splint 10 Anmeld indhold Skrevet November 8, 2006 Hej alle Jeg er en stor biltosse, så jeg læser div. bilmagasiner. Bruger meget tid på at læse biltest's osv. Deri står der en masse om bl. a. økonomi forsikrin bla , bla. Så nu kommer jeg til det egentlige spørgsmål. Hvad betyder klassning (eks Ford Focus) 4-13-14 eller (saab 9-5 2.0t) klassning 4-14-18. Hvordan skal de tal forstås, hvad kan man udlede af dem, pris? På forhånd tak for hjælpen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2006 Er ret sikker på det har noget med pris gruppe hos forsikringen at gøre. At der så er flere på samme bil er så til forskellige varianter af bilen afhængig af udstyr, motor osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2006 Søgning på det store Internet kan give svar på næsten alt Fundet hos Länsförsäkringar ... Premieklass 7 24 28. Vad innebär detta? Trafikförsäkringsföreningen (TFF) utarbetar en lista över bilmodeller som speglar bland annat modellens reparationskostnader, vikt, effekt, stöldskydd och säkerhet. Första siffran (7) avser trafikförsäkring, den andra (24) avser delkasko (stöld, brand mm) och den tredje (28) avser vagnskadeförsäkring. Ju högre klassning desto dyrare premie. Klassningen är en av många faktorer som påverkar premien. Andra faktorer är ägarens ålder, bostadsort, körsträcka, kön, bonus m.m. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2006 Ja med den forklaring er der vel ikke meget mere at komme efter andet end jeg var da lidt galt afmarcheret! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2006 Jeg takker for svarene Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites