Jump to content
karinalex

Bøde skal man betale ?

Recommended Posts

vi har i dag parkeret på Stortorget i Malmø i dansk bil Vi havde indløst parkeringsbillet men havde fået en bøde fordi vi holdt på et lastbilsparkeringsområde dette havde vi så overset pga. en lastbil :O) Det er da bare for surt når vi nu havde betalt er det måske som i Danmark at man kan lade være med at betale de der Europark bøder ? og er der forskel på hvis det er dansk eller svensk bil ? mvh.:new:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vi har i dag parkeret på Stortorget i Malmø i dansk bil Vi havde indløst parkeringsbillet men havde fået en bøde fordi vi holdt på et lastbilsparkeringsområde dette havde vi så overset pga. en lastbil :O) Det er da bare for surt når vi nu havde betalt er det måske som i Danmark at man kan lade være med at betale de der Europark bøder ? og er der forskel på hvis det er dansk eller svensk bil ? mvh.:new:
Man skal af princip aldrig betale sine bøder... hvad tror du selv ???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik en bøde i Stockholm i 2004, har intet hørt endnu - heldigvis har Sverige og DK ingen aftale om parkeringsbøder til danske biler - endnu (med mindre det lige er kommet) - men det kommer jo nok. Men glem den der bøde, og skulle der mod forventning komme en rykker kan du jo tage den derfra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke helt lade være med at smile lidt af alle de diskussioner i dette forum, der er startet med: Jeg har fået en bøde, skal jeg betale? (alternativt: jeg har fået en bøde, hvordan undgår jeg at betale?) :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
:rolleyes: jeg fik en parkeringsbøde i københavn i vores svenskindregistreret bil. Jeg betalte den ikke. Efter 3 måneder kom der en opkrævning fra et svensk bureau på beløbet i svenske samt er rykker gebyr på ca. 100,- :mad: Så vidt jeg ved har de samarbejde i skandinavien...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar ved dog stadig ikke helt hvordan man skal takle det men tror vi prøver at lade den ligge og se hvad der sker..... Til vedkommende som kommenterer princippet i ikke at ville betale...... har måske ikke læst at vi rent faktisk havde indløst billet og finder den derfor uberettiget man indløser jo ikke billet hvis man ved, man holder forkert så kunne man jo ligeså godt spare de penge :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fik en bøde i Stockholm i 2004, har intet hørt endnu - heldigvis har Sverige og DK ingen aftale om parkeringsbøder til danske biler - endnu (med mindre det lige er kommet) - men det kommer jo nok. Men glem den der bøde, og skulle der mod forventning komme en rykker kan du jo tage den derfra.
Jeg har for mange år siden prøvet det modsatte, havde parkeret meget i København i min svenske bil, og ikke betalte bøderne, men da jeg senere flyttede hjem til DK igen, så kom de med posten :sad: Så nu må vi se om de kommer når du flytter herover :) Så noget må der da være!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Tak for svar ved dog stadig ikke helt hvordan man skal takle det men tror vi prøver at lade den ligge og se hvad der sker..... Til vedkommende som kommenterer princippet i ikke at ville betale...... har måske ikke læst at vi rent faktisk havde indløst billet og finder den derfor uberettiget man indløser jo ikke billet hvis man ved, man holder forkert så kunne man jo ligeså godt spare de penge :)
jeg forstår godt hvad du mener, men mulde har jo også lidt ret, for selvom i har indløst en billet, så har i jo ikke holdt lovligt alligevel.. Men hvad =) Uheldigt vil jeg sige.. Om du skal smide den ud eller betale, kan jeg ikke råd dig til men du kan jo prøve at høre dem når nu i har billet som bevis på i havde betalt..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes fx også, at det er irriterende, at jeg har fået 2 p-bøder på min arbejdsplads, som jeg HAR tilladelse til fordi 1) tilladelsen var dækket af en p-billet fra et andet sted (men kunne ses) og 2) tilladelsen sad med bagsiden ud af (men formentlig kunne ses, hvis de havde bøjet sig og kigget ind af sideruden. MEN - faktum var, at jeg trods gyldig tilladelse var forkert på den, så jeg tager bøden - uanset at jeg arbejder i DK og kører i en svensk bil. Nogle gange så laver man bare en fejl, jeg kan ikke helt forstå, at man så ikke bare kan tage bøden - men det er måske bare mig :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg synes fx også' date=' at det er irriterende, at jeg har fået 2 p-bøder på min arbejdsplads, som jeg HAR tilladelse til fordi 1) tilladelsen var dækket af en p-billet fra et andet sted (men kunne ses) og 2) tilladelsen sad med bagsiden ud af (men formentlig kunne ses, hvis de havde bøjet sig og kigget ind af sideruden. MEN - faktum var, at jeg trods gyldig tilladelse var forkert på den, så jeg tager bøden - uanset at jeg arbejder i DK og kører i en svensk bil. Nogle gange så laver man bare en fejl, jeg kan ikke helt forstå, at man så ikke bare kan tage bøden - men det er måske bare mig :confused:[/quote'] Pakeringsvagter har et af de dårligeste ry af alle brancher. De lusker rundt bevidst for at fange dem der laver en lille fejl. De går i boligområder hvor de VED at folk ikke kan parkere fordi der ikker er nok plads og skriver bøder ud i flæng. Jeg har den holdning at kan man snyde disse blodsugeende snyltedyr, hvorfor ikke...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Pakeringsvagter har et af de dårligeste ry af alle brancher. De lusker rundt bevidst for at fange dem der laver en lille fejl. De går i boligområder hvor de VED at folk ikke kan parkere fordi der ikker er nok plads og skriver bøder ud i flæng. Jeg har den holdning at kan man snyde disse blodsugeende snyltedyr, hvorfor ikke...
Jo det er selvfølgelig også rigtig nok, men hvis man nu VED man gør noget som giver en bøde, så må man jo tage konsekvensen af det.. Som f.eks at parkere ulovligt..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jo det er selvfølgelig også rigtig nok' date=' men hvis man nu VED man gør noget som giver en bøde, så må man jo tage konsekvensen af det.. Som f.eks at parkere ulovligt..[/quote'] Ikke hvis de ikke kan indkræve deres penge..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Ikke hvis de ikke kan indkræve deres penge..
Øh hvorfor ikke? Det forstår jeg ikke, fordi du har set dig sur på p-vagter, så skal du ikke overholde skiltningen og loven ? De skal nok kræve deres penge ind - en ting er at være uheldig på den ene eller anden måde og slippe fra bøden, en anden ting er at udnytte systemet..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har for mange år siden prøvet det modsatte, havde parkeret meget i København i min svenske bil, og ikke betalte bøderne, men da jeg senere flyttede hjem til DK igen, så kom de med posten :sad: Så nu må vi se om de kommer når du flytter herover :) Så noget må der da være!
Har lige prøvet varianten "at ubetalt p-bøde tilbageholdes som del af overskydende skat" :sad: Og jeg var faktisk kun 1 uge over betalingsfristen :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Øh hvorfor ikke? Det forstår jeg ikke, fordi du har set dig sur på p-vagter, så skal du ikke overholde skiltningen og loven ? De skal nok kræve deres penge ind - en ting er at være uheldig på den ene eller anden måde og slippe fra bøden, en anden ting er at udnytte systemet..
Har da aldrig sagt at jeg udnytter systemet... Men hvis jeg kan undgå at betale en p-bøde ville jeg da gøre det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne advare jer mod 1 parkerings selskab hvis i ikke betaler som hedder "Carpark" De bruger de mest svinske metoder for at få dig til og betale. Hvis du får en bøde af carpark i danmark og ikke betaler har i heldigvis en god dejlig afdeling både i sverige og danmark hvor de samarbejder! Hvorfor? Fordi det er det samme firma :) Bare en advarsel:cry:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg vil gerne advare jer mod 1 parkerings selskab hvis i ikke betaler som hedder "Carpark" De bruger de mest svinske metoder for at få dig til og betale. Hvis du får en bøde af carpark i danmark og ikke betaler har i heldigvis en god dejlig afdeling både i sverige og danmark hvor de samarbejder! Hvorfor? Fordi det er det samme firma :) Bare en advarsel:cry:
Er der en, der har erfaring med en bøde fra carpark på en dansk indregistreret i SE. Blev der fulgt op på den af den danske afdeling. Mvh Leon

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil da sige, at du bare betaler bøden, hvis der ikke er tvivl om du har holdt ulovligt parkeret... betaler med vilje ikke parkeringsbilletter og jeg holder ulovligt parkeret hver dag i centrum... har, utroligt nok, kun fået een bøde som jeg betalte med det samme... jeg "sparer" op som jeg kalder det :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites