Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Så du siger at Københavns næststørste attraktion Aha, en princippets mand! Jeg har altid haft svært ved at diskuttere med meget principfaste mennesker. Mange ting er ikke sort og hvidt, men det er jo et udvandet modargument. Ballade er jo et vidt begræb og jeg ved ikke om det er uacceptabelt i et moderne samfund. Meget af det ballade der er omkring ungdomshuset skyldes konfrontationerne med politi og kommune. Det er en situation der er under tryk og har været det længe. Jeg forventer at man finder en løsning som alle kan støtte op omkring og når den er fundet så regner jeg med at balladen forsvinder eller manifesterer sig på fredligere vis. Som for eksempel fredsvagten på Christiansborg http://www.fredsvagt.dk/ Man kan jo ikke sige at ungdomshusets beboer, gavner deres egen sag ved vold og ja de står i en rigtig irriterende situation, fordi Faderhuset ikke vil sælge, af årsager jeg ikke kender - det ville dog nok være klogest, for nu skal vi ud i en lang "krig" med overmaling af facader osv osv.. Uh lige den der Fredsvagt, jeg har tit været fristet til at gå over til ham/hende og stille dem nogle spørgsmål, for de ser jo så snæversynet på tingene hvis man kigger på deres bannere, hvor de snakker om krig er terror. Hvor var fredsvagten da 50.000 afrikanere blev slagtet i stammeopgør, hvor var fredsvagten ved de utallige selvmordsangreb som både Hezbollah og andre militante grupper udførte mod Israel. Næh det er åbenbart kun trendy at hade aktioner udført af den amerikanske hær.. Det er en skændsel at de kalder sig fredsvagter, når deres eneste formål er at debattere situationen i Irak og Afghanistan.. og så vel og mærket deres ensporede måde at anskue tingene på.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Man løser ikke problemerne med narko ved at lukke Christiania og Ungdomshuset, så vi er enige på det område. Jeg havde dog selv fortrukket at hash handlen var koncentreret på Christiania - det passer til livstilen derude. Jeg tror politiet har fået mere at lave i hvert fald, men det nytter heller ikke noget man acceptere noget som værende lovligt et sted. Så skulle man hellere arbejde med en desideret legalisering. Det er unge mennesker uden alt for mange penge på lommen, så at forvente nye HTH køkkener og Junkers skibsgulve er jo nok ikke realistisk. Jeg vil også blive overrasket hvis kommunen overhovedet har kompenseret dem for deres arbejde, da det jo åbenlyst ikke lever op til standard. Hvad Københavns kommune nok ikke havde forventet var at de unge fik ejerfornemmelser over bygningen i og med de selv satte den i stand efter brænden. Man slipper ikke så let ting man har postet mange kræfter i. Tror desværre også det er lidt af en myte. I mine yngre dage er jeg selv kommet i miljøet og der findes massere af mennesker med en god pengepung, de gider bare ikke - Jeg siger ikke alle er kriminelle og nassere, men der var mange måder ting blev kommunikeret ud op - tag nu bare eksemplet med at det er en god ide at anskaffe sig en hund, for så får du nemlig lidt flere penge i bistand. Jeg synes Ungdomshuset som koncertsted og værested er en fantastisk ide og det er med til at give københavn lidt farverig kultur, men igen skal der være nogle rammer, som vi alle skal kunne acceptere. I bund og grund er det jo lidt skægt når man ser dem demonstrere mod kapitalisme, "de rige nord på" osv osv.. For hvad yder de selv lige til samfundet andet end at være et kulturplaster ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anina 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Iøvrigt er Christiania Københavns populæreste turistmagnet efter Amalienborg. At miste denne turistfælde bekymrer Wonderful Copenhagen, som frygter en "normalisering". "Turister kommer ikke til Christiania for at se på nye ejerlejligheder" http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article228306.ece Far er ikke sur, han er skuffet over Jeres naive løsningsforslag Hmm.... det er "mor" her også.....skuffet! Jeg fatter ikke, hvor denne angst for forskelligheden stammer fra? Hvor svag og selvforagtende (i bund og grund) må man være for at kunne mobilisere så megen energi og foretagsomhed for at slippe af med alt og alle, der ikke ligner os selv på en prik? Hvis interesse tjener denne frygt og hvem mon havde foranstaltet dette uklædelige skift i vores syn på alternativer til netop vores egen livsstil, vi så ihærdig forsvarer som det var det eneste saliggørende? Er det nu så saliggørende at leve i velfriserede omgivelser, omgivet af dem der ligner os selv og kun tænker forudsigelige tanker som vores? Sammenhængskraften i hele samfundet bliver undermineret IKKE af "bøllerne" i Ungdomshuset og på Christiania - men AF OS , veltrimmede, kedelige og bange smålige ligusterfascister, der ikke kan se ud over, hvad de sidste års politiske "ideologier" og hjernevask har købt os til at mene for prisen af skattefrie friværdier og "mere-vil-have-mere-mentalitet"! Jeg skammer mig! Jeg skammer mig over, at min generations politikere og sin-egen-herkomst-fornægtende-forældre havde ødelagt en hel ungdomsgenerationens hjerter, tolerance og rummelighed, hvilket nu resulterer i at nye typer ghettoer skabes.... middelklassens ghettoer, hvor man helst kun ser dem der ligner een selv og ønsker alle andre hvor pebret gror. Jeg skammer mig også over at have sat en generation i verden, der ikke ejer styrke, fantasi og vid til, SELV at forsvare det menneskelige og sociale syn, der skal gøre livet tåleligt og håbefuldt også EFTER at den "produktive" og "forbrugende" alder er forbi..... Det gjorde vi andre i halvfjerdserne.... gik i oprør mod det vedtagne, mod forældrenes konformitet og småborgerlighed - og selv om det ikke altid endte i fryd og gammen - gav tiden os , om ikke andet - klodens/historiens skønneste musik, der aldrig nogensinde kommer til at gå i glemmebogen.... Tænk på det - gutterne - næste gang I handler Rolling Stones, Moody Blues, Led Zeppelin, Deep Purple, Santana, Jimmi Hendrix, Aretha Franklin og et par hundreder andre VOR EGEN tid OVERHOVEDET IKKE kan hamle op med....! Uden Woodstock og den "alternative" mangfoldiggørelse daværende etablisement ikke kunne stille noget imod - ville vores egen tid se helt anderledes ud og store skarer af vores tids ungdom ville fortsat gå i bedsteforældrenes spor, den tunge gang til fabrikkerne, ud på markerne eller "i huset" hos de velbjergede - præcis som generationerne af arbejdsklassen gjorde siden tidernes morgen siden den industrielle revolutionens begyndelse.... Tænk tilbage i slægtens historie og indse, at kun de færreste af os stammer fra aristokrati eller erhvervsmoguler..... de fleste af os stammer fra en samfundsklasse af fattige industri- og landbrugstrælle eller halvfattige småhandlende. Uden oprøret i halvfjerdserne ville største parten af os fortsat leve som "før"! Så kom ikke og og kast smuds på de "alternativer" der, trods alt endnu findes i dette indskrænkede egoistsamfund vi har i dag! I disse "alternativer" gemmer sig håbet for fremtiden og kimmen til en udvikling - modsat hvad det etablerede og "fine-i-kanten" har at byde på: en langsom indskrumpning i egen sovs til der ikke er andet at se frem til end Soilent Green! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Der er ingen der har noget imod forskelligheder. Fint med en punk/undergrunds scene. Fred være med den. Det er det faktum at de holder den i en bygning de ikke har ret til at være i. De gavner INTET i deres lokal miljø. Tværtimod! Så hvis de blev lovliggjort et eller andet sted var der nok ikke så mange der havde noget imod dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Nyhederne kl.11.00 P3 Ungdomshuset bliver omfattet en lokalplan der skal sikre at huset kun må bruges til de aktiviteter det bruges til idag. Med mindre huset rives helt ned, men det er de nye købere og kbh's kommune ikke interesseret i. Dette er ikke MIN mening, men blot et referat hvad der er sagt i P3 nyhederne kl. 11.00 http://ekstrabladet.dk/nyheder/kultur/article234792.ece Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Utroligt! Men så skal "ungern" vel også til at betale husleje og alle de andre herlige ting? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Utroligt! Men så skal "ungern" vel også til at betale husleje og alle de andre herlige ting? Ja, sikkert... Præcis li'som skaterparken, Øksnehallen og andre kulturelle ting. De skal jo så også ha' offentlig tilskud som alle andre.... same same but different. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Hmm.... det er "mor" her også.....skuffet! Jeg fatter ikke, hvor denne angst for forskelligheden stammer fra? Hvor svag og selvforagtende (i bund og grund) må man være for at kunne mobilisere så megen energi og foretagsomhed for at slippe af med alt og alle, der ikke ligner os selv på en prik? Hvis interesse tjener denne frygt og hvem mon havde foranstaltet dette uklædelige skift i vores syn på alternativer til netop vores egen livsstil, vi så ihærdig forsvarer som det var det eneste saliggørende? Er det nu så saliggørende at leve i velfriserede omgivelser, omgivet af dem der ligner os selv og kun tænker forudsigelige tanker som vores? Sammenhængskraften i hele samfundet bliver undermineret IKKE af "bøllerne" i Ungdomshuset og på Christiania - men AF OS , veltrimmede, kedelige og bange smålige ligusterfascister, der ikke kan se ud over, hvad de sidste års politiske "ideologier" og hjernevask har købt os til at mene for prisen af skattefrie friværdier og "mere-vil-have-mere-mentalitet"! Jeg skammer mig! Jeg skammer mig over, at min generations politikere og sin-egen-herkomst-fornægtende-forældre havde ødelagt en hel ungdomsgenerationens hjerter, tolerance og rummelighed, hvilket nu resulterer i at nye typer ghettoer skabes.... middelklassens ghettoer, hvor man helst kun ser dem der ligner een selv og ønsker alle andre hvor pebret gror. Jeg skammer mig også over at have sat en generation i verden, der ikke ejer styrke, fantasi og vid til, SELV at forsvare det menneskelige og sociale syn, der skal gøre livet tåleligt og håbefuldt også EFTER at den "produktive" og "forbrugende" alder er forbi..... Det gjorde vi andre i halvfjerdserne.... gik i oprør mod det vedtagne, mod forældrenes konformitet og småborgerlighed - og selv om det ikke altid endte i fryd og gammen - gav tiden os , om ikke andet - klodens/historiens skønneste musik, der aldrig nogensinde kommer til at gå i glemmebogen.... Tænk på det - gutterne - næste gang I handler Rolling Stones, Moody Blues, Led Zeppelin, Deep Purple, Santana, Jimmi Hendrix, Aretha Franklin og et par hundreder andre VOR EGEN tid OVERHOVEDET IKKE kan hamle op med....! Uden Woodstock og den "alternative" mangfoldiggørelse daværende etablisement ikke kunne stille noget imod - ville vores egen tid se helt anderledes ud og store skarer af vores tids ungdom ville fortsat gå i bedsteforældrenes spor, den tunge gang til fabrikkerne, ud på markerne eller "i huset" hos de velbjergede - præcis som generationerne af arbejdsklassen gjorde siden tidernes morgen siden den industrielle revolutionens begyndelse.... Tænk tilbage i slægtens historie og indse, at kun de færreste af os stammer fra aristokrati eller erhvervsmoguler..... de fleste af os stammer fra en samfundsklasse af fattige industri- og landbrugstrælle eller halvfattige småhandlende. Uden oprøret i halvfjerdserne ville største parten af os fortsat leve som "før"! Så kom ikke og og kast smuds på de "alternativer" der, trods alt endnu findes i dette indskrænkede egoistsamfund vi har i dag! I disse "alternativer" gemmer sig håbet for fremtiden og kimmen til en udvikling - modsat hvad det etablerede og "fine-i-kanten" har at byde på: en langsom indskrumpning i egen sovs til der ikke er andet at se frem til end Soilent Green! Der er ingen angst for forskellighed eller frygt for den sags skyld, men jeg er ønsker bare ballademagere hen, hvor pebret gror. Havde Ungdomshuset i stedet for at lave ballade virkelig forsøgt at indgå en dialog eller endda samle ind til selv at købe huset til sig selv, så havde de jo nok haft bedre muligheder. Ballade, stenkast mm. skaber ikke sympati i samfundet, tværtimod. Det samme gør sig gældende med Christinia, havde de hurtigt efter besættelsen derude indordnet sig under samfundets regler (med at betale boligskat osv.), så var jeg overbevist om, at det den dag i dag ikke havde været et problem. Jeg er født i 1975 og har ikke været med i denne LSD-68-Flower Power tid, og damn, den dag i dag, er jeg glad for det. For i mine øjne, er det dybt latterligt -> det er min holdning ;) Men jeg anerkender da, at samfundet dengang var anderledes, men igen 68-er generationen må da også ligesom efterhånden have fundet ud af, at vi er i år 2006, samfundet er et andet. Du ved jo, at vi er i vores fulde ret til ikke at være enige i disse 'alternativer', der findes, i vores samfund har man ret til at ytre sine holdninger. Du er jo tydeligvis ikke enig, det accepterer vi, og du må også acceptere, at der er mange som ikke er enige i dine synspunkter. Med hensyn til musikken... Så er det igen dine egne meninger og holdninger, som kommer til syne... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Men i sidste ende skal lortet vel rives ned når der skal bygges metro station. Det skal huset ved siden af ihvertfald. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anina 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Der er ingen der har noget imod forskelligheder. Fint med en punk/undergrunds scene. Fred være med den. Det er det faktum at de holder den i en bygning de ikke har ret til at være i. De gavner INTET i deres lokal miljø. Tværtimod! Så hvis de blev lovliggjort et eller andet sted var der nok ikke så mange der havde noget imod dem. Hmm... hvor er vi lige pluselig blevet lovlydige borgere, hele bundtet.... indtil vi selv skal i lommerne.... personlig integritet har aldrig været gratis. Det kan man liuge så godt indse - først som sidst. Så du mener, at Faderhuset gavner mere i lokalmiljøet? Hmm... måske til at skabe en mod-fundamentalisme mod det allerede eksisterende i området. Det vil betyde bare flere konflikter og flere svage sjæle i Faderhusets erhvervs-religiøse fælde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Forskelligheder Nu kan man jo sidde og prise folks forskelligheder til man bliver blå i hovederne, og fred være med det, hvis "særlingerne", "de skæve eksistenser", "kunstnerne" osv. har steder, hvor de kan dyrke deres mærkværdigheder (i samme ånd må man vel også godt sige, at man ikke forstår dem en meter?? Det er vel også en slags forskellighed?). Men Christiania er, så vidt jeg er orienteret, ikke oprettet lovligt med det formål for øje, at her skulle særlingene så have et sted at samles. Det blev besat og har i årevis været tilholdssted for folk, som måske ikke var helt rene i kanterne. At det så med tiden har udviklet sig til et sted, hvor kunstnere fx. trives, gør det vel ikke mere lovligt? Når bare et sted har eksisteret på ulovlig vis længe nok, så skal vi ikke gøre noget for at rettet op på situationen? I samme ånd: Bare fordi nogle "alternative unge" ikke har lyst til at rette sig efter adskillige domme, så skal de have lov til at blive, bare fordi de har malet lidt, slået lidt med en hammer og så ellers været i huset så tilpas længe, at det ville være "synd" at smide dem ud?? Jeg formoder, at så længe der er regler i et samfund, så vil der altid være nogen, som synes de er åndsvage og bryder dem, fordi "de kan da ikke gælde for mig, disse regler" - det være sig så den ene eller anden form for regel. Men det behøver vel ikke betyde, at dem som så holder sig til reglerne ikke godt kan blive lidt små-vrisne over at se folk slippe afsted med at bryde dem? Hvis man vil lave om på reglerne, så må man vælge andre politikere eller deltage i en civiliseret debat, det der med at stå og smide med brosten (hvor 80'er-agtigt er det lige?) kan altså aldrig blive et seriøst indlæg i en debat !! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anina 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Med hensyn til musikken... Så er det igen dine egne meninger og holdninger, som kommer til syne... Hmm.... salgstallene taler for sig selv og i så fald er disse meninger laaaaaangt fra kun mine egne. Og i øvrigt.... er det ikke netop "egne meninger og holdninger" der udgør en debat her og andre steder? Hvorfor skulle egne meninger og holdninger tælle mindre i samfundsdebatten? Er det ikke netop det, det handler om når man ytrer sig om dette og hint? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Nyhederne kl.11.00 P3 Ungdomshuset bliver omfattet en lokalplan der skal sikre at huset kun må bruges til de aktiviteter det bruges til idag. Med mindre huset rives helt ned, men det er de nye købere og kbh's kommune ikke interesseret i. Dette er ikke MIN mening, men blot et referat hvad der er sagt i P3 nyhederne kl. 11.00 http://ekstrabladet.dk/nyheder/kultur/article234792.ece Så er det røde kabinet i gang igen - utroligt. Virker lidt panikagtigt lige pludseligt at forsøge at hive en lokalplan ned over hovedet på den stakkels forening som helt lovligt har købt huset Hvis dette bliver vedtaget så bør Ungdomshusets beboere da også tvinges til at købe huset af de nuværende ejere! Sådan, noget for noget! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Hvis dette bliver vedtaget så bør Ungdomshusets beboere da også tvinges til at købe huset af de nuværende ejere! Sådan' date=' noget for noget![/quote'] Ja da...for vores skattepenge! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Nyhederne kl.11.00 P3 Ungdomshuset bliver omfattet en lokalplan der skal sikre at huset kun må bruges til de aktiviteter det bruges til idag. Med mindre huset rives helt ned, men det er de nye købere og kbh's kommune ikke interesseret i. Dette er ikke MIN mening, men blot et referat hvad der er sagt i P3 nyhederne kl. 11.00 http://ekstrabladet.dk/nyheder/kultur/article234792.ece Uanset hvad man mener om Ungdomshuset, så er det at misbruge loven at lave sådan en lokalplan for ét hus. Tilmed en lokalplan, der skal tvinge den retmæssige ejer i knæ. Det bliver spændende at se, hvad de vil skrive i den lokalplan, for i princippet vil Faderhuset jo det samme med huset, som de nuværende brugere vil. De vil måske tinglyse forbud mod salmesang på matriklen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
2EThADoN 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Det er sørgeligt at to "fristeder" i København som Christiania og Ungdomshuset forsøges lukket. Følg reglementets snævre veje eller forsvind' date=' her er ikke tolerence, overskud eller plads til forskelligheder.[/quote'] Har det lidt ligesom dig mht. ungdomshuset... og i sin tid på samme måde omkring Christiania... er ikke specielt tilhænger af dem men de generer mig ikke... er det deres lyst at bo sådan - dem om det - jeg gad bare ikke. MEN! Det var da satme på tide der blev gjort noget ved Christiania - var vild med den oprindelige idé omkring fristaden, sjælen og de folk der "byggede" den... men for satan da lortet skal da bare af vejen når deres virkelige grundlag kom så langt væk fra ideen omkring en fristad som overhovedet muligt... pludselig var det ikke muligt at bosætte sig i "fristaden" og pludselig dukkede der rockere op og diverse indvandrerbander op i krogene... fuckt it - Christiania skal bare ikke give sig ud for at være noget de ikke er... så hellere luk narkobulen og lav det om til et friluftsmuseum... fristaden Christiania er sgu død... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Hmm.... salgstallene taler for sig selv og i så fald er disse meninger laaaaaangt fra kun mine egne. Jeg ved da godt, at Rolling Stones mm. har solgt meget, men igen, hvor mange køber ikke musikken fordi den er god og ikke fordi teksten er samfundskritisk? Elvis har jo stadigvæk solgt langt mere end de andre bands, du nævnte, og ham vurderer jeg ikke just til at tilhøre den samfundskritiske del. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Så er det røde kabinet i gang igen - utroligt. Virker lidt panikagtigt lige pludseligt at forsøge at hive en lokalplan ned over hovedet på den stakkels forening som helt lovligt har købt huset Hvis dette bliver vedtaget så bør Ungdomshusets beboere da også tvinges til at købe huset af de nuværende ejere! Sådan, noget for noget! Heldigvis er ikke alle så blå-øjede og usandsynlig egocentreret. Bare fordi du og jeg ikke kan fatte hvad de har gang i, så er det jo ikke det samme som man skal lukke øjnene for alt hvad der foregår omkring en selv. Men ok... jeg er også typen der smider nogle penge i bægeret hos en hjemløs, og det er jeg ret sikker på der ikke er mange andre på denne debat der gør. "For de er sgu selv ude om deres problemer, og hvis de virkelig vil arbejde, så kan de bare få fingeren ud og skaffe sig et job" :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Heldigvis er ikke alle så blå-øjede og usandsynlig egocentreret. Bare fordi du og jeg ikke kan fatte hvad de har gang i, så er det jo ikke det samme som man skal lukke øjnene for alt hvad der foregår omkring en selv. Hvem har sagt, jeg er blå-øjet (jo jeg har blå øjne) og egocentreret - men jeg takker for komplimentet ;) Men igen, politikerne har jo slet ikke lyttet til beboerne i området. Der har for nylig været nabomøder mm. derude for at få Ungdomshuset lukket ned, de er trætte af al den ballade. Politikerne burde måske også lytte lidt til dem... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anina 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Jeg ved da godt, at Rolling Stones mm. har solgt meget, men igen, hvor mange køber ikke musikken fordi den er god og ikke fordi teksten er samfundskritisk? Elvis har jo stadigvæk solgt langt mere end de andre bands, du nævnte, og ham vurderer jeg ikke just til at tilhøre den samfundskritiske del. He, he.... så skulle du bare se og høre vores forældre prædike pli og moral.... og smide Elvis` grammofonplader i kakkelovnen dengang.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 MEN! Det var da satme på tide der blev gjort noget ved Christiania - *snip* så hellere luk narkobulen og lav det om til et friluftsmuseum... fristaden Christiania er sgu død... Nu har man jo forsøgt at gøre noget ved Christiania. Man har jo ryddet pusher street og hård narko sælges jo ikke derude (i stor stil, der findes sikkert noget....) Men, at man priotere politiest indsats på pusher street har da virket fuldstændig sindsygt på mig ... Politiet har meldt ud at man må nedpriotere andre områder såsom indbrud og vold, fordi Lene Espersen ville ha' pusher street lukket. Det vidner da om en nordjyde der INTET har fattet.... Nu foregår hashhandlen i hele kbh, og det har gjort det fuldstændig umuligt for politiet at få overblik over hvad der foregår. Tidligere var det vist en hel del nemmere.... Det skal lige siges, at jeg ikke har været på Christiania i MANGE år, og har kun været der til koncerter og lign. Dog har jeg ingen problemer med at Christiania får lov at bestå i sin nuværende form. Der burde være plads/råd til dette i DK anno 2006 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
2EThADoN 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Nu har man jo forsøgt at gøre noget ved Christiania. Man har jo ryddet pusher street og hård narko sælges jo ikke derude (i stor stil, der findes sikkert noget....) Men, at man priotere politiest indsats på pusher street har da virket fuldstændig sindsygt på mig ... Politiet har meldt ud at man må nedpriotere andre områder såsom indbrud og vold, fordi Lene Espersen ville ha' pusher street lukket. Det vidner da om en nordjyde der INTET har fattet.... Nu foregår hashhandlen i hele kbh, og det har gjort det fuldstændig umuligt for politiet at få overblik over hvad der foregår. Tidligere var det vist en hel del nemmere.... Der burde være plads/råd til dette i DK anno 2006 Jamen, er sgu ret beset enig med dig! Synes bare ikke at Christiania skal fredes på det grundlag at det er en fristad for det er det satme ikke mere... selvom Christianitterne hårdnakkede prøver at bilde mig det ind... selvfølgelig er der plads og råd til det i 2006 men så skal det sgu gøres noget mere organiseret og HA smudset og hvad der ellers er derude skal bare væk! At Politiet prioritererede pusher-street højere end vold er for mig også dybt underligt - ikke uenig...! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Så er det røde kabinet i gang igen - utroligt. Virker lidt panikagtigt lige pludseligt at forsøge at hive en lokalplan ned over hovedet på den stakkels forening som helt lovligt har købt huset Hvis dette bliver vedtaget så bør Ungdomshusets beboere da også tvinges til at købe huset af de nuværende ejere! Sådan, noget for noget! Man kan jo også undre sig over at Faderhuset IKKE vil sælge når nu de har fået tilbudt en aktuel pris.. Det kan jo skabe samme miljø et andet sted, på den måde er de jo lige så tåbelige ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Jeg ved da godt, at Rolling Stones mm. har solgt meget, men igen, hvor mange køber ikke musikken fordi den er god og ikke fordi teksten er samfundskritisk? Elvis har jo stadigvæk solgt langt mere end de andre bands, du nævnte, og ham vurderer jeg ikke just til at tilhøre den samfundskritiske del. Musik, Miljø og holdninger bør altså ikke altid sammenlignes.. De ting skal skilles ad. Det er jo ikke punk musikken som kaster sten mod politiet, lige som en massemorder der hører klassiskmusik ikke skal generalisere en helt genre.. Jeg forstår slet ikke hvorfor i snakker musik, når der her er tale om noget helt andet.. Personligt forstår jeg ikke hvorfor Faderhuset ikke bare tager i mod det købstilbud der er, kommer videre og tilgiver som en god kristen ;) .. Så kan ungdomshuset foreblive under noge nye termer og blive boende. Det er jo lidt et faktum at der ikke længe har været ballade med ungdomshuset og dets bebeore, før det her startede. Ja vi skal alle sammen have lov til at være her, men det skal altså være på samfundets præmisser. Tænk bare at de samme mennesker som står og råber kapitalistsvin efter folk som knokler lidt mere og ergo betaler mere i skat, selv ikke gider arbejde og hellere vil udnytte "staten" for penge.. det er jo absurd og her tænker jeg ikke specifikt på folk fra christiania eller ungdomshuset. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Jeg tror at hvis brugerne af ungdomshuset bare ville lade være med at opfører sig som gale udenfor om omkring og ødelægge de omgivelser der er derinde. Så ville de her problemer heller ikke opstå. Det kan godt være grafitti er en del af deres udtryksmåde. Men naboerne synes ikke det er fedt når det foregår på deres vægge. Spørg bare Kvickly hvor mange kunder de havde formiddagen efter den store demonstration for noget tid siden. Meget få! Kunderne kunne ikke parkere på p-pladsen pga glasskår og smadrede møbler. De gående kunne ikke komme til for alt det affald der lå omkring butikken. Men det er måske de unge der betaler for oprydningen? Eller måske selv hjælper til? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites