Jump to content
Jeppe

3 mobil.... beholde mit nummer???

Recommended Posts

Hejsa sunddebat. Min kæreste og jeg har lige købt en lejlighed i Högaholm. Vi er begge ved at gå over til "3 mobil". Vi skal have telefonen til at stå i vores søskendes navn. Ingen problemer der. Men! Hvad så med det nummer vi har nu? Kan vi få overført det til "3" nu hvor det er en anden persons telefon?? Jeg tænkte på om at de ikke kigger lidt mærkeligt på den fuldmagt de får tilsendt hvor i der lige pludsligt bliver 2 forskellige numre? Man skal nemlig indtaste "ejerens" telefon nummer ved køb af telefonen og så sende en fuldmagt bagefter med opsigels af ens eget mobil abonement. Bliver det ikke noget rod?? :rolleye: Hvad har I gjort? Fået nyt nummer? Forhåbentlig ikke da?? :fight: Håber I kan hjælpe mig her. Mvh. Jeppe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm...... Havde da ellers lige læst om det sidste uge. Der havde de frarådet det. Men hvis du siger I andre ikke har fået problemer med det så køber jeg den da bare i mit navn.... ;) Flytter så bare om 3 uger.... :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hmmm...... Havde da ellers lige læst om det sidste uge. Der havde de frarådet det.
Hvor læste du det henne? Der står intet i deres abonnementsaftale for private personer, at man ikke må flytte til udlandet og beholde abonnementet.......og de regler er lige blevet revideret i marts i år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Hvor læste du det henne? Der står intet i deres abonnementsaftale for private personer, at man ikke må flytte til udlandet og beholde abonnementet.......og de regler er lige blevet revideret i marts i år.
Det er vist rigtigt nok, tror også der var en herinde der skrev det, som arbejdede eller kendte en der arbejdede for 3... Men hvordan de vil håndhæve det aner jeg ikke..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er vist rigtigt nok, tror også der var en herinde der skrev det, som arbejdede eller kendte en der arbejdede for 3... Men hvordan de vil håndhæve det aner jeg ikke..
Nu har jeg søgt lidt herinde og jeg fandt dette indlæg fra august og det kom fra en 3 medarbejder. http://debat.sunddebat.com/showpost.php?p=78729&postcount=26 .....og en medarbejder fra 3 kender vel bedst reglerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har taget 3 og TDC 3 måneder at flytte mit gamle tdc nummer over på mit 3 abonnement!! Så jeg har betalt for 2 abonnementet i 3 måneder. :( Min kæreste og jeg købte 3 tlf samme dag. Hendes nummer er ikke blevet flyttet endnu! :mad: Det er desuden også fra tdc. (3 har sagt, at de vil tilbyde en form for kompensation for det). Daniel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hmmm jeg har harft fat i 3 i går pra jeg flytter over 12/1 til landskrona og har haft 3 i små 2 år jeg spurte lige ud om jeg ville blive smigt ud og det sangde de nej til og det var i opsige gruppen .. jeg er ikke en god kunde der kun en 2ér det vil sige jeg bruger ikke min mobil ret meget så det har ikke noget med det. ca 150 kr mdr i regning kenneth baerens

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg købt en telefon. De sagde at når det galte abbonementer hos TDC fx. Så ville det tage lang tid at overføre. Men hvis man havde Telmore, ville det gå max. 3 uger til en måne, da de regner det for et taletidskort. Jeg har Telmore så man må bare håbe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har jeg søgt lidt herinde og jeg fandt dette indlæg fra august og det kom fra en 3 medarbejder. http://debat.sunddebat.com/showpost.php?p=78729&postcount=26 .....og en medarbejder fra 3 kender vel bedst reglerne.
Ja, nu bliver jeg vel lige nød til at blande mig - selvom jeg ikke er der mere ;-) (men man snakker jo altid med folk osv.)! 3 valgte på baggrund af utallige opfordinger at droppe deres "luk udlands kunder" ned - så nu er alt ved det gamle - hvilket vi er mange herover som sikkert er glade for...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hejsa sunddebat. Min kæreste og jeg har lige købt en lejlighed i Högaholm. Vi er begge ved at gå over til "3 mobil". Vi skal have telefonen til at stå i vores søskendes navn. Ingen problemer der. Men! Hvad så med det nummer vi har nu? Kan vi få overført det til "3" nu hvor det er en anden persons telefon?? Jeg tænkte på om at de ikke kigger lidt mærkeligt på den fuldmagt de får tilsendt hvor i der lige pludsligt bliver 2 forskellige numre? Man skal nemlig indtaste "ejerens" telefon nummer ved køb af telefonen og så sende en fuldmagt bagefter med opsigels af ens eget mobil abonement. Bliver det ikke noget rod?? :rolleye: Hvad har I gjort? Fået nyt nummer? Forhåbentlig ikke da?? :fight: Håber I kan hjælpe mig her. Mvh. Jeppe
Du kan sagtens beholde dit nummer, det har jeg gjort, du skal have en overflytningsblanket, så overtager jeres søskene bare jeres abonement med nummer og det hele:rolleyes: Mvh Maria

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, nu bliver jeg vel lige nød til at blande mig - selvom jeg ikke er der mere ;-) (men man snakker jo altid med folk osv.)! 3 valgte på baggrund af utallige opfordinger at droppe deres "luk udlands kunder" ned - så nu er alt ved det gamle - hvilket vi er mange herover som sikkert er glade for...
Nu hvor i alle snakker 3 abonnementer her, har jeg et lille spørgsmål jeg gerne ville have belyst. Min kone og jeg flyttede til Malmö den 25. juli og købte 2 "3" abonnementer for ca. 2 uger siden. I "3"-butikken bad salgsassisten os lige om at vente et øjeblik for at checke vores kredit. Han sagde han ringede til ... ja jeg fik aldrig fat på det, men han solgte os abonnementerne. Sagde at der ingen problemer var. Da jeg kom hjem idag lå der et brev fra et firma der hedder D&B - Decide with Confidence. Aha, et eller andet selskab der sælger kreditoplysninger på folk. For at vide mere om hvad det er, ringer jeg til "3"'s kundesupport og spørger til dette firma. Jeg får at vide, at alle der køber noget på kredit bliver checket for deres kreditværdighed. Derudover fortæller han, at man ikke kan købe på kredit medmindre man har boet 12 mdr. i Sverige. Dette synes jeg lyder helt skørt - hvordan kan det så være at vi har kunnet købe mobilabonnementerne. Dette ved han ikke. I brevet står der "Datum og civilstand och folkbokföring avser tidspunkt för registrering hos det statliga personadressregistret, SPAR". Jeg aner ikke om dette er den svenske version af RKI. Kan det virkelig være sandt at jeg nu er registreret som dårlig betaler bare fordi vi ikke har boet her i længere tid? :mad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Nu hvor i alle snakker 3 abonnementer her' date=' har jeg et lille spørgsmål jeg gerne ville have belyst. Min kone og jeg flyttede til Malmö den 25. juli og købte 2 "3" abonnementer for ca. 2 uger siden. I "3"-butikken bad salgsassisten os lige om at vente et øjeblik for at checke vores kredit. Han sagde han ringede til ... ja jeg fik aldrig fat på det, men han solgte os abonnementerne. Sagde at der ingen problemer var. Da jeg kom hjem idag lå der et brev fra et firma der hedder D&B - Decide with Confidence. Aha, et eller andet selskab der sælger kreditoplysninger på folk. For at vide mere om hvad det er, ringer jeg til "3"'s kundesupport og spørger til dette firma. Jeg får at vide, at alle der køber noget på kredit bliver checket for deres kreditværdighed. Derudover fortæller han, at man ikke kan købe på kredit medmindre man har boet 12 mdr. i Sverige. Dette synes jeg lyder helt skørt - hvordan kan det så være at vi har kunnet købe mobilabonnementerne. Dette ved han ikke. I brevet står der "Datum og civilstand och folkbokföring avser tidspunkt för registrering hos det statliga personadressregistret, SPAR". Jeg aner ikke om dette er den svenske version af RKI. Kan det virkelig være sandt at jeg nu er registreret som dårlig betaler bare fordi vi ikke har boet her i længere tid? :mad:[/quote'] Nej, det er en ren service at kreditoplysningsselskabet oplyser dig at nogen har spugt på din kreditværdighed, samt hvilke oplysninger de har videreformidlet og til hvem. Det er meget normalt. Men ringer I meget svensk siden I har svensk "3"? Du kan ikke bare sådan blive dårlig betaler uden du selv godt er klar over hvad det drejer sig om:) hvis du forstår..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej, det er en ren service at kreditoplysningsselskabet oplyser dig at nogen har spugt på din kreditværdighed, samt hvilke oplysninger de har videreformidlet og til hvem. Det er meget normalt. Men ringer I meget svensk siden I har svensk "3"? Du kan ikke bare sådan blive dårlig betaler uden du selv godt er klar over hvad det drejer sig om:) hvis du forstår..
Ah, ok - tak for svaret. Det giver mening. ;) Vi benytter i høj grad sms og tale i Sverige, ja. Vi ringer ofte til hinanden når den ene er i Danmark eller i Sverige, eller omvendt. Kan ikke forstå hvorfor teleselskaberne ikke tilbyder et eller andet øresundsabonnement, med lave "øresunds"-takster. Det må da være et uopdyrket forretningsområde!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites