Thomasha 10 Anmeld indhold Skrevet November 8, 2006 Jeg er ved at sælge min dejlige M3 og er i den forbindelse rendt ind i et uventet problem - hvordan slipper jeg for at spilde min tid på folk der bare vil prøve en tur eller endnu værre - folk der siger de vil sælge den for mig de skal blot have den stående et par uger? I den forbindelse er jeg blevet kontaktet af en person der siger han er bilhandler og har en kunde, men skal have bilen i forsäljning mod at han betaler 10% ved modtagelse og resten når den er solgt. Har I nogle erfaringer med dette i forbindelse af salg af eksotiske biler? Thomas Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2006 Prøvede det samme da jeg skulle sælge min S6. Der er ikke andet at gøre end at prøve at sortere lidt i dem, men det er svært. Jeg sorterede folk med eksotisk navn eller accent fra med det samme, og det hjalp (ved godt at det ikke er politisk korrekt, så spar mig for kommentarer ) Alle der ringede og udgav sig for at være bilhandlere fik 5 flade og et spark bagi - de er ikke seriøse, og for det meste en flok plattenslagere. Der er nok ikke andet at gøre end at væbne sig med tålmodighed, og vente på at "mr. right" dukker op... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
atsa17 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2006 Hvis du har sat en annonce i blocket.se, hold dig væk fra en som kalder sig TV4, kan se alle svensker skriver at han/hun skal holde sig væk og ikke ringe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
raket77 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2006 Hvis du har sat en annonce i blocket.se' date=' hold dig væk fra en som kalder sig TV4, kan se alle svensker skriver at han/hun skal holde sig væk og ikke ringe.[/quote'] Ja hvorfor mon.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2006 Hvis du har sat en annonce i blocket.se' date=' hold dig væk fra en som kalder sig TV4, kan se alle svensker skriver at han/hun skal holde sig væk og ikke ringe.[/quote']http://www.tv4.se/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
andersen 0 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2006 Hvis du har sat en annonce i blocket.se' date=' hold dig væk fra en som kalder sig TV4, kan se alle svensker skriver at han/hun skal holde sig væk og ikke ringe.[/quote'] Til dem der skulle være i tvivl om hvad det drejer sig om mht. TV4: http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel_datum.asp?lngCategoryId=1619&lngArticleId=4662 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret November 9, 2006 ThomasHa: Pas lige på med dem der vil sælge din bil for dig. Det er lykkedes at franarre ret mange deres nøgler og registreringsattest, fordi et firma påstår de kan mellem handle og skaffe 10% mere til sælger. Right.... Hvis de kunne score ektra 10% mere ville de da aldrig give det til ejeren af bilen, men stryge profitten selv. Juridisk stor man rigtigt dårligt, da man jo ikke kan bevise man ikke solgte bilen, men bare uden videre gav en fremmed nøgler og det hele. Mange er først blevet klar over hvad der er sket når denne venlige sælger er kørt med bilen + nøgler/reg.attest, og har solgt den til anden side, uden at man har modtaget nogle penge derudover. Han kan påstå du fik kontanter uden kontrakt, hvordan vil du kunne modbevise det? Fordi retten vil jo påstå du jo aldrig burde give dette væk, før du selv havde sikret dig pengene var gået ind på din konto. En udlænding er et nemt offer, hvis man ikke kender de lokale banditmetoder. Grådighed slår al fornuft ud af folk... hvorfor skulle han give dig 10%... ville du selv gøre det den anden vej? nej vel.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2006 Du skal også passe på med at låne bil ud til en prøvetur. Hvis bilen ikke kommer tilbage og du frivilligt har givet nøglerne væk kan du ikke hente noget hos forsikringen. Når du så har solgt bilen og køberen skal betale dig og du skal overrække nøglerne, så gør det i en bank (købers bank) så du ser at du får pengene (en kvittering på overførslen) samtidig som køberen får nøglerne. Der kan simpelthen ikke bruges nok med seler og livremme når det gælder salg af biler, slet ikke de lidt dyre af slagsen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PRESTIGE AUTO 10 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2006 Jeg kan gøre det meget mere simpelt for jer..når i står og skal af med bilen så ring/skriv til mig, ingen hokuspokus hos mig, det er self ikke gratis, men til gengæld har både du og køberen bedre muligheder for at handle, da jeg kan tilbyde finansiering og den fabelagtige 6 måneders helforsikring for 700kr. og 1-3 års garanti til gode priser!! Jeg har indtil flere Kommisions biler stående lige nu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Simon Irgens 10 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2006 [QUOTE=PRESTIGE AUTO;89669]Jeg kan gøre det meget mere simpelt for jer..når i står og skal af med bilen så ring/skriv til mig, ingen hokuspokus hos mig, det er self ikke gratis, men til gengæld har både du og køberen bedre muligheder for at handle, da jeg kan tilbyde finansiering og den fabelagtige 6 måneders helforsikring for 700kr. og 1-3 års garanti til gode priser!! Jeg har indtil flere Kommisions biler stående lige nu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret November 16, 2006 [QUOTE=PRESTIGE AUTO;89669]Jeg kan gøre det meget mere simpelt for jer..når i står og skal af med bilen så ring/skriv til mig, ingen hokuspokus hos mig, det er self ikke gratis, men til gengæld har både du og køberen bedre muligheder for at handle, da jeg kan tilbyde finansiering og den fabelagtige 6 måneders helforsikring for 700kr. og 1-3 års garanti til gode priser!! Jeg har indtil flere Kommisions biler stående lige nu. Det er sku da noget af et tilbud... Stærk service at tilbyde Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites