daltoft 0 Anmeld indhold Skrevet October 18, 2006 Godmorgen... Ved ikke om det har været posted før, men det har det jo garanteret :D Jeg har selv læst det for et par måneder siden, mener det var i forbindelse med den reklame som broen sendte du med sammenligninger mht bilpriser osv mellem Danmark og Sverige (fik grint en del) Svensk skole vil skabe Øresunds-borgere http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4026170/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nulla 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Yep var selv med til et møde ang. denne skole for ca 2 år siden, men jeg var absolut ikke intresseret at min pige skulle gå der, vi bor i sverige og så hedder det altså bare svensk dagis/skole, og lige nu går hun i dagis på 2. år og taler svensk og forstår alt dansk, så jeg kunne ikke lige finde fidusen i det. Men det er så bare min mening om det :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Yep var selv med til et møde ang. denne skole for ca 2 år siden, men jeg var absolut ikke intresseret at min pige skulle gå der, vi bor i sverige og så hedder det altså bare svensk dagis/skole, og lige nu går hun i dagis på 2. år og taler svensk og forstår alt dansk, så jeg kunne ikke lige finde fidusen i det. Men det er så bare min mening om det :) Som jeg forstår det er det en svensk skoleklasse med fokus på øresundsregionen fremfor udelukkende Sverige. Det er IKKE en dansk skoleklasse i Skåne da al undervisning foregår på svensk som en ganske alm skoleklasse. Vi har et vennepar der flyttede over med en 6 årig dreng. De bor selv i området ved skolen, og er utrolig glade for det. Der er blot 4 "danske" børn i klassen og alle pånær 1 underviser er svensk og knægten. Selvfølgelig smider man ikke et barn fra Svedala til Limhamn for at gå i skole, men bor man i nærområdet kan jeg godt se ideen i konceptet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nulla 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Jeg ved self ikke hvordan det er derude nu, men til mødet blev det fremlagt at det skulle være mest på dansk tingene skulle foregå på, derfor var jeg imod det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Jeg ved self ikke hvordan det er derude nu' date=' men til mødet blev det fremlagt at det skulle være mest på dansk tingene skulle foregå på, derfor var jeg imod det [/quote'] I det tilfælde ville jeg være ganske enig med dig, men virkeligeheden er ihvertfald blevet en anden.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Den oprindelige historie i Berlingske Tidende www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=809182/ :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2010 Jeg hørte om Øresundsskolen i dag og ville derfor lige bumpe lidt til denne ældre tråd. Det lader til at klassen er en svensk klasse, men at der er fokus på at børnene bliver to-sproget (dansk / svensk) og kender mere til Øresundskultur (altså DK, Øresund/Skåne og Sverige). Desuden skulle den i Limhamn have en venskabsklasse på amager. Det virker i hvert fald som en god ide hvis man er dansk men stadig vil have sine børn i en svensk skole :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites