Jump to content
JubA/S

Vinterdæk

Recommended Posts

Jeg har ringet lidt rundt til et par forskellige. Synes nu ikke, prisen varierer så meget, at der ligefrem er noget at løbe efter. Jeg er dog blevet foreslået at gå over til 15" nu jeg alligevel skal have fælge. Jeg har 16" som standard på sommerdækkene. Nogen, der har erfaring med om det gør en forskel (udover 3K i prisen) ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har ringet lidt rundt til et par forskellige. Synes nu ikke, prisen varierer så meget, at der ligefrem er noget at løbe efter. Jeg er dog blevet foreslået at gå over til 15" nu jeg alligevel skal have fælge. Jeg har 16" som standard på sommerdækkene. Nogen, der har erfaring med om det gør en forskel (udover 3K i prisen) ?
Jeg er enig i dit hovedsynspunkt :thumbup: Jeg er også enig i forslaget om at køre på 15" vinterhjul. Sidste vinter gjorde jeg netop det - dækkene bliver naturligvis "højere" (dæksiden altså), men samtidigt lidt smallere, hvilket kan være en fordel i sne/sjap. Køreegenskaberne bliver selvfølgelig marginalt dårligere, men komforten bliver bedre (fordi den lidt højere dækside bidrager til affjedringen). NB Du skal liiiige checke om der kan sidde 15" på bilen - ikk'? Det går f.eks. fint på en Skoda Octavia og vist også på en VW Golf V. Men det går IKKE på en Audi A3.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad er det for en bil du har ?? Det kommer jo an på om der er plads til Caliberne..:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
307'er' date=' diesel, st. car. (ja, jeg ved det godt: Det er ik' en tysker ;) )[/quote'] En Peugeot 307 bør kunne køres med både 15" og 16". En 15" fælg bør være 6 x 15 Centerhul 65 mm Boltcirkel 108 mm - 4 bolte ET 27

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Hvis du mangler fælge, så har jeg et sæt 17" liggende fra en Partner du kan få for 2500......

307'er' date=' diesel, st. car. (ja, jeg ved det godt: Det er ik' en tysker ;) )[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites