Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret October 3, 2006 Nu har jeg sat SALUS (forsikring) på sagen og de dækker muligvis. Får svar indenfor 24 timer.... MEN hold kæft nogle gamle hø-nisser nede i serviceafdelingen hos Bilia i Malmø..... Fandt ud af at opgaven tager 15-20 timer og så sagde jeg hvordan HELVEDE kan det så give SEK 27000??? Timeprisen er sgu dyrere end SAP-konsulenter i DK:lol: JAAAMEN de regner ikke prisen ud på timer, men tager en fast pris pr. opgave.........Havde bilen gået 200.000km havde jeg til nød kunne forstå det, MEN 60.000km........ Hvis forsikring siger "NO GO" har jeg "kommando-vejen".....Starte oppe fra og ned er en god fremgangsmåde!!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2006 Hvis man skal være flueknepper, skal man nok sørge for at gøre det rigtigt. S40 og V50 bliver lavet i Belgien Forræder!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret October 3, 2006 GO SALUS GO SALUS GO SALUS GO SALUS........ De napper hele regningen på 27.000!!!!!!!!!!!! (selvrisk 4.000 som jeg MED GLÆDE betaler) Jeg er VIRKELIG overrasket over svenske forsikringsselskaber.....Vi har også haft en vandskade og et tasketyveri i 2002, da vi boede på Ön og der var heller ikke nogen problemer...Dengang var det länsforsikring!!! TAK for gode råd og opbakning på denne chat!!! :) :) :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2006 Timeprisen er sgu dyrere end SAP-konsulenter i DK:lol: Så er du SAP konsulent det forkerte sted, min ven :th2: Sig til hvis du mangler et job der kan betale dine serviceudgifter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2006 Top nice Gad vide hvordan Top Danmark ville ha' håndteret sådan en foerspørgelse Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2006 Gad vide hvordan Top Danmark ville ha' håndteret sådan en foerspørgelse Trukket den i evigheder, for derefter at melde ud om forhøjet selvrisiko, hvis de overhovedet gad ha´ noget med den at gøre. De plejer gerne at kunne finde gummiparagraffer skrevet med småt i deres vilkår på 34 sider Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret October 3, 2006 GO SALUS GO SALUS GO SALUS GO SALUS...... :) :) :) Super, men lad nu ikke Bilia slippe uden en salve 'something'. Jeg havde stadig taget den med Volvo Sverige for det ER SGU FOR RINGE at bilen allerede skal koste så meget i reperation.. Du har jo mere overskud nu hvor du ikke selv hænger på hele regningen:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2006 GO SALUS GO SALUS GO SALUS GO SALUS........ De napper hele regningen på 27.000!!!!!!!!!!!! (selvrisk 4.000 som jeg MED GLÆDE betaler) :) :) :) Det må være din maskinskade-forsikring (eller noget ...) som dækker. Her har vi danskere i Sverige noget at lære - nemlig at de svenske forsikringsselskaber har forsikringsordninger, som erstatter i situationer, hvor et dansk forsikringsselskab ville melde "hus forbi". Måske derfor at Volvo har den beskrevne holdning til sagen (ikke ment som noget forsvar for dem). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2006 Så er du SAP konsulent det forkerte sted' date=' min ven :th2: Sig til hvis du mangler et job der kan betale dine serviceudgifter[/quote'] Jo tak et job til 1350 sek i timen den napper jeg:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret October 3, 2006 Så er du SAP konsulent det forkerte sted' date=' min ven :th2: Sig til hvis du mangler et job der kan betale dine serviceudgifter[/quote'] Jeg er BARE en stakkels sælger;) Men thanks anyway! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret October 3, 2006 Super, men lad nu ikke Bilia slippe uden en salve 'something'. YOU BET:fight: Jeg syntes Du skal ringe ned og fortælle dem at de omgående bør gå i gang med at grave skyttegrave rundt om Bilia;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pfrylle 10 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2006 Vil da gerne lige komme med en kommentar vedrørende sagen om Volvo XC90'eren. Det er nu ikke for at jeg sympatisere med Bilia, men jeg mener måske at det er lidt usikkeret at købe bilen privat. Hvis man køber noget privat skulle man måske kører forbi et af de "værksteder" som Motormännes Riksforbund har (svensk søster organisation til danske FDM), og få en "M-test". Så kunne man måske have forudsagt denne situation. Men jeg mener også, at der måske er nogle med sælger af vognen, evt. ikke gør opmærksom på et eller andet (letter sagt end gjort). Men ville måske sige at her drejer det sig om en "culpa" situation, køber er i god tro og sælger er i ond tro. Dette er dog taget fra dansk lovgivning, men vil da gå ud fra at svensker har den sammen tolkning over for samme problem. Men det er da altid noget at forsikringen er gået ind i billede. Forsat held og lykke med bilen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2006 Men jeg mener også, at der måske er nogle med sælger af vognen, evt. ikke gør opmærksom på et eller andet (letter sagt end gjort). Men ville måske sige at her drejer det sig om en "culpa" situation, køber er i god tro og sælger er i ond tro. Dette er dog taget fra dansk lovgivning, men vil da gå ud fra at svensker har den sammen tolkning over for samme problem. Det kommer man ikke langt med har prövet det mange gange, og det skal til retten för man får noget ud af det... Og for det meste koster det alt for meget, det er nemere bare at betale det hele selv desvärre :(:( Det er også derfor vi altid får vores bytte biler M-Testet inden vi köber dem,for folk glemmer tit at fortälle hvis der er fejl på deres biler.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret October 3, 2006 Hej Prylle og Peter! For at gøre en lang historie kort: Jeg fik bilen M-testet:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret October 4, 2006 Hej Prylle og Peter! For at gøre en lang historie kort: Jeg fik bilen M-testet:) Dvs at dit olie problem kom efter du havde handlet :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret October 4, 2006 Dvs at dit olie problem kom efter du havde handlet :) NEJ - Jeg fik lavet en M-test 1 måned efter jeg købte bilen....Jeg ville være sikker på den ikke fejlede noget.....Her konstaterede de at den tabte olie, men ikke at at det var toppakningen den var galt med.. Jeg havde ikke tid til at få lavet M-test ifm købet, da vi var flere købere på banen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret October 4, 2006 Fik den for SEK 325.000' date=' hvilket var en skarp pris!![/quote'] + = 352.000 SEK Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret October 4, 2006 + = 352.000 SEK Af ren nysgerihed: Hvad koster en M-test, og hvor lang tid tager den? Jeg købte den som beset til 325.000, med det argument (overfor mig selv:rolleyes: ) at hvis noget var galt måtte det koste op til SEK 80.000, da en tilsvarende XC90 var til salg hos Bilia/Malmø 80.000 dyrere!!!! MEN de 27K nappede forsikringen...........:o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2006 Af ren nysgerihed: Hvad koster en M-test' date=' og hvor lang tid tager den?[/quote'] http://www.motormannen.se/mm/site/tjanster/m_test/information/pris.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites