larscph 18 Anmeld indhold Skrevet October 15, 2006 Yes... :th2: Vi har lige brugt lidt tid på at pakke et styk rådyr af meget lokal herkomst - skudt sidste uge og parteret forstås - i fryseposer. Så skulle der være basis for en masse lækker vintermad!! Sådan en fyr har jo ribben - og jeg tænkte jo bare på om der mon var nogen der havde nogen gode opskrifter til sådan nogen ribben fra rådyr? De har vel tendens til at være lidt tørre vil jeg tro - så det er nok bare ikke på grill'en med dem eller hvad? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2006 Yes... :th2: Vi har lige brugt lidt tid på at pakke et styk rådyr af meget lokal herkomst - skudt sidste uge og parteret forstås - i fryseposer. Så skulle der være basis for en masse lækker vintermad!! Sådan en fyr har jo ribben - og jeg tænkte jo bare på om der mon var nogen der havde nogen gode opskrifter til sådan nogen ribben fra rådyr? De har vel tendens til at være lidt tørre vil jeg tro - så det er nok bare ikke på grill'en med dem eller hvad? Du gør bare som med ribben fra et svin, marinerer skidtet og på grillen med det! Spiser selv meget rådyr, skudt i nordsjælland, men det er ikk elænge jeres ahr fået lov at hænge? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2006 Du gør bare som med ribben fra et svin' date=' marinerer skidtet og på grillen med det![/quote'] OK... Nice :) Det vil vi prøve. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2006 Du gør bare som med ribben fra et svin' date=' marinerer skidtet og på grillen med det![/quote'] *uhmm*...jeg sørger gerne for at i får spist op :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2006 Nåe, det er en der er skudt Jeg opfattede "meget lokal herkomst" som om at den var kört ned foran dit hus. Sådan omtaler vi nemlig dyrene der pludselig ligger foran bilen. Her skulle väre en smiley, men jeg kan ikke finde ud af at sätte dem ind, hulk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2006 Her skulle väre en smiley' date=' men jeg kan ikke finde ud af at sätte dem ind, hulk.[/quote']-->http://debat.sunddebat.com/faq.php?faq=vb_read_and_post#faq_vb_smilies_explain Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2006 Jeg opfattede "meget lokal herkomst" som om at den var kört ned foran dit hus. Sådan omtaler vi nemlig dyrene der pludselig ligger foran bilen. ;) Nej dog ikke. Min vi har en sjat skov på grunden hvor der huserer en del af den slags (altså vildt). Jeg har dog hverken selv jagttegn eller kan styre en riffel, så jagten hos os er pænt udlånt til en af vores utrolig søde naboer. Man af sammen grund kører man meget opmærksomt/forsigtigt herude - det er meget ofte at der løber vildt over grusvejen om morgenen når man er på vej på arbejde. Utrolig hyggeligt - og så smager de altså samtidig uforskammet godt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
gammeldansk 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2006 Resultat af søgning på Google med "ribben rådyr opskrift" gav bl.a. denne fra Alletiders kogebog: Ingredienser: 1000 g. dyreribben 1 tsk. tørret rosmarin salt sort peber 2 spsk. olie 2 spsk. sojasauce 2 spsk. koncentreret tomatpuré 1 tsk. honning stødt ingefær Skær ribbenene ud i 4 portionsstykker. Snit kødsiden med en skarp kniv og gnid kødet med rosmarin, salt og peber. Pisk olie, soja, tomatpuré, honning og ingefær godt sammen. Vend ribbenene flere gange i marinaden, og læg dem på rist over en bradepande med den ridsede side opad. Stil bradepanden i en 180-200 grader varm ovn på midterste ribbe, og steg benene i ca. 45 min. Under stegningen pensles hyppigt med marinaden. Hertil passer salat af hvide bønner eller salat og bagte kartofler - Kig selv efter flere opskrifter og bon appetite!:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites