Mohlin 11 Anmeld indhold Skrevet October 30, 2006 Dessa fantastiska ministrar.... ...... Själv gör Unckel klart att han inte har med Nordiska rådet att göra, utan bara Nordiska ministerrådet. - Det beror möjligen på att han har lite större kunskap än jag, säger Cristina Husmark Pehrsson självkritiskt. Som många andra menar hon att det fortsatta arbetet med att montera ner gränshinder är ett av de viktigaste uppdragen för Nordiska rådet. - Jag kommer själv från Skåne, och jag vet att gränshindren är problem inte bara för dem som bor på den svenska sidan, utan också för företagare i Danmark. Det är många som pendlar i dag, och vi har till exempel problem med att man skattar där man bor och inte där man arbetar. ..... Hon är tydligen Socialminister den där välinformerade kvinnan. Edit: Skal för formaliteten sända med linken. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=584501 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2006 - Jag kommer själv från Skåne' date=' och jag vet att gränshindren är problem inte bara för dem som bor på den svenska sidan, utan också för företagare i Danmark. [i']Det är många som pendlar i dag, och vi har till exempel problem med att man skattar där man bor och inte där man arbetar. Yeah right... aner hun ikke hvad der foregår ??? Nu blev dette jo lavet om for år tilbage, bl.a. på initiativ af Sverige. Desuden er der vist en glimrende ordning mellem DK og SE. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2006 Yeah right... aner hun ikke hvad der foregår ??? Nu blev dette jo lavet om for år tilbage' date=' bl.a. på initiativ af Sverige. Desuden er der vist en glimrende ordning mellem DK og SE.[/quote'] Javist, der er en glimrende forståelse mellem vore to lande, når det gælder at sikre, at borgerne ikke opnår økonomiske fordele. Det var jo problemet med den gamle grænsegængerregel, at den gjorde det fordelagtigt at bo i Sverige og arbejde i Danmark, så det greb man uden unødig opsættelse ind over for. Bureaukraterne har også kunnet mobilisere en ikke ubetydelig energi, når det gjaldt om at dele skatterovet, så begge landes myndigheder blev tilfredse. Her gælder som bekendt det princip, at niveauet for alle skatter lægges af grådigste stat, så en borger aldrig kan slippe afsted med ynkeligt at appellere i stil med "jamen jeg ér blevet beskattet i ét land". Hvis det andet land har et højere skatteniveau, så skal borgeren lige aflevere lidt mere. Et tredje område, hvor alt går som smurt, er udveksling af oplysninger mellem landene. Da DK-pendlere jo skal granskes dobbelt så ofte som andre skatteydere, er der behov for store mængder informationer, og her har myndighederne fundet frem til nogle smidige arbejdsgange og har lavet nogle meget fine aftaler præget af fuld åbenhed og tillid - til hinanden. Men politikerne og bureaukraterne har ikke kun sørget for sig selv. På ét område har borgerne mærket, at det er blevet lettere at bo i Øresundsregionen. Det lykkedes nemlig Poul Schlüter med opbydelse af hele sin politiske prestige at sikre, at en kat på vej fra Sjælland til Bornholm nu kan rejse i veterinær transit gennem Skåne. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2006 Javist' date=' der er en glimrende forståelse mellem vore to lande, blah blah blah ....[/quote'] Ja, sjovt nok ser jeg intet forkert i at betale skat i det land jeg arbejder i. Prøv at forstille dig hvor mange der ville ha' adresse på Jersey hvis man blev beskattet der hvor man har adresse. Jeg vil nok kunne finde en enkelt eller to smutveje for så at undgå at betale skat overhovedet.... Personligt syntes jeg altså at det er fair nok at betale skat i DK, ihvertfald så længe jeg arbejder i DK..... MEN, man kan så undre sig over så meget andet, f.eks. valg af læge osv osv... men, det er jo en hel anden historie Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2006 Ja, sjovt nok ser jeg intet forkert i at betale skat i det land jeg arbejder i. Prøv at forstille dig hvor mange der ville ha' adresse på Jersey hvis man blev beskattet der hvor man har adresse. Jeg vil nok kunne finde en enkelt eller to smutveje for så at undgå at betale skat overhovedet.... Personligt syntes jeg altså at det er fair nok at betale skat i DK, ihvertfald så længe jeg arbejder i DK..... MEN, man kan så undre sig over så meget andet, f.eks. valg af læge osv osv... men, det er jo en hel anden historie Som det fremgår af mit indlæg, som du naturligvis ikke behøver at læse, så argumenterer jeg ikke for, at DK-pendlere skal betale skat et andet sted end de gør i dag. Jeg konstaterer bare i forlængelse af Mohlins indlæg om socialminister Clara Clueless eller hvad hun hed, at myndighederne har meget godt tag på at få myndighederne til at fungerere, og resten rager dem. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2006 Jag skrev faktiskt till DN:s Politik sida "Hej I er artikel om Nordiska rådet står det att Socialförsäkringsminister Cristina Husmark Pehrsson sa följande: "Jag kommer själv från Skåne, och jag vet att gränshindren är problem inte bara för dem som bor på den svenska sidan, utan också för företagare i Danmark. Det är många som pendlar i dag, och vi har till exempel problem med att man skattar där man bor och inte där man arbetar." Sa människan verkligen så????? I så fall är hon fullständigt ovetande om hur det fungerar. Problemet är nämnligen precis tvärtom, man skattar där man arbetar och inte där man bor. Det kan ju vara så att det är journalisten som har fel. Fast fan vet. Jag lägger heller inga värderinga om var man skattar, det som bekymrar mig är att (om det nu är så) ministrarna tydligen inte vet ett sk-t. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bozzen 10 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2006 visst är det skrämmande! Tror vi får vänja oss vid att vara de som står på barrikaderna och ropar högst, utan att någon lyssnar på oss.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2006 Jag skrev faktiskt till DN:s Politik sida "Hej I er artikel om Nordiska rådet står det att Socialförsäkringsminister Cristina Husmark Pehrsson sa följande: "Jag kommer själv från Skåne, och jag vet att gränshindren är problem inte bara för dem som bor på den svenska sidan, utan också för företagare i Danmark. Det är många som pendlar i dag, och vi har till exempel problem med att man skattar där man bor och inte där man arbetar." Sa människan verkligen så????? I så fall är hon fullständigt ovetande om hur det fungerar. Problemet är nämnligen precis tvärtom, man skattar där man arbetar och inte där man bor. Det kan ju vara så att det är journalisten som har fel. Fast fan vet. Jag lägger heller inga värderinga om var man skattar, det som bekymrar mig är att (om det nu är så) ministrarna tydligen inte vet ett sk-t. Glæder mig til at se et svar på det! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites