Jump to content
jmolsen

færger

Recommended Posts

jeg kunne godt tænke mig at få nogle input' date=' om hvordan man oplever overfarten med færgerne, H/H-overfarten, Sundbusserne, H+H ferries og Scandlines, imellem.:rose:[/quote'] Jeg skal nok undlade at komme med gode råd ala ... "Hvad med at prøve færgerne een efter een" eller lign.... Jeg har det på præcis samme måde når jeg handler bil eller motorcykel. Så be'r jeg folk prøve nogle stykker for mig, og så vælger jeg den de siger er den bedste :thumbup: ... Det var lidt det samme da jeg skulle ha' en lejlighed.. Jeg sendte en stafet i byen, en som vidste meget mere om lejligheder end migselv, og så bad jeg om hans mening. Nogle gange, når jeg vil finde ud af om Coca Cola eller Pepsi smager bedst, så får jeg mine venner til at smage dem. Så bedømmer jeg ud fra deres mening.... Og, når det gælder færgerne... Overfartstiden er næsten den samme, den ene færge har sødere personale end den anden, det afhænger af hvem du spørger. Der er lidt forskel i prisen, ikke meget ... og, de er så flinke at oplyse alt dette på deres websider....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

scandlines ok, det er ikke fordi jeg skal til at sejle med det ene eller andet rederi, men fordi jeg er interesseret i at vores kunder skal få den bedste oplevelse, af turen, da jeg har, en lille smule indflydelse, på et af rederierne

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ok' date=' det er ikke fordi jeg skal til at sejle med det ene eller andet rederi, men fordi jeg er interesseret i at vores kunder skal få den bedste oplevelse, af turen, da jeg har, en lille smule indflydelse, på et af rederierne[/quote'] Mit største problem med færgerne (Scandlines i de sidste år) er at det ikke virker som om det er gået op for dem at det også er en pendlervej og ikke kun turistvej. Forstået på den måde at sejlplaner tages meget lemfældigt. Selv om færgen bliver tømt og fyldt i god tid er ikke lige nødvendigt at sejle til tiden. Det kan være ret irriterende hvis man skal med tog eller bus på den anden side. Heldigvis tager jeg selv cyklen, for jeg ville ikke kunne holde det stress med tidsplaner ud i længden. :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er blevet mere og mere som at deltage i Lotto, hvornår man kan forvente at en Scandlines færge ligger fra/til prøv at lave en bruger undersøgelse på færgen fra Helsingborg kl.06.50 og se/hør hvor mange der når der tog 7.16........ Færgen skal sejle kl.06.50 og lægge til 7.10 (det er 20 min. ikke...) Men den lægger til svingende mellem 07.12 / 07.14 så "Run Forest, Run" for at nå toget! Jeg har ingen idé hvorfor at det lige er denne færge der altid er forsent på den.. Men jeg har ihvertfald tage konsekvensen, og begyndt at tage bilen til arbejde. Idé: Måske skulle Scandlines gå i dialog med DSB, og afgangstider, især når man i Helsingør har en sååååå lang landgangs bro fra færgen til stationen - bare en idé! Er der andre herinde der tager færgen 06.50? /Brian

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, det er blevet mere og mere som at deltage i Lotto, hvornår man kan forvente at en Scandlines færge ligger fra/til prøv at lave en bruger undersøgelse på færgen fra Helsingborg kl.06.50 og se/hør hvor mange der når der tog 7.16........ Færgen skal sejle kl.06.50 og lægge til 7.10 (det er 20 min. ikke...) Men den lægger til svingende mellem 07.12 / 07.14 så "Run Forest, Run" for at nå toget! Jeg har ingen idé hvorfor at det lige er denne færge der altid er forsent på den.. Men jeg har ihvertfald tage konsekvensen, og begyndt at tage bilen til arbejde. Idé: Måske skulle Scandlines gå i dialog med DSB, og afgangstider, især når man i Helsingør har en sååååå lang landgangs bro fra færgen til stationen - bare en idé! Er der andre herinde der tager færgen 06.50? /Brian
Bare lidt synd hvis tiden ikke passer med skånetrafikken så :-( tager færgen mange forskellige tider. Hvornår kommer toget fra københavn ind? passer det ikke meget godt med de tider?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Brian Jeg skulle egentlig også med færgen kl. 6.50 og nå toget 7.16. Men netop den færge er for det meste forsinket, og man kan derfor overhovedet ikke regne med at kunne nå toget 7.16. Jeg har derfor overgivet mig, og vænnet mig til at tage færgen kl. 6.30. Det betyder 20 minutters længere transporttid :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Ingrid, Jeg forstår godt dit valg :sad: Men det skulle ikke være det skridt må skulle vælge, når nu Scandlines har lavet en sejlplan....Har nogen fra Scandlines en kommentar til hvorfor lige denne færge altid er forsinket...... Har også bemærket at mange som før tog færgen 6.50 nu tager Sundbussen istedet. /Brian

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Ingrid, Jeg forstår godt dit valg :sad: Men det skulle ikke være det skridt må skulle vælge, når nu Scandlines har lavet en sejlplan....Har nogen fra Scandlines en kommentar til hvorfor lige denne færge altid er forsinket...... Har også bemærket at mange som før tog færgen 6.50 nu tager Sundbussen istedet. /Brian
Jeg synes ikke færgen 7.10 er meget bedre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender også et par stykker der har valgt at droppe 07.10 og tage sundbussen 0705 i stedet. Jeg møder i helsingør ca 2 km fra færgen kl 8.00 og burde kunne tage færgen kl 0730 og skulle være inde kl 0750 hvilket lige holder, men den er altid inde 0755 eller senere så jeg snupper den 0710. Leon

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke lige helt hvordan det er skruet sammen :-( Men kører billerne ikke fra færgen 20 minutter efter den er sejlet fra helsingborg, oplever dog osse forsinkelser, dog mest når man kan se, den gamle tante med krykker/rolator, der kommer gående i gangbroen :-( Og tror faktisk den var meget forsinket, kl. 06.30 fra helsingborg den dag, sundbussen og mercandia sejlede ind i hinanden :-(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine erfaringer fra min tid som Helsingborg borger var også at Scandlines ALTID var forsinkede - så jeg endte også med at tage konsekvensen og tage en afgang tidligere. Det skal så siges at jeg endte med at benytte HH som udgangspunkt, og kun benytte Scandlines hvis jeg kom for sent til HH afgangen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites