Toft 0 Anmeld indhold Skrevet October 19, 2006 Husk hvis I har brug for en taxi til Malmö, eller hjem fra Malmö en tidlig søndag morgen, så har de etablerede selskaber (f.eks 3x12 og 3x23) fast pris når det er ud af Malmö, og det kan godt betale sig :th2: Det er altid den samme bog chaufførerne slår op i for at finde Bunkeflostrand-prisen, men sjældent samme pris som sidst man kørte taxi :D Ret mange gange efterhånden har jeg taget en taxi fra City og hjem, og den faste pris ligger på omkring 180 sek, en pæn sjat billigere end taxameter prisen. Én gang er det sket at fast prisen var helt nede på 120 sek, ved ikke hvorfor, gad ikke spørge chaufføren... Man skal dog selv gøre chaufføren opmærksom på man vil køre til fast pris, ellers så kører de bare en fra A til B til taxameter pris, selv om de udemærket godt ved der er fast pris ud af Malmö ;) Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakob F 10 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2006 Tak..si... God info... Jeg har da kørt lidt i taxa her i byen, men har aldrig fattet hvordan det fungerer med prisen. Jeg har da flere gange givet 180 for at komme fra centralen og ud i enden af admiralsgatan... pissedyrt. Men jeg forstår nu at det handler om at få et fastpris tilbud og så springe det taxameter over.. Det skal jeg huske! Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2006 God info... Tak, men nu var det en info til os der bor i Bunkeflostrand, da der er fast pris til/fra Malmö alle ugens syv dage, 24 timer i døgnet. Da din lokation er Östra Sorgenfri, så har du ikke helt samme glæde af den faste pris ud af Malmö, med mindre du kommer her ud på besøg en gang i mellem (og altså ikke tager en taxi fra Malmö til Malmö). Der er dog vist noget med at man kan køre til en form for fast pris i Malmö, inden for de enkelte stadsdelar, men det kan I sikkert diskutere her: http://debat.sunddebat.com/forumdisplay.php?f=24 ;) Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
aj 0 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2006 God info... Jeg har da kørt lidt i taxa her i byen, men har aldrig fattet hvordan det fungerer med prisen. Jeg har da flere gange givet 180 for at komme fra centralen og ud i enden af admiralsgatan... pissedyrt. Men jeg forstår nu at det handler om at få et fastpris tilbud og så springe det taxameter over.. Det skal jeg huske! De tager røven på så mange. Metro lavede på et tidspunkt en pris-test. De fik en turist til at sætte sig ind i forskellige taxer på centralen og bede om at blive kørt til Hilton. Jeg tror han tog seks forskellige selskaber i alt. Limnhamns taxi var de billigeste. Han slap 45 eller noget i den stil. Priserne svang helt op til fire gange så meget. Undtaget en vogn, hvor turen løb op i over 1000 kr. Der har de så taget røven på ham rigtigt grumt. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget man kan stole på deres pris-test. Jeg ved bare, at jeg personligt har skulle betale alt fra 50 sek til 250 sek for en tur på 5km fra Svågertorp ... Derfor undgår jeg så vidt muligt at tage en taxa herovre. Jeg orker simpelt hen ikke at bokse med dem. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites