Jump to content
Dahlan

Låneansøgning - praktisk hjælp!

Recommended Posts

Hej, Vi har netop skrevet under på købskontrakten :) - men skal jo udfylde låneansøgning.. Der er nogle ting, jeg ikke helt er med på i den kontrakt (Handelsbanken). Banken skal jo tage sikkerhed i noget - ejendommen - og under denne rubrik (forslag til sikkerhed) står der noget omkring forsikring? Vi har ikke nogen husforsikring pt, men skal da ha en - hvad udfylder vi så der nu her? Skal vi tju hej ud og ha en husforsikring? Og hvad med punktet under pantebreve som er 'nye eller ikke belånt'.. Jeg har søgt og søgt på sitet - men har ikke det store held med mig, undskyld, jeg håber bare der er nogle der kan hjælpe.. Min tlf er nemlig død og banken svarer ikke på emails ..:sad: Tak i øvrigt for alle de gode indlæg, dem har jeg lært meget af, af alle jer garvede rotter!! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I punktet husforsikring skriver du bare: "ingen försäkring f.t." - alternativt kontakt et forsikringsselskab og få et tilbud - og navnet på dette selskab skriver du ind. I "pantbreve" skal du angive om der er pant i huset allerede eller ikke - det oplyses af mægleren.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej, Vi har netop skrevet under på købskontrakten :) - men skal jo udfylde låneansøgning.. Der er nogle ting, jeg ikke helt er med på i den kontrakt (Handelsbanken). Banken skal jo tage sikkerhed i noget - ejendommen - og under denne rubrik (forslag til sikkerhed) står der noget omkring forsikring? Vi har ikke nogen husforsikring pt, men skal da ha en - hvad udfylder vi så der nu her? Skal vi tju hej ud og ha en husforsikring? Og hvad med punktet under pantebreve som er 'nye eller ikke belånt'.. Jeg har søgt og søgt på sitet - men har ikke det store held med mig, undskyld, jeg håber bare der er nogle der kan hjælpe.. Min tlf er nemlig død og banken svarer ikke på emails ..:sad: Tak i øvrigt for alle de gode indlæg, dem har jeg lært meget af, af alle jer garvede rotter!! :)
Hvorfor får du ikke hjælp af din bankrådgiver?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

min svenske bankrådgiver kan jeg ikke få fat i (ingen tlf og svarer ikke sin email). Min danske skal jeg snakke med imorgen, men han har sagt tidligere, han ingen erfaring har med svenske forhold. Men imorgen har jeg tlf igen, låneansøgningen skal dog helst afsted idag.. Tak t Homer - jeg søgte efter netop den info :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I punktet husforsikring skriver du bare: "ingen försäkring f.t." - alternativt kontakt et forsikringsselskab og få et tilbud - og navnet på dette selskab skriver du ind. I "pantbreve" skal du angive om der er pant i huset allerede eller ikke - det oplyses af mægleren.
Æh, ingen forsikring? Sælger skal vel holde ejendommen forsikret frem til overtagelsesdagen. Så kan man vel skrive navnet på det aktuelle selskab. "ingen forsikring" - så bliver de jo nødt til at gøre et eller andet, så kan de jo ikke belåne huset. :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Æh' date=' ingen forsikring? Sælger skal vel holde ejendommen forsikret frem til overtagelsesdagen. Så kan man vel skrive navnet på det aktuelle selskab. "ingen forsikring" - så bliver de jo nødt til at gøre et eller andet, så kan de jo ikke belåne huset. :cool:[/quote'] Tja, i forbindelse med vores hus udfyldte jeg som skrevet, idet de ville vide hvilket forsikringsselskab jeg anvendte - og den gled igennem uden anmærkninger. Jeg kan ikke rigtig se hvad banken skal bruge information om den nuværende ejers forsikringsforhold til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tja' date=' i forbindelse med vores hus udfyldte jeg som skrevet, idet de ville vide hvilket forsikringsselskab jeg anvendte - og den gled igennem uden anmærkninger. Jeg kan ikke rigtig se hvad banken skal bruge information om den nuværende ejers forsikringsforhold til.[/quote'] Det er sikkert ikke så betydningsfuldt, men navnet på et forsikringsselskab ser vel altid bedre ud end det let alarmerende "ingen forsikring". :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites