anton 0 Anmeld indhold Skrevet November 3, 2006 "Guten Morgen, liebe Sorgen Seid ihr auch schon alle da? Habt ihr auch so gut geschlafen Na, dann ist ja alles klar" Dette omkvæd, der er forfattet af den legendariske tysker Jürgen von der Lippe (googl bare - han eksisterer!), er nok det første, der dukker op i hovedet på nogen, når de får deres forskudsopgørelse for 2007. Min lå i min E-boks her til morgen, men hvad i alverden er nu det? "Sundhedsbidrag"? 8 %? Kommuneskat 24 %? Den korte forklaring er, at den gennemsnitlige kommuneskatteprocent rundet ned til nærmeste hele procent er på 24. Og dertil kommer der så 8 % sundhedsbidrag, så kommuneskat + sundhedsbidrag er på 32 %, hvilket er helt det samme som før, hvor kommuneskatteprocenten var 32 og sundhedsbidraget 0 %. I selve skatteberegningen er posten "Sundhedsbidrag" kommet til, og der er også kommet en ekstra linie til specifikation af skatteværdien af personfradraget. Så hele forskellen på forskudsopgørelserne for 2006 og 2007, såfremt man i begge år er korrekt registreret som begrænset skattepligtig, og man i øvrigt har samme indkomstforhold og forudsat at man enten ikke har indregnet restskat eller har samme indregnede restskat, kan opsummeres i nedenstående linie: Og for de af jer, der nu har hele monitoren smurt ind i den dér magiske tusch, der kan få ellers usynlige ting frem, kan jeg sige, at der ikke er nogen forskel. Husk: Man kan selv hæve skatteprocenten ved bare at strege over og skrive en højere procent end den udregnede Det er ikke sikkert, at man skal ændre skattekortet, selv om lønnen stiger Banker er villige til at anslå renteudgiften for 2007, hvis man spørger dem ad GOD FORNØJELSE MED SKATTEÅRET 2007! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2006 GOD FORNØJELSE MED SKATTEÅRET 2007! Ja...så skal vi nemlig snart til det igen - så tak for informationerne, Anton Tax Corleone En pæl at holde i er altid rar - hvadenten man sidder en søndag og tæver skattemappen igennem, eller er fedtet ind i dagens juleøls-tradition. Go´ Skattejagt til alle....:o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
anton 0 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2006 "You come to me at the day of my daughter's wedding..." Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2006 Min forskudsopgørelse kom så i dag. Satte mig ned - tænkte over den - og syntes der manglede noget. Ja faktisk alt det som jeg skal indberette på supplements-blanketten som grænsegænger (dvs dansk pension, udenlandske renter, a-kasse). Kigger lige én ekstra gang på min årsopgørelse for 2005 - gæt engang - de har heller ikke tage det med dér. Roder lidt i bunken af kopier, jo - den var sørme med da jeg fremsendte selvangivelsen 2005 der sidst i april. SÅ TROR da pokker min årsopgørelse så ud ad-h-til... Og så kan jeg vel lære at gå tingene fra Skat grundigt igennem. Nå, men i morgen ryder der så et brev til dem afsted om venligst at korrigere indkomståret 2005 og min forskudsopgørelse 2007. Det er dog utroligt at de ikke læser hvad man skriver. Havde endda pænt vedlagt et følgebrev med en pædagogisk oversigt over de fremsendte papirer - her står supplement'et også nævnt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret November 7, 2006 Lige bortset fra at par skalle måneder var det liiiige ved at lykkes. Altså at få forskudsopgørelsen 2007 - før man fik lukket skatteåret 2006. Hmmmmm... Anton: Tak for info. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Flemming40 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2006 Forskudsopgørelse Jeg har også lige fået min forskudsopgørelse. Ud over, at mit befordringsfradrag og mine forhøjede rente udgifter ikke er medregnet - hvordan kunne de også vide det, da jeg først er flyttet til Sverige i august 2006 - er jeg også sat til at betale kirkeskat. Jeg mener at have hørt et eller andet sted, at man ikke betaler kirkeskat, når man ikke længere er bosiddende i Danmark. Jeg har spurgt i Skattecenter København, Grænsegængercentret, og der var svaret, at så længe jeg ikke er meldt ud af folkekirken, skal jeg betale kirkeskat. Jeg er ikke parat til uden videre at tage SKATs ord for gode varer, så jeg vil spørge Jer: Er det korrekt, at man skal betale kirkeskat selv om man ikke længere har fast bopæl i DK? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2006 That's the spirit Jeg har også lige fået min forskudsopgørelse. Ud over, at mit befordringsfradrag og mine forhøjede rente udgifter ikke er medregnet - hvordan kunne de også vide det, da jeg først er flyttet til Sverige i august 2006 - er jeg også sat til at betale kirkeskat. Jeg mener at have hørt et eller andet sted, at man ikke betaler kirkeskat, når man ikke længere er bosiddende i Danmark. Jeg har spurgt i Skattecenter København, Grænsegængercentret, og der var svaret, at så længe jeg ikke er meldt ud af folkekirken, skal jeg betale kirkeskat. Jeg er ikke parat til uden videre at tage SKATs ord for gode varer, så jeg vil spørge Jer: Er det korrekt, at man skal betale kirkeskat selv om man ikke længere har fast bopæl i DK? Du skal naturligvis ikke tage de tre første svar, du får fra Skat for gode varer. Det er ligesom, når man destillerer sprit: Det første, der kommer ud er ren fusel og skal bare smides væk. Der skal tålmodighed til. :o Det forbedrer også kvaliteten af de svar, man får fra offentlige myndigheder, hvis man selv medbringer svarene. Du kan jo prøve at spørge, hvad det er for en kirkeskat, du betaler, for den knytter sig jo til en bestemt kommune, men du betaler jo ikke kommuneskat til en bestemt kommune, men til en gennemsnitskommune. Er det så også en gennemsnitskirkeskat, du skal betale? Når du ikke gider mere, så henvis til http://www.skat.dk/display.aspx?oID=119277&vID=200883 søg på kirkeskat. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Flemming40 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2006 Lige det jeg havde brug for. Tak for svaret Nils. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 8, 2006 Lige det jeg havde brug for. Tak for svaret Nils. Check lige om der under "skattekommune" står begrænset skattepligtig? Jeg kender til flere der tror de er overflyttet korrekt til SkatØresund men stadig hænger fast et sted i fraflytningskommunen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2006 Check lige om der under "skattekommune" står begrænset skattepligtig? Jeg kender til flere der tror de er overflyttet korrekt til SkatØresund men stadig hænger fast et sted i fraflytningskommunen. Årh -pis! På min står der skattekommune "Københavns Kommune", selvom jeg har prøvet at få det ændret - Skat kan åbenbart ikke finde ud af at håndtere e-mails. Troede først at den var god nok fordi at der ved kommuneskat stod 24%, men efter at have søgt lidt viser det sig at Københavns Kommunens kommuneksat er lige præcis 24% for 2007. Det skal nok gå helt galt for en masse mennesker Nu tror jeg lige, at jeg smider nogen tal ind online for at få en foreløbig ny version ud - tør ikke vente på at nogen skal rette et eller andet. Jeg mangler et eksorbitant befordringsfradrag, der tidligere hen har været stort set 0. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 8, 2006 Årh -pis! På min står der skattekommune "Københavns Kommune" Jeg kan dermed tilføje endnu en til min liste af folk med fejl i registreringen:) HURRA HURRA HURRAAAAAA Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2006 Jeg kan dermed tilføje endnu en til min liste af folk med fejl i registreringen:) HURRA HURRA HURRAAAAAASmid mig på dén liste også. Her i anden tilflytnings-omgang (september 2005) blev jeg heller ikke overført korrekt *suk* Jeg blev først opmærksom på det da jeg skiftede job hér 2 oktober. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JAHA 10 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2006 Jeg kan dermed tilføje endnu en til min liste af folk med fejl i registreringen:) HURRA HURRA HURRAAAAAA Osse mig. Samme forhold: flyttede ud af Københavns kommune i juli og er overført til grænsegængercentret, men er forskudsopgjort med kirkeskat. Jeg har sendt en mail til SKAT og venter på svar. Jeg var heller ikke opmærksom på skattekommunen, som stadig står til København. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
anton 0 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2006 Beløbene på forskudsopgørelsen for 2007 bygger på enten forskudsopgørelsen for 2006 eller årsopgørelsen for 2005 Når man er begrænset skattepligtig, skal man under ingen omstændigheder betale kirkeskat til Danmark For lige at ødelægge en statistik kan jeg sige, at jeg er registreret korrekt i systemet - ja, bortset fra, at jeg nu er den lykkelige ejer af fire forskudsopgørelser, da SKAT har sendt mig to originale forskudsopgørelser og to rettede forskudsopgørelser... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 9, 2006 For lige at ødelægge en statistik kan jeg sige, at jeg er registreret korrekt i systemet - ja, bortset fra, at jeg nu er den lykkelige ejer af fire forskudsopgørelser, da SKAT har sendt mig to originale forskudsopgørelser og to rettede forskudsopgørelser... Ret skal være ret, vi er begge registreret korrekt i systemet - og vi har fået vores forskudsopgørelser i vores e-boks/skattemappe:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2006 Lykke og jeg gik i sin tid SAMMEN på fraflytter kommunen og meldte flytning. Var SAMMEN på skatøresunds kontor for at bliver flyttet over. Og alligevel er hun registreret korrekt og jeg er ikke.. utroligt Men jeg orker nu ikke at gøre noget hvis skatten for grænsegængere er 24,00. Min gamle er nemlig 24,01. Det kan ikke blive til mange kroner på et år Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
anton 0 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2006 Ja, det kan kun undre mig, at I var på SkatØresund for at blive flyttet over. Det er nemlig ikke SkatØresund, der skal overføre sager til SkatØresund. Det sker kun i tilfælde, hvor der er god kontakt til fraflytterskattecentret, rigtig god dokumentation og særlige forhold, at SkatØresund tager sig af registreringen. Det er nemlig udlandsbeskatningen i det skattecenter, som man flytter fra, der skal tage stilling til ens fremtidige skatteforhold, og dermed skal de også tage stilling til om man skal overføres til SkatØresund eller ej. Det ville dog ikke undre mig, hvis udlandsbeskatningen i en travl, hurtig, snæver og presset vending lige har misset en overflytning. Men hvis kommuneskatteprocenten er 24,01 hører der jo også en kirkeskat med, da det lyder som om du ikke er registreret som begrænset skattepligtig. Lad gå, hvis du ikke er medlem af folkekirken, men hvis du er, får du i første omgang lov til at betale kirkeskat, som du så skal gøre opmærksom på ved selvangivelsen er forkert. Jeg bryder vist ingen tavshedspligt ved at sige, at der i nogle tilfælde er en mulighed for, at det eventuelt og måske KAN tage lidt længere tid end bare en ekstrem hurtig og veludført vending at ændre en årsopgørelse. Men nok om det: vi er flere end I tror - altså korrekt registrerede personer, så kom ud af skabet, bekend dit sande tilhørsforhold og råb, så hele Øresund kan høre det: "Jeg er korrekt registreret, og jeg er stolt af det!" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2006 Jeg gik ellers på skatøresund (da det stadig lå sammen med øresunddirekt) for at høre hvordan jeg skulle gøre og fik af vide at de skulle nok lige klare det. Fik bestemt indtrykket af at jeg havde gjort det helt rigtige. Men der kan man bare se. Er alligevel medlem af en frikirke (dog under folkekirken) så der er indbetalingen i forvejen uden om skattebilletten Mvh Dennis Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
andersen 0 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2006 På opfordring fra Anton... Jeg er korrekt registreret, og jeg er stolt af det! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
anton 0 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2006 Men hvorom alting er, så er det jo gået som det skulle. Ja, pånær 0,01 %, men bare rolig: SKAT giver 2 % (skriver: to procent) i rente, så du kan tage de 0,01 og gange med 1,02 og håbe på, at fradragene på forskudsopgørelsen passer, og hvis de gør det, kan du jo se frem til at få en pæn sjat penge tilbage. Ja, ja, slet ikke så tosset, Dennis, med mindre din frikirke forbyder så kapitalistisk tankegang, men det lader jo til at være en kristen kirke, så det er nok ikke det store problem :-) SKAT tager dog syv procent i rente, så det er en overskudsforretning... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2006 vel kun hvis det bliver rettet at jeg får ALLE disse penge tilbage med renter ;-). og det tvivler jeg på. Har forsøgt en del gange nu, men gider egentlig ikke gøre mere ved det. Det er som om personen man ringer til bare smider ens oplysninger i skraldespanden og glemmer alt om det og nej. De blander sig ikke i hvorvidt jeg er kapitalist eller ej :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nysted 10 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2006 Nu har jeg så også kigget på min forskudsopgørelse 2007, og der står at man er skattepligtig i den kommune man boede i d. 5. sep 2006, og da jeg først flyttede til Sverige d. 12. sep 2006, betyder det så at jeg har en kommune skat på 24,47% og 0,8 % i kirkeskat? eller skal det laves om nu hvor jeg er flyttet til udenlandet? Et hurtigt ekstra spørgsmål: Jeg har mit boliglån her i Sverige.. kan jeg trække alle mine renteudgifter fra i den forbindelse, og i hvilken rubrik skal de evt. skrives? Med Venlig Hilsen Rasmus Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 10, 2006 Nu har jeg så også kigget på min forskudsopgørelse 2007, og der står at man er skattepligtig i den kommune man boede i d. 5. sep 2006, og da jeg først flyttede til Sverige d. 12. sep 2006, betyder det så at jeg har en kommune skat på 24,47% og 0,8 % i kirkeskat? eller skal det laves om nu hvor jeg er flyttet til udenlandet? Et hurtigt ekstra spørgsmål: Jeg har mit boliglån her i Sverige.. kan jeg trække alle mine renteudgifter fra i den forbindelse, og i hvilken rubrik skal de evt. skrives? Med Venlig Hilsen Rasmus For 2007 er du selvfølgelig begrænset skattepligtig med de regler der nu gælder. Det er jo forskudsopgørelsen for næstkommende skatteår du har fået ikke selvangivelsen. Du skal have ændret dit skattekort for 2007 og der kan du også få forskudsopgjort dine udenlanske renter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2006 For lige at ødelægge en statistik kan jeg sige' date=' at jeg er registreret korrekt i systemet - ja, bortset fra, at jeg nu er den lykkelige ejer af fire forskudsopgørelser, da SKAT har sendt mig to originale forskudsopgørelser og to rettede forskudsopgørelser...[/quote'] Lige bortset den er lidt deprimerende at se på, så er min vist også korrekt registreret.. HVORFOR skal vi betale så meget i skat :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret November 12, 2006 Mrode: Fordi de konservative kun har 10% vælgertilslutning. Og det fatter man jo ikke :-( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites