DoLa 10 Anmeld indhold Skrevet October 29, 2006 Hej Alle Efter at have kørt i Min 540i i lidt over et halvt år, følte jeg at det var på tide at tage det fabriksmonteret navigationsanlæg i brug. Jeg anskaffede mig en skandinavien-CD til formålet, men da jeg forsøgte at sætte CDén i "indretningen", blev det klart at noget var helt galt. Den var helt død og kunne hverken det ene eller det andet. :thumbdown Så var der jo kun eet at gøre. Jeg ringede til BMW i Lyngby hvor jeg fik den nedslående meddelelse, at enheden med stor sansynlighed var stået af, men at jeg jo kunne prøve at måle om alle spændinger var til stede på de respektive steder. Manden var da også så venlig at tilbyde at skifte enheden mod et vederlag på ikke under 12000,- + moms... Så gik far igang med topnøglesæt og voltmeter og der gik stort set også kun 5 min. før jeg fandt den sikring der sidder bag på enheden, brændt af. Ny sikring i og på plads med maskinen, tænding på, og SÅ skete der noget : Nu kunne jeg se lys i dioderne og på skærmen var der også hul igennem. Ind med oplysningerne om størrelsen på hjul osv. og så skulle det hele prøves af i praksis. Agangs- og ankomstdestinationerne blev behørigt entret, og så ver det min mening at køre hjem fra ydre Østerbro og til Södre Sofielund her i Malmö ved at følge anvisningerne fra anlæget. Den første og den anden meddelelse var som de skulle være, men derefter blev tingene lidt mere kryptiske og ved meddelelse nummer 6 opgav jeg. Jeg var med garanti ikke nået hjem endnu hvis jeg var fortsat. Det var simpelthen stik modsat af hvad jeg selv ville have gjort. Jeg har senere regnet ud hvor jeg var endt hvis anvisningerne var fulgt til punkt og prikke, 47 km. senere inkl. de 3 gange der blev sagt: If possible make a u-turn", nemlig på søfrydsvej imellem Bagsværd og Lyngby Så er det jeg spørger, hvad FANDEN gør jeg galt ? GPSén og kortet på skærmen virker helt klart, for man kan jo se hvor i landskabet man er, men stemmen og pillene fortæller ting der er jo helt hen i vejret. Hvis der er een af jer der har energien til at give mig en hjælpende hånd med instruktion i korrekt brug udi i BMW-navi, er der et par flasker rødvin som tak for hjælpen. Ring el. skriv på +4520209546 På forhånd tak. MVH. Lars Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret October 29, 2006 Ha ha det lyder som en rigtig ærgelig navi du har gang i der. Du kan evt lægge spm ind på BMW Club Danmark. Der er vist en del el-nørder aktive derinde.. http://www.bmw-club.dk/forum/forum_topics.asp?FID=2 jeg mener godt du kan spørge og læse uden at være medlem. Ellers kan du jo overveje at melde dig ind:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trinity Anmeld indhold Besvaret October 29, 2006 Lars du er velkommen til at kigge forbi en aften så skal jeg hjælpe dig... Smid en PM eller en mail hvis det er. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2006 Hvor gammel er skiven ?? Har prövet med nogle gamle skiver hvor navién vil ha mig over helsingborg og den vej ned fordi skiven er äldre ind broen :):) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret October 29, 2006 Efter at have kørt i Min 540i i lidt over et halvt år, følte jeg at det var på tide at tage det fabriksmonteret navigationsanlæg i brug. Jeg anskaffede mig en skandinavien-CD til formålet, men da jeg forsøgte at sætte CDén i "indretningen", blev det klart at noget var helt galt. Den var helt død og kunne hverken det ene eller det andet. Hvor gammel er bilen/model? Jeg har for ikke så længe siden fået repareret min 3 år gamle DVD-navigation i min BMW 350d. Aflevér endelig ikke noget til BMW, men vælg VDO istedet ! (ligger i Gladsaxe) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites