Jump to content
Jette

Juleanden

Recommended Posts

Nej, det er ikke en stavefejl :rolleye: Hvad er erfaringen her med at købe and til juleaften her i Malmö området? Da jeg har været så letsindig at invitere hele familien til jul, nu hvor vi endelig har plads nok, så er det jo også med at være beredt ;) Og hvad med flæskestegen - skal jeg have den med fra DK eller? På forhånd mange tak. (Og nej, jeg synes ikke det er for tidligt at tænke på det;) )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Flæskesteg og and skal med fra dk.... Der er ikke svær på flæskestegen herovre.... Så vi tager den altid med fra dk. Ligeså med anden.... Synes ikke kvaliteten herovre er helt på højde med en slagter i dk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Til julemiddagen laver man den da selv *UHM*
Ja det tror jeg også Claus vil gøre - men nu må vi jo lige se hvor tæt på jul vi kommer før huset er overtaget :rolleye: Og hvis det er for snært på, så købes den naturligvis i DK :th2: tak Mohlin.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja' date=' der er mange der varmer rødkål fra glas, jeg er nok bare for madglad :rolleyes: og anser julen (uanset sammenfaldet med noget oprindeligt religiøst) som den ypperste madmæssige højtid :thumbup::laugh:[/quote'] :rolleyes: ...Husk at julen OPRINDELIGT var en lysfest, som kristendommen fik overtaget til deres eget pjat...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, mange af de kristne højtider blev lagt på samme tidspunkter som de hedenske ritualer, den tidlige kristendom ønskede at fordrive ... det er alt andet lige lettere (også i mange andre situationer) at lade folk gøre som de altid har gjort, end at lære dem nye skikke og vaner ... men nu er vi vist på vej off-topic, hvor juleanden osv kommer fra ved jeg ikke, men sætter stooor pris på det store fokus, der i julemåneden er på dejlig fuldfed kost i rigelige mængder :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites