metromus 10 Anmeld indhold Skrevet September 29, 2006 Hej, Jeg tænkte om der skulle være en af jer herinde der kunne komme med et par kostråd. Jeg træner således : to dages træning en dag fri to dages træning en dag fri... osv. når jeg træner Løber jeg 45 min. Cardiotraining efterfulgt af 1 1/2 times styrketræning. Mit spørgsmål er så hvad spiser jeg for give min krop den optimale "benzin" Ejeren af vores træningscenter taler for energidrikke og sådan noget, det er også fint under træningen, men jeg vil nu gerne have noget "ordenligt" mad til mine måltider, men hvad er klogest at spise hvornår. ?? Håber der er n ogle sportsnørder herinde som jeg selv ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 29, 2006 Det er faktisk ganske simpelt.... Når man IKKE træner, så er det proteiner og fedt. Træner man, så er det kulhydrater, protein og så lidt fedt som muligt.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 29, 2006 Det er faktisk ganske simpelt.... Når man IKKE træner, så er det proteiner og fedt. Træner man, så er det kulhydrater, protein og så lidt fedt som muligt.... Tænk SM, du fik opsummeret en hel milliard (trilliard måske) industri på under 3 linier... imponerende indsigt du har:) Metromusen, jeg hører lige Hr.Mørke om han har en kostplan/træningsplan liggende til dit niveau, så poster jeg den herinde eller skriver på PM. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2006 Jeg kører cykelløb og træner 12-14 timer i ugen. Tager kun "ekstra" energi til cykelløb, ellers spiser jeg normalt. Med normalt mener jeg ALT, bare i ret mængde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 29, 2006 Hov iøvrigt, energidrikke giver jeg ikke en skid for hvis du skal bygge en sund krop op. De er gode til at få hurtig energi hvis du skal præstere, men skal ellers ikke bruges i forbindelse med træning. Men kan du ikke skrive noget om dit formål med træningen? 1) tabe sig 2) forbedre kondition 3) opbygge muskelmasse 4)... 5)... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2006 Er helt enig med Kasper. Jeg træner fodbold 3 gange om ugen og spiller kamp 1-2 gange om ugen, kombinerer det gerne med lidt cykling (når vejret er til det) for at få løsnet benmusklerne og få set noget andet end fodboldbanerne :) Har heller ikke nogen kostplan, kan nu godt finde på at drikke en ½ liter cacao mælk morgenen efter træning (men det er ligeså meget fordi, jeg kan lide det hihi). Spiser heller ikke noget specielt andet end forsøger at gøre det varieret -> tak til kantinen på arbejdet :th2: Men igen, jeg er ikke professionel fodboldspiller eller noget i den dur, ellers kan det nok være, at der havde været kostplaner. Googlede lidt og fandt noget om mad og motion på bladet Iform's hjemmeside: http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=432&a=3834 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
janlunde 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2006 Det bedste råd jeg kan give dig generelt er at spise friske råvarer (helst ikke for meget fabriksfremstilling) og mad lavet helt fra bunden af. Det er dette din krop har det bedst med. Gør du dette, behøver du ikke alverdens vitiminpiller og kunstige energidrikke mm. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
metromus 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2006 Hov iøvrigt' date= energidrikke giver jeg ikke en skid for hvis du skal bygge en sund krop op. De er gode til at få hurtig energi hvis du skal præstere, men skal ellers ikke bruges i forbindelse med træning. Men kan du ikke skrive noget om dit formål med træningen? 1) tabe sig 2) forbedre kondition 3) opbygge muskelmasse 4)... 5)... Hej der moerke :o) Jeg træner for at forbedre min kondition, og at der så ryger et par kg ved det det er jo ok..men primært er det for konditionens skyld.Styrketræningen dyrker jeg for at holde mine muskler lange og smidige altså ikke for at de skal blive (meget) større *S*. Jeg er heller til disse hersens energidrikke skal jeg sige dig. Det jeg efterlyser er et par tip om hvilke madvarer jeg kan bruge til at "tanke op" før træning, og hvad jeg absolut ikke skal komme i nærheden af. Så ligger du inde med en kostplan der passer til mit niveau så er jeg meget interesseret !!! Jeg spiser havregrød om morgen fiberbrød og frugt til frokost og kød og grønt til aften, og ikke så meget kartofler,ris og pasta. Inden jeg skal træner spiser jeg et par bananer og det gør jeg så også efter. glæder mig til at høre fra dig. Hilsen Metromusen.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
metromus 10 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2006 Er helt enig med Kasper. Jeg træner fodbold 3 gange om ugen og spiller kamp 1-2 gange om ugen, kombinerer det gerne med lidt cykling (når vejret er til det) for at få løsnet benmusklerne og få set noget andet end fodboldbanerne :) Har heller ikke nogen kostplan, kan nu godt finde på at drikke en ½ liter cacao mælk morgenen efter træning (men det er ligeså meget fordi, jeg kan lide det hihi). Spiser heller ikke noget specielt andet end forsøger at gøre det varieret -> tak til kantinen på arbejdet :th2: Men igen, jeg er ikke professionel fodboldspiller eller noget i den dur, ellers kan det nok være, at der havde været kostplaner. Googlede lidt og fandt noget om mad og motion på bladet Iform's hjemmeside: http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=432&a=3834 Go aften Credde !! Jeg tror nu ikke at en "matilde" mælk kan gøre det for mig, jeg kan mærke der nok skal lidt mere til en det:) Jeg vil lige kigge på linket..tak for det :th2: Hilsen Metromusen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret September 30, 2006 Jeg spiser havregrød om morgen fiberbrød og frugt til frokost og kød og grønt til aften, og ikke så meget kartofler,ris og pasta. Inden jeg skal træner spiser jeg et par bananer og det gør jeg så også efter. glæder mig til at høre fra dig. Hilsen Metromusen.... Lyder ikke til at dine kostvaner kan blive meget bedre end de allerede er. hvis man ønsker at tabe sig er det egentlig meget enkelt og det er at skabe et dalgligt kalorieunderskud. Forbrænd flere end du indtager. Men pas på og sørg for at du får nok energi til at du hele tiden føler dig frisk og stærk. Synes selv en blanding af fiberbrød, havregyn og så frugt giver en fandens masse gas i maven. Man går jo og fiser hele dagen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
2EThADoN 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2006 Hej, Jeg tænkte om der skulle være en af jer herinde der kunne komme med et par kostråd. Jeg træner således : to dages træning en dag fri to dages træning en dag fri... osv. når jeg træner Løber jeg 45 min. Cardiotraining efterfulgt af 1 1/2 times styrketræning. Mit spørgsmål er så hvad spiser jeg for give min krop den optimale "benzin" Ejeren af vores træningscenter taler for energidrikke og sådan noget, det er også fint under træningen, men jeg vil nu gerne have noget "ordenligt" mad til mine måltider, men hvad er klogest at spise hvornår. ?? Håber der er n ogle sportsnørder herinde som jeg selv ) Spareråd: Drop energidrikkende og medbring blandet saft (med sukker) i drikkedunk... :) Benzin: 20 gr. proteinpulver eller/og/evt. 1/2 L mælk inden og efter... suppler med 5-10 gr. kreatin før/efter træning hvis du ønsker at yde mere... modvirker dannelse af mælkesyre... ... og træn som en besat ;) check også bodyhouse.dk ud - vær opmærksom på at MANGE af trådene derinde omhandler steroider. Men du kan hente absurd mange gode træningstips derinde! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carwash 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2006 Hej, Jeg tænkte om der skulle være en af jer herinde der kunne komme med et par kostråd. Jeg træner således : to dages træning en dag fri to dages træning en dag fri... osv. når jeg træner Løber jeg 45 min. Cardiotraining efterfulgt af 1 1/2 times styrketræning. Mit spørgsmål er så hvad spiser jeg for give min krop den optimale "benzin" Ejeren af vores træningscenter taler for energidrikke og sådan noget, det er også fint under træningen, men jeg vil nu gerne have noget "ordenligt" mad til mine måltider, men hvad er klogest at spise hvornår. ?? Håber der er n ogle sportsnørder herinde som jeg selv ) du er havnet i samme problem som mig, jeg har godt nok trænet i snart 5 år og kan tydligt ses på mullerne hehe, men har aldrig brugt noget kostplan. min træning består af 1½ pumpe jern og løbe 5 Km på 25-30min 4 gange om ugen. jeg spiser meget normalt af og til laver jeg en protein drik med mælk,banan og matas pulver . That´s it. hold dig fra energi drinks og marsbar osv. giver NARDA. held og lykke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites