en, og så "fanger" man ham ved betalingsanlæg, rødt lys eller en frakørsel et eller andet sted, og hvor meget er der så lige sparet??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Til gengæld tager du grusomt fejl på et givent punkt...... Nu står det i loven at man skal holde til højre..... Det står også i loven at man ikke må være til gene og unødig ulempe for andre trafikanter.... Dvs ser man nøgternt på det, så over træder de indtil mange paragraffer i færdselsloven, hvorimod dem der kører stærkere end de må, kun over træder én.....
Hvorimod den der kører for stærk kun overtræder fartgrænsen - det kunne ihvertfald ikke tænkes at de igennem deres kørsel er både til gene og unødig ulempe for de andre trafikanter der oplever at få dem ubehageligt tæt på deres bagerste kofanger - gerne med både langtlys og hornmusik. At der gives klip i kortet for både for høj hastighed og manglene evne til at holde korrekt afstand til foran kørende - mens det kun kan udløse bøde for ikke at holde til højre - er vel mere et udtryk for færdselsrådets, politiets og politikernes idioti fremfor tanken om at der måske skal ses på hvordan ens egen kørsel evt kan være til gene for andre trafikanter ?
Nu har jeg en bil der kan bremse bedre end gennemsnittet og kan stoppe hurtigere fra 160 end du kan fra 110...... Hvad er så mest uforsvarligt??? Desuden kører jeg på V godkendte vinterdæk??? Har du skiftet dine endnu??? Jeg har desuden ESP samt træk på alle 4 hjul......Det er en stor faktor der forbedrer trafiksikkerheden.... Har du det???
Gode bremser, rigtige dæk samt ESP er alle faktorer der kan hjælpe en bilist, til større personlig sikkerhed. Det gør intet for at forbedre trafiksikkerheden hvis selvsamme bil ligger med for høj hastighed og for tæt på forankørende biler. I disse tilfælde er det en forstumpet argumenterende selvforherligende undskyldning for at køre som man gør. Ja, bilen kan bremse hurtigere - når du bremser. Og så man bare håbe at du ikke gør det forsent, for den del gør bilen altså ikke for dig. Uanset hvad din bil nu kan klare, kan du være ret sikker på at vedkommende foran dig, ikke har samme tiltro til hverken dig eller din bils evner - og når du kommer op i røven på folk med for høj hastighed - så kan du selv komme med dit gæt på om dette er med til at højne den generelle trafiksikkerhed og om din kørsel er til stor gene og unødig ulempe for øvrige trafikanter.
Og ja jeg arbejder i et stort dækfirma i Dk og du ville vende dig i graven, såfremt du så hvilke dæk folk triller rundt på...... :mad: Det er ganske enkelt groteskt.
Jeg vender mig allerede i graven nok over hvordan folk kører på vejene, ingen grund til at blive yderligere frustreret over deres dæk niveau også. Misforstå mig ikke.. Jeg bliver selv dagligt dybt rystet og forbandet over folks eventyrlige evne til glemme at vise af, umotiverede opbremsninger og manglende forståelse for at holde til højre .. min kone har desværre givet mig forbud mod at montere div. skydevåben eller fjernstyrede missilværn i front selvom jeg ofte argumenterer for den nødvendige oprydning på de danske (svenske) veje. Tilgengæld mener jeg også at folk der kører stærkt (mig blandt andre), også har til opgave at sikre at deres kørsel ikke er til gene eller fare for andre. Ihvertfald indtil den dag hvor jeg får tilladelse til at udstyre bilen på behørig vis.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
At der gives klip i kortet for både for høj hastighed og manglene evne til at holde korrekt afstand til foran kørende - mens det kun kan udløse bøde for ikke at holde til højre - er vel mere et udtryk for færdselsrådets, politiets og politikernes idioti fremfor tanken om at der måske skal ses på hvordan ens egen kørsel evt kan være til gene for andre trafikanter ?
Jeg tror faktisk godt at man kan få et klip for ikke at holde til højre, når bagfrakommende vil overhale. Det er bare camoufleret godt. Fra hjemmesiden om klippekortet (http://www.sikkertrafik.dk/2d143e80), står der følgende: Øget hastighed ved overhaling (§ 22, stk. 1) Du får et klip, hvis du øger hastigheden, når du bliver overhalet. Bøde: 500 kr. Hvis du bliver opmærksom på, at en bagfrakommende vil overhale til venstre, skal du holde så langt til højre som muligt og må ikke øge hastigheden. Og færdselslovens §22 siger følgende (fra retsinfo.dk): § 22. Når en foran kørende bliver opmærksom på, at en bagfra kommende vil overhale til venstre, skal den pågældende holde så langt til højre som muligt og må ikke øge hastigheden. Stk. 2. Hvis et køretøj føres med lav hastighed eller optager megen plads, og kørebanen er smal eller bugtet, eller der er modkørende færdsel, skal føreren være særlig opmærksom på bagfra kommende færdsel. Såfremt det kan gøre overhalingen lettere, skal føreren nedsætte hastigheden og om nødvendigt føre køretøjet ud til siden, så snart dette er muligt, og eventuelt helt standse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...