Jump to content
Mouse

4 måneders venteliste ?!

Recommended Posts

Kan det virkelig passe, at der er 4 måneders ventetid på at få sin pode i en förskole ?!? :sick: Det var dog helt utroligt, hvad gør man ind til da ?? Er der noget system for dagplejemødre eller noget i den stil ? Om en 1½ måneds tid kan situationen hurtigt blive desperat !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Mouse Desværre kan jeg ikke give dig et svar, da vi selv sidder i samme situation, bortset fra, at vi har overskredet desperations grænsen . . . Hvis dit barn er over 1½ år, hvilket må være tilfældet når du taler förskole, så skulle der bastemt være muligheder for dagpleje. Jeg aner bare ikke hvor du skal finde det, men finder du en løsning, må du meget gerne skrive om den. Mvh Zeni

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad kommune er det ?? Så vidt jeg ved skal kommunen ha en "pasningsgarenti" her i skurup den på 2-4 uger. Hvis ikke der er plads på byens dagis eller ved Dp´er kommer barnet til Nabobyen ( indenfor kommunen ) indtil der er plads på den ønskede Dagis/DP

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har skrevet knægten op for en mdr tid siden' date=' han er snart 6 mdr, så vi håber at han kommer ind senest når han er 1 år. Nogen der ved om der er mulighed for at en dagis tage ham inden han er et år ??[/quote'] Det gør de ikke - i Sverige tager de ingen ind under 1 år. (og har aldrig hørt om undtagelser...)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, vi er også blevet lidt vel overraskede, specielt fordi der åbenbart er et rykind 1. januar. Dem har de i forvejen ikke plads til, og de mener, at de skal før os (selv om vi har brug for plads pr. 1. december :-/) Det er Malmö Kommune. Nogen der kender noget til de "enskilda förskolor" ? (gå ud fra det er private). Vi har en enkelt mulighed gennem min kærestes kontakter i udlandet. Hun har bl.a. en niece som måske godt kunne tænke sig at komme til Sverige nogle måneder, og hun har i forvejen en pode på lidt over et år - så det kunne godt gå hen og blive muligheden - men helt god er den ikke. I forvejen kan jeg godt mærke, at vores drengs sproglige udvikling er præget af lidt forvirring - og i værste fald 6 mdr. med en thailandsk barnepige er måske ikke lige det, han har mest brug for...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites