Jump to content
renemaria

Kan det være rigtigt??

Recommended Posts

Hej alle Der er nu 14 dage til vi overtager vores hus i snårestad, og jeg prøver at lave alle de forberedende øvelser. Kan man virkelig ikke hverken få teleselskab, elselskaber eller noget til at sælge e noget uden det personnr. Og kan vi i værste tilfælde stå uden strøm?? Maria

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej alle Der er nu 14 dage til vi overtager vores hus i snårestad, og jeg prøver at lave alle de forberedende øvelser. Kan man virkelig ikke hverken få teleselskab, elselskaber eller noget til at sælge e noget uden det personnr. Og kan vi i værste tilfælde stå uden strøm?? Maria
Person nr. er nøglen til den slags.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mine forældre fik alt ind på nær telefon, da de købte så det kan sagtens lade sig gøre, de flyttede først ind 4 mdr efter og fik først person nr der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Normalt kan el-selskaberne oprette jer på et fiktivt/midlertidigt nummer. Telefon-abb. (hos Telia) kræver oftest et depositum på sek 3000,-, eftersom de ikke kan trække økonomiske oplysninger på jer, da i ikke har haft/har indkomst i Sverige. Sig det til dem som det ér, at i flytter hertil fra DK, og derfor ikke er registreret i deres systemer - så plejer tingene gerne at lykkes ret hurtigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bureaukrater kan gå i baglås og nej-mode, når der optræder anomalier som folk uden svensk personnummer, men man kan naturligvis alt, hvad man vil (bortset fra bil) ved jeg af erfaring, blandt andet ved hjælp af foreløbige personnumre, så det er bare at insistere. Langt de fleste danskere i Sverige, ødegårdsfolket - måske 30.000 mennesker - har ikke svensk personnummer, ligesom tyskere og hollændere med feriehuse, men de klarer sig endda. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Normalt kan el-selskaberne oprette jer på et fiktivt/midlertidigt nummer. Telefon-abb. (hos Telia) kræver oftest et depositum på sek 3000' date='-, eftersom de ikke kan trække økonomiske oplysninger på jer, da i ikke har haft/har indkomst i Sverige. Sig det til dem som det ér, at i flytter hertil fra DK, og derfor ikke er registreret i deres systemer - så plejer tingene gerne at lykkes ret hurtigt.[/quote'] Vi har undgået depositummet, ved at sende dem en kopi af vores köbsbrev. Men det afhænger vel en del af deres humør :rolleye: /Søren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mine forældre fik alt ind på nær telefon' date=' da de købte så det kan sagtens lade sig gøre, de flyttede først ind 4 mdr efter og fik først person nr der.[/quote'] Super, troede sku ikke de det var muligt at komme igennem igennem til mange af de skranke paver der sider rundt omkring:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites