Jump to content
thsk

Er der nogen der er medlem i det Faglige Hus??

Recommended Posts

Jeg er ved at melde mig ind i en fagforening. Hvis der allerede er nogen der er medlem i det Faglige Hus og i svarer på denne post kan du modtage en gratis hververgave, fx en Vase, Double Bowl mærke Normann Copenhagen mundblæst glas eller lignende. Angiv: dit Navn * Adresse * Postnr og by * * Telefon Skriv evt en privat meddelelse. Först til mölle... og det skal väre idag..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Det håber jeg da ikke for de pågældende. Læs mere her og giv dig god tid til også at se de underliggende links http://www.smartcms.dk/user/dff/sider/nimfup.htm
Hvis ikke du kan finde ud af at sætte en ordentlig troværdig afsender på din smædekampange, så får du nul og niks af mig. Ingen sympati, ingen støtte ingen opbakning... også er jeg fuldstændig ligeglad hvilken sag det drejer sig om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

"Det faglige hus" Jamen helle dusse da. Det var da ikke for at tage illusionen fra nogen at jeg blot gjorde opmærksom på denne tråd. http://www.smartcms.dk/user/dff/sider/nimfup.htm Ej heller var det for selv at score point, ej heller at iværksætte nogen kampagne; men for at gøre berørte personer opmærksom på, at der måske var noget som de selv skulle undersøge og finde svar på. Jeg synes bare det er synd hvis nogen bliver snydt, derfor min udmelding her. Og til den foregående skribent. Forskellen på de foreninger du nævner er vist minimal da det er en og samme person der står i spidsen for dem alle nemlig en vis hr. Johnny Nim og det er faktisk ham der til overmål er omtalt i ovenstående tråd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

"Forskellen på de foreninger du nævner er vist minimal da det er en og samme person der står i spidsen for dem alle nemlig en vis hr. Johnny Nim" Jeg vil meget gerne se noget dokumentation for at han står i spidsten for Det Faglige Hus! :surprise:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

"faglige hus" Det faglige hus er en fællebetegnelse for Johnny Nim´s foreninger: Her beskrivelsen fra deres egen hjemmeside : Hvad er Det Faglige Hus? Det Faglige Hus rummer 5 organisationer. FK/TS, Fagforeningen Danmark og 2B - Bedst og Billigst samt Foreningen Danske Selvstændige. Herudover er Danske Lønmodtageres A-kasse også at finde i Det Faglige Hus. Her er de nævnt hos NNF http://www.nnf.dk/default.asp?mId=1020&aId=37272&iId=37271 :thumbdown

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det faglige hus er en fællebetegnelse for Johnny Nim´s foreninger: Her beskrivelsen fra deres egen hjemmeside : Hvad er Det Faglige Hus? Det Faglige Hus rummer 5 organisationer. FK/TS, Fagforeningen Danmark og 2B - Bedst og Billigst samt Foreningen Danske Selvstændige. Herudover er Danske Lønmodtageres A-kasse også at finde i Det Faglige Hus. Her er de nævnt hos NNF http://www.nnf.dk/default.asp?mId=1020&aId=37272&iId=37271 :thumbdown
Okay, det var jeg ikke klar over - Der kan man bare se. Tak for informationen :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Limfjord. Nyt medlem, er lige logget ind. Er du sikker på han kører dem alle sammen? Jeg mener, det er da umoralsk at have både arbejdsgivere og arbejdstagere. Så er han jo ikke bedre end de kristelige. Var det ikke ham der blev afsløret af BT i et eller andet svindel? I øvrigt er jeg selv medlem af DFF. Billig, men ikke SÅ billig. Til gengæld godt. De skaffede mig lige 70.000,- for nogle år siden, og det er jo ikke så ringe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fup-fagforening

Hej Limfjord. Nyt medlem, er lige logget ind. Er du sikker på han kører dem alle sammen? Jeg mener, det er da umoralsk at have både arbejdsgivere og arbejdstagere. Så er han jo ikke bedre end de kristelige. Var det ikke ham der blev afsløret af BT i et eller andet svindel? I øvrigt er jeg selv medlem af DFF. Billig, men ikke SÅ billig. Til gengæld godt. De skaffede mig lige 70.000,- for nogle år siden, og det er jo ikke så ringe.
Jo det var ham der rendte med millionerne og måtte lige hovsa, efter at skattevæsenet havde kontrolleret, betale 1,5 mill. kr tilbage til medlemmernes kasse. Det utrolige i dette var at medlemmerne ingenting fik at vide, og næppe får det nogen sinde. Det link der findes længere tilbage i denne tråd fortæller da vist en hel del mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det faglige hus MEGET uprofessionel Jeg har været til møde med det faglige hus i dag i odense idag bor i fredericia så jeg høre til den afd.Jeg har en uddanelse inden for jern og metal men gik over til dem for mange år siden pga prisen.Jeg er en af dem der er blevet ramt af krisen og står uden arbejde :-( så jeg var indkaldt til møde med dem i dag.Jeg må sige de er MEGET uprofessionel og man skal søge 3 job om ugen selv om det ikke står i nogen lov man skal.Det er lige meget hvad du søger,det vil sige det skal ikke være inde for dit faglige område.Jeg har meldt mig ud af det faglige hus og vender tilbage til den fagforening/a kasse jeg høre til ,for der ved jeg at jeg kan få prof hjælp råd og vejledning.Man får heller ikke kørelse penge for at køre derover.Jeg kan kun sige man får stress osv ved at blive arbejdsløs og stå i det faglige hus, SÅ HOLD JER LANGT VÆK FRA DET. Mvh Kimski

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Kimsi. Det er lige nøjagtig medlemmer som dig de er så glade for i Det Faglige Hus. De har fået indtægterne i årene uden problemer, og når der så bliver udgifter, gør de tilværelsen så sur for medlemmerne, at de melder sig ud. En anden metode der er set, er at undlade at sende opkrævning ud, for så at stryge medlemskabet pga. manglende kontingentbetaling. Især brugt af fagforeningsdelen. Det underlige er, at de ikke engang har den billigste A-kasse!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor' date=' egentlig?[/quote'] Nu er partistøtten godt nok blevet afskaffet eller i hvert fald gjort valgfrit, men samtidig havde Dansk Metal store helsides annoncer i alle aviser op til sidste valg til støtte for et parti som vil smadre dansk økonomi. Desuden kan man ikke nøjes med a-kassen i dansk metal men er tvunget til fagforening også. Dermed er vi lige pludselig oppe i omkring 1200 pr måned.. sindsygt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu er partistøtten godt nok blevet afskaffet eller i hvert fald gjort valgfrit' date=' men samtidig havde Dansk Metal store helsides annoncer i alle aviser op til sidste valg til støtte for et parti som vil smadre dansk økonomi. Derfor[/quote']Fair nok. Men synes du ikke det også kunne betale sig at være lidt egoist i valget af fagforening og a-kasse? Det er, trods alt, dig der skal nyde godt af deres muligheder og ydelser, hvis du pludselig står uden arbejde, eller ender op i en juridisk tvist med din arbejdsgiver. Hvilke partier der gør hvad, og hvem der får støtte - og i sidste ende får vægtig medbestemmelse, synes nærmest kaotisk tilfældigt. Indenfor visse givne rammer, selvfølgelig. Men jo jo - det er et frit land vi lever i (læs: tjener vores penge i) - så du skal selvfølgelig gøre som det falder dig bedst for.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg nok alt for idealistisk til. Bl.a. er jeg også stor modstander af topskatten selv om jeg selv langt fra selv tjener nok til at betale den. Men jeg tror på at den skader dansk økonomi og vil derfor have den afskaffet. På samme måde med dansk metal, som støtter et parti der vil have indført en vanvittig top-topskat Og hvis jeg bliver arbejdsløs skal jeg jo alligevel flyttes til en svensk a-kasse og så kan det jo være lige meget hvilken jeg er med i

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites