Jump to content
bluee

Politi ved højresving

Recommended Posts

Det var jeg ikke :mad: :mad: :thumbdown På bøden (dog billigere end P-afgift) står der " Bogmesteren I Tårnby er misundelig på din bil - betal kr. 500,-" Betjenten virkede dog cool og forstående nok, da jeg fortalte at jeg kunne erkende forseelsen men at jeg faktisk ville fortsætte min civile ulydighed - i følge dem er de nødt til at tage derhen fordi de hver morgen får 10 opringninger fra almindelige danskere der ser os og har ondt i røven over det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Naturligvis...... troede du vidste at JANTELOVEN trives i bedste velgående........:lol:

Det var jeg ikke :mad: :mad: :thumbdown På bøden (dog billigere end P-afgift) står der " Bogmesteren I Tårnby er misundelig på din bil - betal kr. 500,-" Betjenten virkede dog cool og forstående nok, da jeg fortalte at jeg kunne erkende forseelsen men at jeg faktisk ville fortsætte min civile ulydighed - i følge dem er de nødt til at tage derhen fordi de hver morgen for 10 opringninger fra almindelige danskere der ser os og har ondt i røven over det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Är danskarna sura för att ni svänger till höger efter bron....???????????
Yes - fordi der jo er højresving forbudt. Og så giver det rig mulighed for jantelovsplagede danskere der ikke kan lide at se så mange afgiftsfrie biler - for at ringe til polisen så de kan stille op og straffe folk for deres ulydighed. Samtidig kan de jantelovsplagede så gnide sig i hænderne og gnække over at alle de der "snyder" ved at bo i et andet land en Danmark får bare en lille-bitte straf. Det er jo nok en særlig dansk ting, at kunne finde glæde ved sådan noget ;) Janteloven: http://en.wikipedia.org/wiki/Jantelov

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så latterligt når borgmestre blokerer indfaldsveje med bussluser eller skiltning som her pga. kommunalt snæversynethed. Hvad ville Tårnby gøre hvis KBh.s kommune lukkede de indre broer for biltrafik eller Frederiksberg lukkede for Roskildevej og udvidede Frederiksberg have. Det er ligesom derfor der er noget der hedder byplanlægning ! Men det bruges ikke i socialdemokratiske kredse for tiden i Danmark. Som det seneste nye er der ikke en lokalplan for Ritts nye mamut byggeri (for 15.000 mennesker på Kløvermarken) der giver flere veje, daginstituitoner eller indkøbsmuligheder end dem der er på CHR. havn,/start amager pt. og som bestemt halter efter, specielt nu hvor alle boligerne er kommet på Holmen og ved starten af Amager Strandvej. Halååååå jer på rådhuset prøv lige at tage en tur over broen og se set- up'et for Hyllie. Eller hvis det er for kedeligt og I vil bruge lidt af udligningsslanterne/skatteprovenuet - tag på en factfinding tur til Shanghai. (Nuuuuuuuj - Hvor er jeg er vred i dag over de 500 kr. :rolleyes: )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Yes - fordi der jo er højresving forbudt. Og så giver det rig mulighed for jantelovsplagede danskere der ikke kan lide at se så mange afgiftsfrie biler - for at ringe til polisen så de kan stille op og straffe folk for deres ulydighed. Samtidig kan de jantelovsplagede så gnide sig i hænderne og gnække over at alle de der "snyder" ved at bo i et andet land en Danmark får bare en lille-bitte straf. Det er jo nok en særlig dansk ting, at kunne finde glæde ved sådan noget ;) Janteloven: http://en.wikipedia.org/wiki/Jantelov
Hvorfor skal janteloven blandes ind i ALT der har med danskere i Sverige at gøre ? Kan I ikke snart finde på noget andet ? Måske der rent faktisk ER nogle som finder det irriterende (ikke mig, fatter heller ikke hvorfor man ikke må svinge til højre)... Men, lad nu for fa'en det pladder med jantelov blive derhjemme... bare for en gangs skyld. Ligegyldigt hvad man siger herinde så bliver det hele tiden vendt og drejet i forhold til janteloven .... :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er ligesom derfor der er noget der hedder byplanlægning ! Men det bruges ikke i socialdemokratiske kredse for tiden i Danmark. Som det seneste nye er der ikke en lokalplan for Ritts nye mamut byggeri (for 15.000 mennesker på Kløvermarken) der giver flere veje, daginstituitoner eller indkøbsmuligheder end dem der er på CHR. havn,/start amager pt.
Man har også valgt at overse denne detalje i malmö. Prøv du at kigge på Västra Hamn og Turning Torso... så kan man da snakke om katastrofale til/fra-kørselsmuligheder

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor skal janteloven blandes ind i ALT der har med danskere i Sverige at gøre ? Kan I ikke snart finde på noget andet ? Måske der rent faktisk ER nogle som finder det irriterende (ikke mig, fatter heller ikke hvorfor man ikke må svinge til højre)... Men, lad nu for fa'en det pladder med jantelov blive derhjemme... bare for en gangs skyld. Ligegyldigt hvad man siger herinde så bliver det hele tiden vendt og drejet i forhold til janteloven .... :sick:
Nej det det jo nok fordi danskere pr. natur er stikkere :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Måske der rent faktisk ER nogle som finder det irriterende (ikke mig, fatter heller ikke hvorfor man ikke må svinge til højre)...
Jeg vil lige sige en ting her, i frygt for at blive slagtet. Jeg synes det er pisseirriterende folk ikke blinker af, men istedet blokker bremsen og svinger (vi er jo nogen der på lovlig vis skal ligeud en gang i mellem). Jeg mener drej dog, jeg er ligeglad, men giv mig en chance for ikke at banke op i røven på jer, tak. Og nej jeg har aldrig anmeldt det og ej heller tænkt mig at gøre det. Helt ærligt, bøden bliver ikke mindre af I ikke blinker inden i svinger..de står jo rundt om hjørnet alligevel...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man har også valgt at overse denne detalje i malmö. Prøv du at kigge på Västra Hamn og Turning Torso... så kan man da snakke om katastrofale til/fra-kørselsmuligheder
Kender ikke området trafikalt, men jeg synes der generelt i Sverige er meget mere forståelse for at lede trafikken af gode veje i de retninger trafikken nu en gang skal. Trafik er som vand, du kan ikke stoppe det men er derimod nød til at lede den i den retning du ønsker det, og den lille springvandsrunde man skal på ude i lufthavnen er da for latterlig og giver kun mere forurening fra min megastore svinske dieselsatan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Någon som har förklaringen på varför man inte får svänga höger där? Vi kommer från Taastrup, så vi svänger vänster i samma kryss (från andra hållet alltså), och vi såg poliserna och ett par svenska bilar nere på parkeringsplatsen vi den lille "hytten" i morse. Det stod en polisman och lurade bakom muren (på högersidan uppe vid lyskrysset när man kommer från Sverige), med en radio!! Det har förfinat jakten lite!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er så latterligt når borgmestre blokerer indfaldsveje med bussluser eller skiltning som her pga. kommunalt snæversynethed.
Ja - er der nogen der ved - hvad er i det hele taget den officielle årsag til at der skal være højresving forbudt der? Edit: Ah.. svaret blev postet ovenfoir.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MEN sjovt nok har de ikke lavet venstresving forbudt for dem der kommer fra DK siden Dvs. Lufthavnen' date=' hvilket jo virker lidt diskriminerende[/quote'] Skulle vara en intressant lösning! INGEN kunde köra ner på Strandvejen!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skulle vara en intressant lösning! INGEN kunde köra ner på Strandvejen!
Det sker aldrig - så kan de mennesker der bor på Strandvejen jo ikke komme hjem uden at skulle køre en omvej. Så hellere genere dem der skal på arbejde og skal køre den vej mest muligt. Hvor er det dog tåbeligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det må jeg da heldigvis selv bestemme hvem jeg blander ind i mine indlæg ;) Hvis det genrerer dit øje er du velkommen til at springe det jeg skriver over.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Jeg vil lige sige en ting her, i frygt for at blive slagtet. Jeg synes det er pisseirriterende folk ikke blinker af, men istedet blokker bremsen og svinger (vi er jo nogen der på lovlig vis skal ligeud en gang i mellem). Jeg mener drej dog, jeg er ligeglad, men giv mig en chance for ikke at banke op i røven på jer, tak. Og nej jeg har aldrig anmeldt det og ej heller tænkt mig at gøre det. Helt ærligt, bøden bliver ikke mindre af I ikke blinker inden i svinger..de står jo rundt om hjørnet alligevel...
Du har helt ret. Jeg er altid i tvivl når jeg ser folk holde i højre bane om de svinger eller køre lige ud.. Jeg ser selv hyppig højre svinger, når jeg kører den vej. Men Tårnby Kommune, kunne jo prøve hvor sjovt det er, hvis alle holder i en lang kø ned på motorvejen, for ikke nok med at man ikke må svinge til højre, så er lyskrydset jo fuldstændigt åndsvagt indstillet for os som kommer fra den side af motorvejen..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Hørt! Desuden er der jo også blevet mindre forskel i bilparken med folks stigende friværd og ja det er ikke alle der har ondt i røven over din lækre bil, tro det eller ej, nogle er fuldstændig ligeglade..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites