Jump to content
CAC

Hvad tjener en dansk gennemsnitsfamilie?

Recommended Posts

Guest Trine
Moerke' date=' du bliver jordet af en svensker i stedet. Det ER højt. Det indebærer at 2/3 af alle som har flyttet til SE har en løn på 60.000 i måneden. For var det ikke så at ca 2/3 er singler som flytter herover?[/quote'] Nej, det er for en familie med 2 voksne og 2 børn. Dvs ikke nyuddannede og ikke singler..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Det er højt sat.... Det er nok bare taget som eksempel for at vise forskellen og antyde at jo mere du tjener, jo bedre kan det betale sig. Andet tror jeg ikke der ligger i det....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
http://osb.oeresundsbron.dk/library/?obj=2593&menu=745 I denne rapport mener de at en dansk familie i snit tjener 60.000/måned, og det synes jeg er ret højt sat, eller er det bare mig der en en jysk bonderøv?
Der står ikke at en gennemsnitsindtjeningen for en dansk familie er 60.000. Der står, at en gennemsnitlig familie som tjener 60.000 vil få over 7.000 mere til rådighed ved at flytte til sverige. Der er stor forskel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
http://osb.oeresundsbron.dk/library/?obj=2593&menu=745 I denne rapport mener de at en dansk familie i snit tjener 60.000/måned, og det synes jeg er ret højt sat, eller er det bare mig der en en jysk bonderøv?
Der står ingen steder at gennemsnits lønen for en dansk familie i Sverige er 60.000 kr. Der bliver bare taget udgangpukt i en gennemsnits familie (2 voksne og 2 børn, med villa Volvo og vovse) som tjener henholdsvis 60 og 90.000 kroner om måneden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis min kone og jeg tjente 90.000 om måneden, så tror jeg da ikke at vi flyttede til sverige. Det synes jeg godt nok også er et dårligt eksempel, da det ikke kan være et retvisende billede af de danske familiers indkomst!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Grænsen for hvornår man begynder at betale topskat ligger i 2006 ved en indkomst på 346.413 kr.(før AM bidrag) - eller 28.868 kr. om måneden. Godt 40% af dem, som er i beskæftigelse betaler topskat. Siden famillien i eksemplet får 30.000 pr. person i indkomst ligger den derfor noget over både medianen og gennemsnittet. Men den er dog ikke milevidt fra. Spørgsmålet er om deres eget og arbejdsgivers pensionsindbetalinger er regnet med eller ej i "bruttolønnen" - betyder trods alt en 12-15%.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Grænsen for hvornår man begynder at betale topskat ligger i 2006 ved en indkomst på 346.413 kr.(før AM bidrag) - eller 28.868 kr. om måneden. Godt 40% af dem' date=' som er i beskæftigelse betaler topskat.[/quote'] Hvilket jo er alt alt alt for mange.. topskat er for toplønninger. Hvis 40% betaler topskat så er det jo ikke topskat. Min mor er iøvrigt skolelærer (overlærer, hvilket blot betyder hun er gammel:rolleye: ) og hun ligger da omkring 35.000 om måneden..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvilket jo er alt alt alt for mange.. topskat er for toplønninger. Hvis 40% betaler topskat så er det jo ikke topskat. Min mor er iøvrigt skolelærer (overlærer' date=' hvilket blot betyder hun er gammel:rolleye: ) og hun ligger da omkring 35.000 om måneden..[/quote'] Topskat er for toppen af indkomsten - ikke for toppen af samfundet! :rolleye: En overlærer tjener i øvrigt næppe 35.000 om måneden - er du sikker på at din mor har fortalt dig sandheden om hvad hun laver? :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Topskat er for toppen af indkomsten - ikke for toppen af samfundet! :rolleye: En overlærer tjener i øvrigt næppe 35.000 om måneden - er du sikker på at din mor har fortalt dig sandheden om hvad hun laver? :laugh:
Incl pension er det næppe usandsynligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Incl pension er det næppe usandsynligt.
Det er incl pension, vi talte om det da jeg skulle forhandle min første løn for ca 3 år siden. Det er ikke næppe usandsynligt, det er den skindbarlige sandhed..Jeg var nemlig rystet over en skolelærer lå i topskat..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites