hsahirf 10 Anmeld indhold Skrevet September 29, 2006 Skulle have overtaget min nye lejlighed idag - mæglerens plan var at mødes, ham+sælger+undertegnede, på hans kontor for at ordne pengesagerne for derefter at tage i lejligheden og overlevere nøgler mv. HELDIGVIS stod jeg fast på at vi skulle mødes i lejligheden for endelig besigtigelse, for derefter at køre til kontoret og ordne pengene. Kl. 9 mødes jeg så med mægleren ved lejligheden - ingen sælger. Det viser sig at han har sovet over sig, og mægleren (som har nøgler til lejligheden) aftaler med ham at vi mødes med sælger på mæglerens kontor efter besigtigelse. ...Og SÅ starter min nedtur - vi kommer ind i lejligheden og ser en gammel faldefærdig kommode i soveværelset, støv og skidt i hjørner og vinduer der ser ud som om de aldrig har været pudset (Standardkontrakten indeholder afsnittet om "flyttstädning") Jeg påpeger at det ikke er iorden, og vi forlader lejligheden for at kontrollere lofts- og kælderrum og finder et loftsrum så proppet at man ingengang kan komme ind i det Vi kører så til mæglerens kontor, hvor sælger stadig ikke er ankommet og jeg kan godt se at dette ender med at blive et langvarigt slagsmål om at få disse ting iorden, hvis handelen først er gennemført, så jeg meddeler ham at jeg vil udsætte overtagelsen indtil tingene er iorden - han ringer til sælger og meddeler dette - så sker der pludselig noget, sælger mener at han kan have det hele klar i løbet af et par timer .. ja right, en komplet hovedrengøring af hele lejligheden og tømning af et overfyldt loftsrum - jeg ringer til banken og fortæller at der ikke skal ske nogen overførsel idag, og enes med mægleren om at vi gentager proceduren mandag og jeg beder ham indskærpe overfor sælger at jeg vil kontrollere rengøring og tømning meget grundigt og ikke vil være bleg for at udsætte overtagelse igen, såfremt det ikke er 110% iorden. fedt at have taget formiddagen fri for dette!! og at have planlagt arbejdsweekend med påbegyndelse af tapesering, maling osv. Nå, skulle lige af med lidt galde, er fandeme pissed lige nu Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2006 Kedeligt kedeligt..... Men, iøvrigt tillykke med din nye lejlighed.... Skal du så med ud og tæske golfbolde i weekenden ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2006 Hehe du kunne jo bare have købt min:) Den er stadig til salg! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2006 ja, lad os bare tæske nogen golfbolde i weekenden (lørdag) - så må jeg se om jeg overhovedet kan huske hvilken hånd der skal handske på, har ikke spillet i evigheder Thomas, hvor skulle i så have boet i mellemtiden indtil i rykker på landet? :D har i fundet det i vil have? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2006 ja, lad os bare tæske nogen golfbolde i weekenden (lørdag) - så må jeg se om jeg overhovedet kan huske hvilken hånd der skal handske på, har ikke spillet i evigheder Vi har booket tid 11.51 imorgen og 10.25 søndag. På hjemmebanen, naturligvis (Assartorp) så hvis du har et golf-id, så kan jeg lægge dig til, hvis du vil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2006 Kan desværre ikke søndag. Jeg har dansk golfID, og det kan jo ikke web-bookes i SE, så jeg ringede til klubben for at booke mig ind manuelt, men der er allerede 4 på 11.51 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites