Jump to content
Guest Supermule

De mudrede aktioner..........

Recommended Posts

Futz, det er for dårligt at trække en 3½ år gammel sag frem i denne forbindelse. Det har intet med hinanden at gøre. Ledelsen er skiftet ud 2 gange siden. Og så vil jeg endnu engang påpege, at det er ikke BUPL, der har opfordret til strejker og blokader rundt om i landet. Det er forældre og pædagoger, ikke BUPL.
Du har helt ret i at sagen med fratrædelsesgodtgørelserne er uvedkomne (omend pudsige) for denne debat og jeg prøvede også at få fjernet det meste. DET jeg synes er meget rammende er artiklens beskrivelse af BUPL´s bestyrelse og deres idegrundlag som (revolutionær) forening og om dens dybe rødder i kommunistiske og meget yderligtgående miljøer samt dens erfaring og accept af (udemokratiske) aktionsformer. Du fik med dit første indlæg det til at fremstå som at Grenaa var professionel ballademager, efterfølgende dementeret dette men antydet at BUPL ikke står inde for hans ideologiske skridt, samt at BUPL er noget helt andet og at han er modsætning til HB. JEG synes at artiklen meget godt viser at Grenaa så at sige hyler som de ulve han er i blandt (og hvis du ser på bestyrelse i BUPL d.d. vil du finde mange navne fra artiklen og de gode gamle dage med DKP m.v.) Jeg er overbevist om at mange pædagoger laver dagens aktioner for børnenes bedste men forbundet som sådan kan efter min bedste overbevisning bestemt mistænkes for at have andre og mere vidtgående :fight: dagsordener.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære Mule! "I Jylland bruger de måske ikke så mange penge på administration, som i Århus....." Frem med dit atlas!!!!! Jeg er op i årene - 62 for et par dage siden, men har børn og børnebørn. Det undrer mig, at du har problemer med din daginstitution i DK, for jeg troede faktisk, at du anvendte en svensk institution, nu hvor du er bosat i S. Jeg har en kollega, som er formand for bestyrelsen i en børnehave. Han er parat til at få fyret lederen, fordi hun har "fulgt gadens parlament" - ikke været til stede i går - institutionen lukket med boykot som undskyldning - uden at man kunne træffe de boykottende!!, så ............ Til Credde: Er det ikke dejligt for F..., at han kan vælge mellem flere forklaringsmodeller. Jeg skal ikke forsvare kommunernes handlinger i begyndelsen af 70'erne, men det er efter min mening ikke den eneste forklaring på F...'s reaktion. Der skal bruges flere offentligt ansatte i visse sektorer og færre i andre fremover Næsten det samme til Nils, som jo så skarpt - som sædvanligt - forbinder gårsdagens show med en god dag i Fælledparken ca. 5 måneder tidligere på året.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Beklager.....En gemen skrivefejl sneg sig ind der.... Der skulle ha' stået "i resten af jylland".......

Kære Mule! "I Jylland bruger de måske ikke så mange penge på administration, som i Århus....." Frem med dit atlas!!!!! Jeg er op i årene - 62 for et par dage siden, men har børn og børnebørn. Det undrer mig, at du har problemer med din daginstitution i DK, for jeg troede faktisk, at du anvendte en svensk institution, nu hvor du er bosat i S. Jeg har en kollega, som er formand for bestyrelsen i en børnehave. Han er parat til at få fyret lederen, fordi hun har "fulgt gadens parlament" - ikke været til stede i går - institutionen lukket med boykot som undskyldning - uden at man kunne træffe de boykottende!!, så ............ Til Credde: Er det ikke dejligt for F..., at han kan vælge mellem flere forklaringsmodeller. Jeg skal ikke forsvare kommunernes handlinger i begyndelsen af 70'erne, men det er efter min mening ikke den eneste forklaring på F...'s reaktion. Der skal bruges flere offentligt ansatte i visse sektorer og færre i andre fremover Næsten det samme til Nils, som jo så skarpt - som sædvanligt - forbinder gårsdagens show med en god dag i Fælledparken ca. 5 måneder tidligere på året.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

....fniiis * Saxet fra dagens Politiken: Melodi: "vi voksne kan også være bange" Jeg er bange for den væmmelige Fjogh når man nogle gange får at høre om de mange, mange, penge, som han tog og fører krig for hver en øre Vi voksne kan også være bange og synge lange, lamme bange sange. Der er så meget, man skal passe på Vi har vor friværdi at passe på. Jeg er bange for de grimme besparelser, og for at bilen snart på værksted må. Jeg er bange for at vores klima anlæg er gået helt i stå. Vi voksne kan også være harme Og råbe højt og hæve vores arme Der er så meget, man skal pisse på. Vi har jo Fjogh, som vi vil pisse på. Jeg er bange for de dårlige rim og de humpende versefødder. Det er også regeringens skyld, at protestsangene er blevet så ringe. Vi voksne kan også være bange (etc.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor dælen er det altid at folk forlanger at der skal deles ud af "fælleskassen" til det ene og det andet uden at komme med nogen forslag til hvor pengene skal komme fra? Hvis nu folk kom og sagde, at nu ville de have besparelser på overførselsindkomsterne for at kanalisere de sparede penge over til daginstitutioner og sygehusene, ja så ville jeg have respekt for dem. Og forøvrigt ville jeg også være enig! Folk der bare forlanger at få flere penge har jeg ikke respekt for.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu så jeg lige i nyhederne på TV2, at Århus Kommune betaler penge tilbage til forældrene for de dage, hvor der har været strejker i børnehaver og det inklusive de forældre, der selv har blokeret :mad: Det kan gøre mig rigtig rigtig harm, at dem, som selv har været med til at blokere og ødelægge det for andre, skal have penge tilbage - de burde betale - ligesom pædagogerne, der har strejket. Der burde kommunen bare sende regningen videre hen! Det er bare så forbandet svært at bevise, hvem der har været med til at blokere suk. Skulle bare lige af med noget galde ! Det skal lige siges, at jeg har fuld sympati for de forældre, som det går udover, som må sætte bedsteforældre, forældre m.m. på den anden ende for at kunne passe deres arbejde. Men jeg har absolut ingen sympati for de forældre, som vælger at blokere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Nu så jeg lige i nyhederne på TV2, at Århus Kommune betaler penge tilbage til forældrene for de dage, hvor der har været strejker i børnehaver og det inklusive de forældre, der selv har blokeret :mad: Det kan gøre mig rigtig rigtig harm, at dem, som selv har været med til at blokere og ødelægge det for andre, skal have penge tilbage - de burde betale - ligesom pædagogerne, der har strejket. Der burde kommunen bare sende regningen videre hen! Det er bare så forbandet svært at bevise, hvem der har været med til at blokere suk. Skulle bare lige af med noget galde !
Det er helt groteskt, jeg så det også lige selv.. det er fuldstændig ufatteligt..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
He...............Vores drenge skal hjem så hurtigt som muligt! Jeg bliver så ked af når jeg hører at én af vores drenge er mistet livet. Og det er idioten som har sendt dem dernede.......han skulle bare sende sin fede grimme kone dernede (som ikke strejker:lol: )......... Fjog er ikke min statsminister......min statsminister er Frederik Reinfeldt! Jeg stemmer på RV.
Hvor er du klog at høre på... Virkelig sagligt skrevet. :sick: Du er måske også uenig i det danske bidrag til FN styrken til Libanon???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites