Carwash 10 Anmeld indhold Skrevet September 27, 2006 Hvor længe kan man få love til at pendle frem og tilbage i sin DK-registeret bil når man bor i SE og arbejde i DK? er det noget steder man skal henvende sig og sige at man vil beholde sin DK bil indtil man har fundet den rigtige bil , dvs måske et par mdr. jeg har snakket med min dansk forsikring og de sige det er ok men hvis jeg køre galt så falder Hammeren på min selvresiko... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2006 Hvor længe kan man få love til at pendle frem og tilbage i sin DK-registeret bil når man bor i SE og arbejde i DK? er det noget steder man skal henvende sig og sige at man vil beholde sin DK bil indtil man har fundet den rigtige bil , dvs måske et par mdr. jeg har snakket med min dansk forsikring og de sige det er ok men hvis jeg køre galt så falder Hammeren på min selvresiko...Jeg kan ikke huske om det er et år eller et ½. Det er debatteret tidligere heinde - bl.a. af undertegnede Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret September 27, 2006 Hvor længe kan man få love til at pendle frem og tilbage i sin DK-registeret bil når man bor i SE og arbejde i DK? er det noget steder man skal henvende sig og sige at man vil beholde sin DK bil indtil man har fundet den rigtige bil , dvs måske et par mdr. jeg har snakket med min dansk forsikring og de sige det er ok men hvis jeg køre galt så falder Hammeren på min selvresiko... Du må kører i din Danske bil ét år lovligt, så længe du arbejder i Danmark. I gamle dage var det 3 måneder, men det er blevet lavet om. Men det er straks en anden snak med forsikringen, vi fik lovning på at det ikke var noget problem, men da den en måned senere efter vi var flyttet skulle fornyes, så ville de ikke være med.. Fra www.vv.se: ( http://www.vv.se/templates/page3____3808.aspx ) 4. Jag äger en danskregistrerad bil och arbetar i Danmark men åker över till Sverige dagligen. Jag är bosatt i Sverige. Får jag använda bilen i Sverige med dansk registrering? Ja, men under högst ett år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2006 Men det er straks en anden snak med forsikringen' date=' vi fik lovning på at det ikke var noget problem, men da den en måned senere efter vi var flyttet skulle fornyes, så ville de ikke være med..[/quote'] Det samme her. Da jeg ringede og spurgte dem, var det ikke et problem. Da de så modtog adresseændring fra folkeregisteret, eller hvor dælen de fik det fra, fik jeg et brev om at jeg havde en måned (eller deromkring) til at omregistrere bilen i, hvorefter de ville afmelde forsikringen ved CRM (eller hvad de nu præcist gør) Så hvad end de oplyser over telefonen, så sørg for at få det samme på skrift. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 27, 2006 Start et skuffefirma og reg. din bil der.... Du får en skattefordel med det samme og kan køre i den indtil du får købt dig en svensk bil....;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakob F 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2006 Uden at fortælle nogen noget...! Jeg flyttede herover i juli '05 og har lige solgt min danskregistrerede bil i sidste uge (okt. '06). Jeg købte en svenskregistreret bil i januar, så siden da har den danske hovedsageligt bare stået på gaden herovre registreret og forsikret( - dumt! jeg ved det!). Jeg spurgte aldrig nogen om noget og har derfor aldrig blevet præsenteret for danske eller svenske "fyfy det må du ikke!" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carwash 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2006 Start et skuffefirma og reg. din bil der.... Du får en skattefordel med det samme og kan køre i den indtil du får købt dig en svensk bil....;) hmm et skuffefirma? hmmm så skal jeg jo betale svensk vej afgift, svensk forsikring også? hvordan starter man et skuffefirma? hehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret September 27, 2006 Start et skuffefirma og reg. din bil der.... Du får en skattefordel med det samme og kan køre i den indtil du får købt dig en svensk bil....;) altid fuld af hurtige dumme ideer :P Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
cbpwr 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2006 Hej jeg kørte kun et par måneder i min DK bil i Sverige. Hvis du har en bil i god stand, kan du få den besiktet så du kan få den på svenske plader, så får du også den danske afgift tilbage. Det gad jeg ikke da jeg havde en gl. smadrekasse, nu har jeg en Svensk gl. smadrekasse :) For mit vedkommende var der noget at spare på vejskatten (vægtafgiften) og forsikringen. Ved at køre på svenske plader, så det bør du overveje. Vægtafgiften vil de gerne sende til Sverige, så CMR eller CRM eller hvad de hedder er lige glade. Tror det er forsikringen der piver, ellers må man jo bare sørge for at lige havde betalt ;) -Claus. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2006 Det gad jeg ikke da jeg havde en gl. smadrekasse' date=' nu har jeg en Svensk gl. smadrekasse :)[/quote']Same scenario here...smadrekassen fik lov at køre et lille år herovre, inden jeg skippede den af. Husk dog på at T&S har et mindstebeløb for tilbagebetaling af afgift - min smadrekassetoyotacorollaårgangdengangalletoyotaerhelstskulleværerødecirka1987 vaklede lige på grænsen, så jeg gad end ikke bruge tiden på det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret September 27, 2006 Same scenario here...smadrekassen fik lov at køre et lille år herovre, inden jeg skippede den af. Husk dog på at T&S har et mindstebeløb for tilbagebetaling af afgift - min smadrekassetoyotacorollaårgangdengangalletoyotaerhelstskulleværerødecirka1987 vaklede lige på grænsen, så jeg gad end ikke bruge tiden på det. plus 15% som de snupper ned i lommen.. så det kan godt betale sig at oveveje om man vil have afgiften tilbage eller forsøge at sælge den i DK . Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2006 Start et skuffefirma og reg. din bil der.... Du får en skattefordel med det samme og kan køre i den indtil du får købt dig en svensk bil....;) NEMLIG JA SÅ - og der registrerer man også evt telefon og får skattefradrag for den også nemlig ja så.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2006 NEMLIG JA SÅ - og der registrerer man også evt telefon og får skattefradrag for den også nemlig ja så.... Er det lovligt ????? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 28, 2006 Naturligvis da..... ellers ville jeg da ikke foreslå det........ :) Er det lovligt ????? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
2EThADoN 10 Anmeld indhold Besvaret September 30, 2006 Hvor længe kan man få love til at pendle frem og tilbage i sin DK-registeret bil når man bor i SE og arbejde i DK? er det noget steder man skal henvende sig og sige at man vil beholde sin DK bil indtil man har fundet den rigtige bil , dvs måske et par mdr. jeg har snakket med min dansk forsikring og de sige det er ok men hvis jeg køre galt så falder Hammeren på min selvresiko... Fik at vide af FDM at så længe min bil var forsikret, var Polisen fjøjtende ligeglade med om jeg kørte på DK-plader... VV sagde til gengæld til mig at den skulle svensk registreres en uge (!) efter jeg var flyttet over... gad dog ikke og kørte 1 måned uden problemer i min gamle DK-bil... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 1, 2006 VV sagde til gengæld til mig at den skulle svensk registreres en uge (!) efter jeg var flyttet over... Igen et eksempel på statslige instanser der ikke kender deres egne regler, desværre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret October 1, 2006 Da jeg flyttede over for 5½ år siden, fik jeg at vide, at jeg, hvis det skulle gå rigtigt til, skulle køre med mit flyttelæs ind på toldstationen på betalingesanlægget og få nogle svenske prøve-plader, aflevere mine danske plader og sørge for omregistrering inden 14 dage. Men jeg tror altså, at reglerne er ændret siden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret October 1, 2006 det er et år reglen er op til et år, hvis jeg lige skal gentage mig selv =).. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites