Jump to content
watcher

køb af hus

Recommended Posts

ja det har sikkert være op og vende en millard million gange herinde men jeg er for doven til at sidde og søge og læse en hel masse igennem.. jeg har fundet et hus idag i sverige som jeg var ovre og kig på som jeg godt ku tænke mig og købe er der noget jeg skal være obs på? huset er "nybygget i 2005" de har revet hele huset ned på nær kælder og en enkelt ydrevæg og så ellers bygget alt helt nyt så stand mæssigt tror jeg ik det fejler noget og prisen er også iorden selvom jeg godt vil prøve og byde lidt under:love2: men nu har vi aldrig haft hus før så ved ik hvad man skal være obs på og hvad kommer der af udgifter CA ved køb at hus ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Du er for doven til at læse i forum men forventer at vi andre gider bruge tid og kræfter på at svare??:confused: Jeg melder pas...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jamen 1000 tak ska i ha det er rart med hjælp kunne det tænkes man har bedre ting og lave når man står og ska flytte til et andet land og har en lejlighed man ska gøre klar til salg end og sidde 5 timer foran pc og læse en hel masse igennem hvis en nu lige vidste svaret!!! nu var det sådan at jeg havde tænkt mig og ringe til mægler imorgen med et bud på huset derfor jeg godt ville vide de ting men tak for hjælpen fjolser:fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med pantebrevene kunne jeg forestille mig, at mægleren kan svare på. Men man må klart gå ud fra, at de 1.050.000,- SEK der er i pant skal indløses ved nogle af de penge, som du betaler for huset. Det skal ikke ligge dig til last. Du skal ikke betale ejendomsmægleren noget, det er kun sælger, ligesom i Danmark. Men du skal selvfølgelig betale for oprettelse af evt. lån, men det er meget billigt. Har ikke erfaring med køb af hus i Sverige, så mere, kan jeg ikke hjælpe. Velkommen til her i forummet mester, har du fået skudt air-rideren afsted?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
jamen 1000 tak ska i ha det er rart med hjælp kunne det tænkes man har bedre ting og lave når man står og ska flytte til et andet land og har en lejlighed man ska gøre klar til salg end og sidde 5 timer foran pc og læse en hel masse igennem hvis en nu lige vidste svaret!!! nu var det sådan at jeg havde tænkt mig og ringe til mægler imorgen med et bud på huset derfor jeg godt ville vide de ting men tak for hjælpen fjolser:fight:
hmm lad mig lige opsummere. Du er ved at købe hus i Sverige, aftenen før poster du et dovent spørgsmål, med beskeden om at du ikke selv gider finde svaret. Du ved ikke hvem der svarer, du ved ikke om folk bilder dig noget på ærmet. Helt ærligt hvem er fjolset her??? Held og lykke med dit huskøb, du har vist brug for det;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har travlt kan jeg godt hjælpe :th2: Du stiller bare spørgsmål og jeg rådgiver Men vær sød at deponere betaling for de første 5 timer først. Jeg PM'er kontonummer. Kr.1250,- ekskl. moms pr. time m.v.h. Futz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor dum er det lige du er???

Hvis du har travlt kan jeg godt hjælpe :th2: Du stiller bare spørgsmål og jeg rådgiver Men vær sød at deponere betaling for de første 5 timer først. Jeg PM'er kontonummer. Kr.1250,- ekskl. moms pr. time m.v.h. Futz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hvor dum er det lige du er???
¨ Uh ha - her er vist en, som ikke har gennemskuet, hvordan tingene fungerer på debatten.... hvis man skriver, at man ikke gider lede efter svar, så får man med garanti den type svar, som du fik....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Watcher er ærlig...... Istedet for at bavle en masse lort ud, så hjælp dog manden...... Den tid i har brugt på at komme med latterlige bemærkninger, kunne i ha' brugt på noget konstruktiv hjælp.... Det kunne jo være at han havde et job, hvor der ikke var så meget tid tilovers til at sidde herinde og fedte rundt... "slettet" :mad:

¨ Uh ha - her er vist en, som ikke har gennemskuet, hvordan tingene fungerer på debatten.... hvis man skriver, at man ikke gider lede efter svar, så får man med garanti den type svar, som du fik....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

OK så..! Watcher, Watcher, Watcher... Tsk tsk... Hvis din lyst til at sætte dig ind i det at købe et hus ikke er større end du giver udtryk for, så skal du nok vente til du bliver lidt ældre... Lad mig se hvordan kan jeg hjælpe dig.... hmmm... Kan du bedst lide et grønt hus eller et blåt hus?? Jamen så synes jeg du skal købe det... måske...!!! Der er jo ingen let genvej til at vide om man skal købe et hus og hvad det er for nogle risici og glæder der ligger i netop det hus. Det er nok det første du bliver nødt til at forstå. Men grundlæggende så er huskøb nok noget man skal lære sig lidt om inden man slår til. Måske er det første hus man ser heller ikke det rigtige bare fordi det er total fedt..!?? Konstruktionsmæssige risici tager du højde for når du bestiller en besiktningsmand efter at du har vundet budrunden. De finansielle risici er noget man finder ud af sammen med sin bank. Enten er det pantebreve eller også er der ikke.. Det er i det store hele ikke så vigtigt når først du har snakket med din bank. Men alt det er noget du kan læse om andre steder her på Forumet.. :tongue2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Supermule prøv lige at læs mandens spørgsmål. Jeg tænker på at købe et hus, er der noget jeg skal være obs på ? Hvad ville du lige svare til det. - Pas på muldvarpe eller rotter på loftet - Er det bygget af siv, så pas på det ikke ligger et sted hvor det blæser - 82.000 kr kvadratmeteren er for meget i Rosengaard - hvis renten stiger til 10 % må du sælge svigermor etc. Hvor er det lige man skal startn eller begynde OG er der ikke svaret på det meste før.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Watcher er ærlig...... Istedet for at bavle en masse lort ud, så hjælp dog manden...... Den tid i har brugt på at komme med latterlige bemærkninger, kunne i ha' brugt på noget konstruktiv hjælp.... Det kunne jo være at han havde et job, hvor der ikke var så meget tid tilovers til at sidde herinde og fedte rundt... "slettet" :mad:
Hvis du nu havde set hvad han havde skrevet, så ville du forstå hvorfor jeg har slettet indlægget. Udtal dig ikke om noget du ikke ved noget om. Jeg tolererer, som moderator, ikke dét sprogbrug der blev lagt for dagen i det, nu slettede, indlæg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Sletter du så ikke lige det de andre fjolser har kommenteret på???? Der må da være en rød tråd herinde???? Kan sgu da godt forstå han blev sur!!!!! Det spiller jo ikke at det skal være en klappe på skulderen klub det her.... Der er ingen dumme spørgsmål, men kun dumme svar..... og det må man sige holder stik her....

Hvis du nu havde set hvad han havde skrevet' date=' så ville du forstå hvorfor jeg har slettet indlægget. Udtal dig ikke om noget du ikke ved noget om. Jeg tolererer, som moderator, ikke dét sprogbrug der blev lagt for dagen i det, nu slettede, indlæg.[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der må da være en rød tråd herinde???? Kan sgu da godt forstå han blev sur!!!!!
Der skal meget til før et indlæg bliver slettet - men watcher´s kommentar på børnehave-niveau til moerke var...netop nede på et niveau, samt indeholdende latrinære udtryk, som vi ikke gider have herinde. Én ting er at bande - det kan ske - men når man direkte sviner en person med de udtryk han brugte, så ryger indlægget. Pure and simple! Watcher er ikke kommet heldigt fra start, med den attitude han har lagt for dagen. Og det gør det heller ikke bedre at han sender børnehave-PM´s til mig privat. Sådan er der så meget...men der skal stadig en vis forståelse, respekt og kemi til at begå sig blandt andre mennesker. Og dette lader ikke til at være eksisterende i den her sag. Desværre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

bar kom med din adresse så sender jeg dem ik pm men personligt så ka vi se hvor sej du er når du ik er bag en pc;)

Der skal meget til før et indlæg bliver slettet - men watcher´s kommentar på børnehave-niveau til moerke var...netop nede på et niveau, samt indeholdende latrinære udtryk, som vi ikke gider have herinde. Én ting er at bande - det kan ske - men når man direkte sviner en person med de udtryk han brugte, så ryger indlægget. Pure and simple! Watcher er ikke kommet heldigt fra start, med den attitude han har lagt for dagen. Og det gør det heller ikke bedre at han sender børnehave-PM´s til mig privat. Sådan er der så meget...men der skal stadig en vis forståelse, respekt og kemi til at begå sig blandt andre mennesker. Og dette lader ikke til at være eksisterende i den her sag. Desværre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Av for den..! Ja OK... Det kan jeg godt se... den her tråd er vist ved at tage en forkert drejning. Heldigvis er det første gang jeg nogensinde har oplevet sådan noget herinde. Jeg tror egentlig ikke at man bør bære mere ved til bålet, men prøve at bide lidt i sig selv og se om man ikke kan finde den gode tone igen. Jeg tror også at de fleste herinde gerne ville have hjulpet watcher, hvis han bare lige havde formuleret sig marginalt anderledes. Derfor synes jeg heller ikke at man bør gå helt amok hvis man ikke lige er tilfreds med nye brugeres uheldige sprogbrug. Der er jo ret meget signalværdi der går tabt ved at sidde og skrive små tekstbeskeder på sin PC. Mon ikke begge parter kan lære en lille smule, så kan man jo prøve at begynde forfra derefter...! God weekend - når i kommer så langt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej nu tror jeg også min hjælp bliver svær at finde frem.... Jeg fik skrevet mit tidligere indlæg inden jeg fik læst de sidste kommentarer...!
...det er dét jeg mener. Jeg elsker at hjælpe når jeg kan - men jeg forventer også at folk selv gør en indsats, og ikke begynder at opføre sig som forsmåede børn. Og når vi så kommer helt over i en så latterlig tone, så er jeg nød til at skride ind som moderator.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites