Jump to content
Guest PeterK

ARGHH...Volvo service

Recommended Posts

Guest PeterK

Nu har jeg sat SALUS (forsikring) på sagen og de dækker muligvis. Får svar indenfor 24 timer.... MEN hold kæft nogle gamle hø-nisser nede i serviceafdelingen hos Bilia i Malmø..... Fandt ud af at opgaven tager 15-20 timer og så sagde jeg hvordan HELVEDE kan det så give SEK 27000??? Timeprisen er sgu dyrere end SAP-konsulenter i DK:lol: JAAAMEN de regner ikke prisen ud på timer, men tager en fast pris pr. opgave.........Havde bilen gået 200.000km havde jeg til nød kunne forstå det, MEN 60.000km........ Hvis forsikring siger "NO GO" har jeg "kommando-vejen".....Starte oppe fra og ned er en god fremgangsmåde!!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK

GO SALUS GO SALUS GO SALUS GO SALUS........ De napper hele regningen på 27.000!!!!!!!!!!!! (selvrisk 4.000 som jeg MED GLÆDE betaler) Jeg er VIRKELIG overrasket over svenske forsikringsselskaber.....Vi har også haft en vandskade og et tasketyveri i 2002, da vi boede på Ön og der var heller ikke nogen problemer...Dengang var det länsforsikring!!! TAK for gode råd og opbakning på denne chat!!! :) :) :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gad vide hvordan Top Danmark ville ha' håndteret sådan en foerspørgelse :laugh:
Trukket den i evigheder, for derefter at melde ud om forhøjet selvrisiko, hvis de overhovedet gad ha´ noget med den at gøre. De plejer gerne at kunne finde gummiparagraffer skrevet med småt i deres vilkår på 34 sider :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
GO SALUS GO SALUS GO SALUS GO SALUS...... :) :) :)
Super, men lad nu ikke Bilia slippe uden en salve 'something'. Jeg havde stadig taget den med Volvo Sverige for det ER SGU FOR RINGE at bilen allerede skal koste så meget i reperation.. Du har jo mere overskud nu hvor du ikke selv hænger på hele regningen:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
GO SALUS GO SALUS GO SALUS GO SALUS........ De napper hele regningen på 27.000!!!!!!!!!!!! (selvrisk 4.000 som jeg MED GLÆDE betaler) :) :) :)
Det må være din maskinskade-forsikring (eller noget ...) som dækker. Her har vi danskere i Sverige noget at lære - nemlig at de svenske forsikringsselskaber har forsikringsordninger, som erstatter i situationer, hvor et dansk forsikringsselskab ville melde "hus forbi". Måske derfor at Volvo har den beskrevne holdning til sagen (ikke ment som noget forsvar for dem).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Så er du SAP konsulent det forkerte sted' date=' min ven :th2: Sig til hvis du mangler et job der kan betale dine serviceudgifter[/quote'] Jeg er BARE en stakkels sælger;) Men thanks anyway!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Super, men lad nu ikke Bilia slippe uden en salve 'something'. YOU BET:fight: Jeg syntes Du skal ringe ned og fortælle dem at de omgående bør gå i gang med at grave skyttegrave rundt om Bilia;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vil da gerne lige komme med en kommentar vedrørende sagen om Volvo XC90'eren. Det er nu ikke for at jeg sympatisere med Bilia, men jeg mener måske at det er lidt usikkeret at købe bilen privat. Hvis man køber noget privat skulle man måske kører forbi et af de "værksteder" som Motormännes Riksforbund har (svensk søster organisation til danske FDM), og få en "M-test". Så kunne man måske have forudsagt denne situation. Men jeg mener også, at der måske er nogle med sælger af vognen, evt. ikke gør opmærksom på et eller andet (letter sagt end gjort). Men ville måske sige at her drejer det sig om en "culpa" situation, køber er i god tro og sælger er i ond tro. Dette er dog taget fra dansk lovgivning, men vil da gå ud fra at svensker har den sammen tolkning over for samme problem. Men det er da altid noget at forsikringen er gået ind i billede. Forsat held og lykke med bilen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Men jeg mener også, at der måske er nogle med sælger af vognen, evt. ikke gør opmærksom på et eller andet (letter sagt end gjort). Men ville måske sige at her drejer det sig om en "culpa" situation, køber er i god tro og sælger er i ond tro. Dette er dog taget fra dansk lovgivning, men vil da gå ud fra at svensker har den sammen tolkning over for samme problem.
Det kommer man ikke langt med har prövet det mange gange, og det skal til retten för man får noget ud af det... Og for det meste koster det alt for meget, det er nemere bare at betale det hele selv desvärre :(:( Det er også derfor vi altid får vores bytte biler M-Testet inden vi köber dem,for folk glemmer tit at fortälle hvis der er fejl på deres biler..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Dvs at dit olie problem kom efter du havde handlet :)
NEJ - Jeg fik lavet en M-test 1 måned efter jeg købte bilen....Jeg ville være sikker på den ikke fejlede noget.....Her konstaterede de at den tabte olie, men ikke at at det var toppakningen den var galt med.. Jeg havde ikke tid til at få lavet M-test ifm købet, da vi var flere købere på banen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
+ = 352.000 SEK :rolleyes: Af ren nysgerihed: Hvad koster en M-test, og hvor lang tid tager den?
Jeg købte den som beset til 325.000, med det argument (overfor mig selv:rolleyes: ) at hvis noget var galt måtte det koste op til SEK 80.000, da en tilsvarende XC90 var til salg hos Bilia/Malmø 80.000 dyrere!!!! MEN de 27K nappede forsikringen...........:o

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...