Jump to content
Khil

Södertorp

Recommended Posts

Vi boede i sôdertorp i knap 3 år før vi flyttede her ned til havnen. Det var meget stille og roligt. Vi boede på konsultgatan hvor der stort set aldrig skete noget...ud over at de ældre havde petanque sammentræf et par gange om ugen.....og når de ikke var samlet nede på banen, så ved jeg ikke hvor de var henne, for der var virkelig meget meget stille. Vi oplevede max 3 fester med lidt høj musik...det sluttede før kl 23.00...og så gårdfesten 1 gang om året mellem 13-17. Holma ligger over på den anden side af gaden, og der ser det vist helt anderledes ud i gadebilledet. Vi fik stjålet 3 cykler mens vi boede der, 2 af dem havde den store tunge bøjlelås på.... så husk at sætte jeres ting i kælderen. Ang. bil, så ville jeg også vælge at få en kælderparkeringsplads, det havde vi selv og der skete aldrig noget. På gaden oplevede jeg ofte glasskår fra biler. Alt i alt et meget stille og roligt sted hvor der bor en del ældre mennekser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg cykler igennem Södertorp dagligt - jeg syntes også det virker til at være et stille og roligt område. Vi bor i Borgmestergården (faktisk i samme område som Södertorp - tror faktisk nærmeste busstoppested hedder Södertorp) der er også temmelig fredeligt, det vildeste er vist pensionisterne der skal slås om hvem der skal have rollatoren til at stå lige ved døren. Det er også ret tæt ved Holma - men vi mærker intet til den ballade der skulle være der. Dog bliver der smadret en del bilruder nedenfor blokken af og til - men ellers er her rart at bo. - jeg kender desværre ikke til andre steder lign. Holma som man skal holde sig fra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites