Jump to content
BS

Hvad laver du?

Recommended Posts

Meget sjov gammel tråd det her, og efter at have læst hvert eneste indlæg finder jeg det bemærkelsesværdigt hvor mange der er IT folk, samt hvor mange der kan bryste sig af mere eller mindre smarte engelske jobtitler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab

Ja det er ikke engang lyv, men DJøF medlemmer virker sgu ikke særlig kloge hvis de tager job ud fra titlen... For mit vedkommende så har det altid skyldes jeg arbejder for internaltionale virksomheder hvor koncernsproget er engelsk, så ingen har danske titler.. men hvad, titlen er i min verden super uinteressant, indholdet er alt afgørende .... p.t er jeg product manager, selvom jobbet mere føles som it-janitor (hvilket ville være en sej titel) ellers har jeg heddet alt fra it-security consultant til abuse handler =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Skrankedame Jeg skulle engang i kontakt med den dame der typisk står i skranken på et bibliotek og stempler bøger ud, hun stod med ryggen til og i sine egne tanker, og et diskret host var desværre ikke nok til at få hendes opmærksomhed. Så jeg besluttede, i et uovervejet sekund, jeg senere skulle fortryde, at sige "Undskyld ! Fru. Skrankedame, jeg vil gerne låne disse her bøger...", hun vendte sig hurtig om og jeg fik da hendes udelte opmærksomhed men hun syntes forståeligt nok ikke lige var den fedeste tiltaleform. 15-20 år ældre havde jeg nok valgt måske at rømme mig en ekstra gang eller gøre et eller anden andet for at få hendes opmærksomhed, men hvorfor egentlig? Fordi der er en masse jobs i Danmark der enten ikke har en rigtig titel eller også føler man - lidt pjattet - at man ikke længere kan være titlen bekendt, på trods af at det dybest set er det man er. Måske fordi den ikke er forbundet med status eller er blevet brugt anden steds i nedgørende sammenhæng. Eksempelvis en "runner", som blot er en stik-i-rend-dreng, men det er forståeligt nok hellere ikke er den fedeste titel længere, så måske man godt kan forstå at netop den jobfunktion har skiftet navn. Det havde nu været lettere om vi på dansk stadig have noget tilsvarende til engelske "Sir !" og "Ma'm !" når vi skulle tiltale fok vi ellers ikke vidste hvad vi skulle kalde. "Hr." og "Fru." er ikke helt det samme :) En biblioteksskrankedame hedder vist iøvrigt officielt en biblioteksassistent, det vidste jeg ikke dengang, men jeg synes nu også at de hellere skulle hedde 'interlibrary loan assistants', det lyder lidt sejere...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skulle du se det klampværk som klagshamnsgolv har lavet i vores hus i Oxie Skævt som ind i helvede, vi kan IKKE anbefale Firmaet. Vi kører sag på dem. Receiving Inspector i lufthavnsfirma starter med S...... Konen er Adm. Direktør i Dansk/Svensk firma. Johnzie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Oprindeligt indsendt af Johnzie Så skulle du se det klampværk som klagshamnsgolv har lavet i vores hus i Oxie Skævt som ind i helvede, vi kan IKKE anbefale Firmaet. Vi kører sag på dem.
Thjoe... jaså... ahæm... :confused: Altid lækkert når folk kommer med en knivskarp og relevant kommentar

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg arbejder som grafiker i en dansk virksomhed hvor jeg laver kataloger og vedligeholder virksomhedens hjemmeside. Manden i huset er tekniker hos Novo. Kort sagt... hvis maskinerne ikke virker, har han rigtig travlt :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så vil jeg da også lige fortælle hvad vi laver! :o Jeg er - sagt på den fine måde - stud.jur.. Og på almindeligt dansk er jeg jura studerende! :D Kæresten (kendt som partymanDK herinde) er med i jeres fællesskab - han er IT Ingeniør med speciale i netværk! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites