BS 4 Anmeld indhold Skrevet September 26, 2006 Da kæresten først er ved at tage kørekort nu og skal have en bil umiddelbart efter så bliver forsikringen lidt dyere end hvad sjovt er. Planen er en bil i swift størrelsen af nyere dato som skal være hendes. Men kan jeg forsikre den fx? Nogen tips til hvordan man kan klare sådan en sag? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 26, 2006 Da kæresten først er ved at tage kørekort nu og skal have en bil umiddelbart efter så bliver forsikringen lidt dyere end hvad sjovt er. Planen er en bil i swift størrelsen af nyere dato som skal være hendes. Men kan jeg forsikre den fx? Nogen tips til hvordan man kan klare sådan en sag? Det skal være ejeren der forsikrer bilen. Så du skal stå som ejer på den... tilgengæld tæller man jo år siden kørekortet er udstedt i Sverige, så hun mister ikke noget ved at køre rundt i "din bil"... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret September 26, 2006 Men hvis jeg så skal være ejer kan hun så finansiere den? For jeg tror ikke banken synes om at finansiere yderligere en bil:scared: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 26, 2006 Men hvis jeg så skal være ejer kan hun så finansiere den? For jeg tror ikke banken synes om at finansiere yderligere en bil:scared: Det kommer vel an på om der er pant i bilen eller ej. Hvis det er et billån uden pant så er det vel ligegyldigt hvem der står som ejer (læs: aner det ikke er ikke bankkyndig). Sørg dog lige for at få det skrevet ned i en aftale.. just in case..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Danielsito 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2006 tilgengæld tæller man jo år siden kørekortet er udstedt i Sverige' date=' så hun mister ikke noget ved at køre rundt i "din bil"...[/quote'] Det kan ikke passe. Jeg har kun haft mit svenske kørekort i ca. 2 år. Og jeg ligger på bonustrin 8/9. Da jeg stadigvæk havde mit danske kørekort, lavede jeg en forespørgsel på, hvad min kammerats bil ville koste i forsikring, hvis jeg skulle have den forsikret. Jeg skulle betale flere tusinde kroner mindre end ham. Vi havde begge dansk kørekort. Men jeg havde kørt længere tid skadefrit, end ham. Når du opretter forsikring spørger de ofte om, hvor mange år du har kørt skadefrit. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 27, 2006 Vores forsikring bad om udstedelsesår på vores danske kørekort samt antal års skadesfri kørsel... selvom jeg ikke har ejet bil i Danmark har jeg derfor ligeså mange skadesfri år som min kæreste... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2006 "Fører under 25 år" maybe har en kleines bit und sagen? (Bare en tanke) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2006 Vores forsikring bad om udstedelsesår på vores danske kørekort samt antal års skadesfri kørsel... selvom jeg ikke har ejet bil i Danmark har jeg derfor ligeså mange skadesfri år som min kæreste... Yes - det er også det eneste vi er blevet afkrævet. Og ikke noget med at fuske med ustedelsesdatoen! ;) Da jeg anmeldte en skade skulle jeg sørme venligst vedlægge en kopi af mit danske kørekort. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites