Admin 12 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2006 Broen har ikke mange dage' date=' hvor der ikke kan køres over, mens færgerne kan stoppes af vintervejr, tåge, storm, færger, der er i udu o.l.[/quote'] Aha ? Jeg har i 5½ år kun været ude for en gang hvor jeg ikke kunne komme på arbejde. Det var ved ulykken på Kemira, hvor trafikken var indstillet et par timer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fisker 0 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2006 Aha ? Jeg har i 5½ år kun været ude for en gang hvor jeg ikke kunne komme på arbejde. Det var ved ulykken på Kemira' date=' hvor trafikken var indstillet et par timer.[/quote'] Det er derfor man skal høre morgenradio inden man kører hjemmefra ;-) Holdt nede ved færgen da jeg fandt ud af det :-( Kan jo så diskuteres om jeg har taget skade ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
flatlanderdk 10 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2006 Tak for svaret. Har du (eller andre) et tilsvarende bud på, hvor svært det er at finde en leje-lejlighed i Helsingborg? Jeg er endnu uafklaret i forhold til hele Helsingborg-projektet, og måske ser jeg mig selv meget mere som lejer end ejer i f'rste omgang. Det kunne i hvert fald være rart at have nolge oplysninger, så jeg også kan gøre mig kvalificerde overvejelser om den mulighed. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pakwhan 10 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2006 Der er ingen kommunal lejlighedskø Man skal selv kontakte ejerene af udlejnings ejendommene Her er et link til dem der har ejendomme til udlejning http://helsingborg.se/templates/ColumnLinkList.aspx?id=4108 Men hvorfor ikke købe en bostadrätt ? det vil i mange tilfælde være billigst/bedst VH Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2006 Jeg fandt min lejlighed på www.blocket.se Skåne > Helsingborg > Kategori: Bostäder > Hyresrätter > Uthyres Jeg brød mig nemlig heller ikke om at købe en lejlighed inden jeg var flyttet til byen. Meget svært at få en fornemmelse for boligkvarterene bare ved svipture eller kig på nettet. Helsingborgshem er ejet af kommunen, så det er da en kommunal / almennyttig kø. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pakwhan 10 Anmeld indhold Besvaret November 30, 2006 Jeg henholder mig bare til hvad komunen selv skriver Det er rigtigt at Helsingborg hem er Komunalt ejet men i gennem et Aktieselskab Som derfor fungere på helt samme vilkår som andre privat ejede aktieselskaber. Komunen skriver på deres hjemmeside : kommunal bostadskö Många frågar om hur man ställer sig i en kommunal bostadskö. Någon sådan finns inte i Helsingborgs stad. Om du är intresserad av att flytta hit eller byta bostad inom staden, så får du kontakta respektive fastighetsägare själv och höra hur du ställer dig i kö hos dem. På vår webbplats har vi samlat länkar till de största fastighetsägarna, mäklare som jobbar i Helsingborg, studentbostäder samt söktjänster för att underlätta kontakterna. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fisker 0 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2006 Tak for svaret. Har du (eller andre) et tilsvarende bud på' date=' hvor svært det er at finde en leje-lejlighed i Helsingborg? Jeg er endnu uafklaret i forhold til hele Helsingborg-projektet, og måske ser jeg mig selv meget mere som lejer end ejer i f'rste omgang. Det kunne i hvert fald være rart at have nolge oplysninger, så jeg også kan gøre mig kvalificerde overvejelser om den mulighed.[/quote'] www.bovision.se der findes leje lejligheder, men skal bruge svensk personnummer for at gøre interesse, med mindre man ringer til dem ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
cbpwr 10 Anmeld indhold Besvaret December 15, 2006 Er færgerne så slemme ? Hmmm, har brugt dem i 10måneder nu, kun en gang de var forsiket eller retteres sagt de aflyste en afgang, det var vidst i mandags. Nu har jeg selvfølgelig ikke prøvet isvinter, men så er broen jo nok også lukket, ellers tager vi den over isen :) det er også billigere og slider ikke på dækkene. Når men vi må se hvad der sker ;) er ok tilfreds med HH. Sidder for det meste i bilen så er lige glade med det er gamle færger. Vi skal nok bare være glade for at alt det regn ikke kom i form af sne, fordi så var vi nok flere der ikke nåede til DK. -Claus- Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites