Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret January 4, 2007 Ikke efter den sidste skatteaftale, der blev indgået mellem Danmark og Sverige. Så jeg håber snart de skrotter den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
POLO! 10 Anmeld indhold Besvaret January 4, 2007 Hmm .. OK. Tak for svaret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakob F 10 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2007 Stadig besværligt?! Hej. Ja så er det min tur til at spørge lidt om at arbejde for en dansk virksomhed fra min egen svenske privatadresse. Jeg hører fra skatøresund at man skal betale skat til det land hvor man arbejder over 50% af tiden. Er det når man taler om bi-job, eller også når man taler om sit normale faste job? Eftersom det højst sandsynligt bliver min svenske privatadresse skal jeg så betale skat i Sverige? Jeg har læst det i skriver, men har ikke helt fundet frem til løsningen, så når Kasper skriver: "Konklusion: Hvis der er tale om hjemmearbejde, for et dansk firma med en dansk ansættelses kontrakt, er jeg sikker på Skat vil betragte det som en dansk indkomst. Hvorfor problemmet med de svenske myndigheder slet ikke opstår.... " hvordan argumenterer man så det overfor SkatØresund og Skatteverket? Jeg regner med at besøge SkatØresund i denne uge, men er selvfølgelig nervøs for at de ikke ved hvad de taler om..... Kasper henviser til dette dokument i forbindelse med "skattespekulation" :) , http://www.oresunddirekt.com/article.aspx?type=article&id=34952 men jeg er bare mest interesseret i at hverken jeg eller arbejdsgiver bliver dobbeltbeskattet eller administrativt nedmajet. Er denne oplysning den mest opdaterede? Kommentarer ønskes - PFT Mvh - Jakob F Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2007 Tror nu ikke du får flere svar ved at poste det samme indlæg 2 gange:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bagheera 10 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2007 Jakob, Det er skåret ud i pap her: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?p=112985#post112985 Opsummeret: - Du skatter i DK fordi du får løn der - Du skal være tilstede (fysiskt) mere end 50% på din DK arbejdsplads - Du skal kunne dokumentere det - Du kan ikke have bi-job i SE - Du og din arbejdsgiver skal udfylde formular E101 for hjemmearbejde ;o)Mogens Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakob F 10 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2007 Tak for svaret Mogens. Jeg havde godt læst den anden tråd, men i takt med at antallet af svar steg, steg min forvirring også. Det var fint at du ville skære det ud i pap.... Desværre betyder det så at en spændene jobmulighed er ved at ryge i kloaken med mindre arbejdsgiveren vil være med til en alternativ løsning, som f.eks. at ansætte mig i det svenske datterselskab..... Vi får se... mvh Jakob Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2007 Altså heeeeelt umuligt er det jo heller ikke for din arbejdsgiver at indbetale sociale afgifter og kildeskat til Sverige. Det KAN lade sig gøre. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bagheera 10 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2007 Desværre betyder det så at en spændene jobmulighed er ved at ryge i kloaken med mindre arbejdsgiveren vil være med til en alternativ løsning, som f.eks. at ansætte mig i det svenske datterselskab..... Vi får se... Det er ærgeligt, men såden er spillereglerne lige nu :( . Selvfølgelig, som Nils skriver, kan din danske arbejdsgiver jo vælge løsningen med at betale de 28-30% af din løn til SE i arbejdsgiverafgift, meeeeeen .... Held og lykke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites