JubA/S 10 Anmeld indhold Skrevet October 17, 2006 Hejsa, Nu skal man jo til at have vinterdæk på ens lille bil, og jeg er i den forbindelse begyndt at sondere terrænet. Så vidt jeg har kunnet se, så er priserne i DK vs. SE ret ens - kan det passe? Endvidere, hvad er folks forhold til stål vs. alufælge på vinterdæk. Er det spild af penge, eller en super god idé? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2006 Prøv at sammenligne på http://www.daekonline.dk/ (Danmark) og http://www.dackonline.se/ (Sverige) Samme firma, men lidt forskelle i priserne afhængig af størrelse og mærke. Stålfælg eller alufælg er jo en smagssag - du kan ikke mærke forskel når du kører, men en alufælg er jo pænere at se på, men også mere "følsom" overfor ridser, snavs o.l. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2006 Hvis det er nogen alufælge du du holder meget af så lad være med at bruge dem om vinteren. Salt på vejene går i forbindelse med fælgene og gør dem meget grimme! Jeg har dog valgt at bruge mine alufælge til vinterbrug da de ikke er noget videre værd ved salg men de pynter godt på bilen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2006 Som Homer siger er daekonline nok noget af det billigste. Jeg har dog selv købt både vinter/sommerdæk hos www.point-s.dk/sw157.asp servicen er helt i top, og monteringen er med i prisen :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret October 17, 2006 Som Homer siger er daekonline nok noget af det billigste. Jeg har dog selv købt både vinter/sommerdæk hos www.point-s.dk/sw157.asp servicen er helt i top' date= og monteringen er med i prisen :th2:http://www.infosite.se/allaPaket/vPaket/index.htm Er selv lige faldet over Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Simon Irgens 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2006 Vinterdæk Til jer der skal have shoppet vinterdæk kan det godt være en ide at komme ud af start hullerne. Ny lov er trådt i kraft i Tyskland som kræver at ALLE biler skal have vinterdæk på. Det vil sige at 60 millioner (vist nok 63) tyskere er tvunget til at shoppe vinterdæk nu og det kan resultere i at hele markedet bliver drænet totalt og der kun er meget dyre, og sikkert også gode mærkevarer tilbage på lagre og fabrikker rundt om i verden så man kan ende med at blive nød til at måtte købe dæk til svinedyre priser pga forhandlerne simpelthen ikke kan få dæk til rimeligt priser. Kun mig der har hørt om dette og er det noget der holder? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2006 Læste det også forleden i en avis. Så der er nok lidt om snakken. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2006 Til jer der skal have shoppet vinterdæk kan det godt være en ide at komme ud af start hullerne. Ny lov er trådt i kraft i Tyskland som kræver at ALLE biler skal have vinterdæk på. Det vil sige at 60 millioner (vist nok 63) tyskere er tvunget til at shoppe vinterdæk nu og det kan resultere i at hele markedet bliver drænet totalt og der kun er meget dyre, og sikkert også gode mærkevarer tilbage på lagre og fabrikker rundt om i verden så man kan ende med at blive nød til at måtte købe dæk til svinedyre priser pga forhandlerne simpelthen ikke kan få dæk til rimeligt priser. Kun mig der har hørt om dette og er det noget der holder? Shit.. Skal alle tyskere (inklusive dem der ikke har bil) købe vinterdæk?? Det virker da som en forrykt lov!! Godt vi har en fornuftig regering her i Sverige ( ), der ikke tillader sådan et spild!! Anyway, der er noget om snakken. Har lige købt vinterdæk i Tyskland, og forhandleren dernede sagde at der var run på, og de havde svært ved at få leveret de ønskede mængder af dæk... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2006 Kun mig der har hørt om dette og er det noget der holder? Her lige snakket med min dækpusher, og det er rigtig nok. Og nogle enkelte størrelser vil være sværere/dyrere at få fat i. Smart som jeg er, spurgte jeg selvfølgelig ikke om hvilke... Men det virkede nu bestemt ikke som om det vil blive total umuligt at opdrive vinterdæk... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret October 17, 2006 Her lige snakket med min dækpusher, og det er rigtig nok. Og nogle enkelte størrelser vil være sværere/dyrere at få fat i. Smart som jeg er, spurgte jeg selvfølgelig ikke om hvilke... Men det virkede nu bestemt ikke som om det vil blive total umuligt at opdrive vinterdæk... Der er jo mere eller mindre samme lov i Sverige, så mon ikke det er til at opdrive vinterdæk i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2006 Der er jo mere eller mindre samme lov i Sverige' date=' så mon ikke det er til at opdrive vinterdæk i Sverige.[/quote'] Jo, men "problemet" er jo, at loven er ny i Tyskland, dvs. pludselig en større efterspørgsel. Spørgsmålet er, hvor stor forøgelsen egentlig er. Der er sikkert mange der i forvejen har kørt på vinterdæk i vinterhalvåret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret October 17, 2006 Jo, men "problemet" er jo, at loven er ny i Tyskland, dvs. pludselig en større efterspørgsel. Spørgsmålet er, hvor stor forøgelsen egentlig er. Der er sikkert mange der i forvejen har kørt på vinterdæk i vinterhalvåret. Det er selvfølgelig rigtig nok =) Vi må se hvad der sker.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2006 Det er selvfølgelig rigtig nok =) Vi må se hvad der sker.. Det bliver vinter - det er helt sikkert!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret October 17, 2006 Det bliver vinter - det er helt sikkert!! hehe jeg er bange for du har ret - jeg håber dog det går den anden vej .. meen... du må lave lidt mere ravage på det kraftværk homer, så vi kan få få ødelagt noget mere ozonlag og ændre klimaet til det bedre! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2006 Ja vi vil have vinter. -30 og masser af sne! det kan vi lide Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2006 synes nu at der var nok af sne sidste vinter. Der var sgu mere eller mindre istid fra november til april... en stor tak til semperit wintergrip 175-65-14 :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2006 synes nu at der var nok af sne sidste vinter. Der var sgu mere eller mindre istid fra november til april... en stor tak til semperit wintergrip 175-65-14 :th2: Har du vinterdæk på din havetraktor?? Det var vildt!! Respekt!! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2006 tænkte nok mine dækmål vil blive kommenteret ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Maria 10 Anmeld indhold Besvaret October 17, 2006 Vi har købt vinterdæk hos www.bythjul.com Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peteomagic 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Det absolut billigeste sted jeg har fundet er på www.gummihuset.se har ikke handlet med dem endnu, men det gør jeg snart. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2006 Vi har købt vinterdæk hos www.bythjul.com glæder mig til at få mine svensker pigdæk på......hehehe:rolleye: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bullet-BP 10 Anmeld indhold Besvaret October 21, 2006 Nogen der kender denne -> http://www.borringe.nu/ Umiddelbart billigt for vinterdæk på fælg, men hva med kvaliteten Mvh Kim Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peteomagic 10 Anmeld indhold Besvaret October 21, 2006 Nogen der kender denne -> http://www.borringe.nu/ Umiddelbart billigt for vinterdæk på fælg, men hva med kvaliteten Mvh Kim Syns ikke det er billigt i forhold til www.gummihuset.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret October 21, 2006 Jeg har lige købt på dækonline her i Sverige.... 225/45/18 Dunlop Wintersport 3D og gav ca 8300 for 4 stks..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret October 21, 2006 Jeg har lige købt på dækonline her i Sverige.... 225/45/18 Dunlop Wintersport 3D og gav ca 8300 for 4 stks..... Hvad f.....!! Har du også en havetraktor med vinterdæk?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites