dan 0 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2011 Stort set alle mælkeprodukter (især yoghurt, mælk, oste), alle kød produkter incl diverse typer pålæg og alt brød. Planter, hovedpine piller og de fleste receptpligtige mediciner da tilskuddet starter tidligere i Danmark, øl og vin. Diesel. Kærnemælk, pålægs chokoladen fra toms, Laurits Knudsen el-materiel (og herunde danske el-artikler i det hele taget som jo af gode grunde ikke fås i Sverige), rejser til syden (købes iøvrigt på mit danske mastercard, der har afbestillingsdækning med på kortet modsat sverige), og en del elektronok syntes jeg er billigere på pricerunner i DK end i Sverige. Jeg kan ikke få æje på de mange "besparelser" som man siger der er i Sverige. Ofte siges der at det er 20 % billigere i S, og selvfølgelig kan jeg få øje på en masse der er billigere, herunder slik og sodavand, men i en familie med 4 børn hvor der drikkes 4-5 liter mælk om dagen og spises rigtig meget brød og kød, så er det vist snarere ved at handle i DK at vi sparer 20 %. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kiwi 10 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2011 rejser til syden (købes iøvrigt på mit danske mastercard, der har afbestillingsdækning med på kortet modsat sverige), mht til rejseforsikring, så er det helt klart billigere end i DK. Sidst vi var ude og rejse sagde sælgeren hos det danske rejsebureau at hun jo nok ikke kunne sælge mig en rejseforsikring når jeg nu boede i Sverige. Vi endte med slet ikke at tegne een da alt var inkluderet i vores svenske hemforsikring - inkl. bagageforsinkelse. Vores bagage var et døgn forsinket ved ankomsten til Japan og da vi kom hjem skrev jeg til dem på hjemmesiden og fluks blev der overført mere end 3000 kr. De ville ikke engang se den rapport jeg havde fået fra flyselskabet og som man altid skal sende med i Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret July 16, 2011 Jeg kan ikke få æje på de mange "besparelser" som man siger der er i Sverige. Har først set dit indlæg nu. Forskellen på Danmark og Sverige er, sådan lidt firkantet set, at det er billigt at bo i Sverige, mens det er billigt at leve i Danmark - og det er naturligvis også med de indbyggede forskelle, at det er væsentligt billigere at bo i Vestjylland end at bo i Storkøbenhavn - og det er billigere at leve på landet i Sverige end i byerne. Hvorom alting er, man kan stadig spare ret mange penge på at bo og købe bil, om man flytter fra Storkøbenhavn til Skåne. Det vil sige, at man enten kan få de samme kvadratmeter bolig til en billigere udgift, eller flere kvadratmeter bolig til den samme udgift - alt efter hvad man foretrækker. Men, det er ikke nær så lukrativt og selvfølgeligt som for nogle år siden, da kursen var i bund og de danske huspriser var i top. Omvendt skal man være klar over, at detailhandelen fungerer anderledes i Sverige, og at der kan være store prisforskelle mellem supermarkeder i Malmø. For det første er det udbredt via forbrugerkort at detailhandelen giver sine faste kunder fordele, enten som særlige rabatter eller bonusser, eller begge dele. Men, skal man købe rigtig billigt ind, så kan det betale sig at være en "utro" kunde, og surfe tilbud begyndende med Lidl over City Gross, Willys til Maxi og Coop - Netto er den henseende en fæl skuffelse, da de næsten altid har udsolgt når man drister sig til at lede efter de annoncerede tilbud. Er man hardcore tilbudshaj, så nedsætter de fleste supermarkeder priserne på "kort datum"-varer med 30 til 50%, dvs. varer som kun har et par dage igen til sidste salgsdato. Sæsonvarer sættes også kraftigt ned efter sæsonen, hvilket betyder brunkager i januar til 5 kroner per pakke osv. Vi køber kun ind én gang om ugen - men, det tager til gengæld mellem 3-4 timer, da vi som regel tager forbi mindst 3 supermarkeder for at shoppe tilbud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mr. Nielsen 10 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2011 Kærgården, Brød (Hvornår åbner Bo Bech's butik igen???), Chorizo i Netto, Koldskål og ikke så vandvittigt meget mere. Rugbrød (Bag selv) fra Ikea Faxe Kondi fra Heleneholm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret December 14, 2011 Sammenligningsskema: http://se.oresundsbron.com/page/3595 Øresundsbroen mener, DK generelt er billigst :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites