Miss W 10 Anmeld indhold Skrevet September 22, 2006 Ups... hvad siger I til det?... Egentlig synes jeg jo bare det er rimeligt. http://www.lorry.dk/moduler/nyheder/news.asp?mSS=1&Id=28820 / Winnie Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2006 Ups... hvad siger I til det?... Egentlig synes jeg jo bare det er rimeligt. http://www.lorry.dk/moduler/nyheder/news.asp?mSS=1&Id=28820 / Winnie Den sang har han sunget i alle de år jeg har boet her. Jeg synes ikke jeg oplever nogen muggen fra svenskernes side. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 22, 2006 Man skal nok tage ord, fra en mand der er tiltalt for at rage til sig på ulovlig vis, for noget der afsoejler hans egen afmagt over at "vennerne" ikke kan holde hånden over ham mere og rebene strammes..... Så skal han jo finde en syndebuk, men tænker slet ikke på alle de milliarder af kr svenskerne har fået imellem hænderne pga boligprisernes himmelflugt herovre..... Smid ham i Pløresund og se om han kan svømme i land................ Ups... hvad siger I til det?... Egentlig synes jeg jo bare det er rimeligt. http://www.lorry.dk/moduler/nyheder/news.asp?mSS=1&Id=28820 / Winnie Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miss W 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2006 Man skal nok tage ord, fra en mand der er tiltalt for at rage til sig på ulovlig vis, for noget der afsoejler hans egen afmagt over at "vennerne" ikke kan holde hånden over ham mere og rebene strammes..... Så skal han jo finde en syndebuk, men tænker slet ikke på alle de milliarder af kr svenskerne har fået imellem hænderne pga boligprisernes himmelflugt herovre..... Smid ham i Pløresund og se om han kan svømme i land................ OK - ja jeg kender egentlig ikke noget til ham. Men godt at høre din mening... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miss W 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2006 Den sang har han sunget i alle de år jeg har boet her. Jeg synes ikke jeg oplever nogen muggen fra svenskernes side. Godt at høre Steen. Jeg må indrømme at det lige løb mig koldt ned ad ryggen med tanken om en fremtid som genstand for had.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 22, 2006 Du kan tage det helt roligt...... Skåningene er meget gladere for danskerne end for deres egne diktatorer fra Stockholm alias 08'erne........ Og en mand som Ilmar er en af de værste pampere herovre..... I trit med at der kommer flere penge imellem hænderne på folk, så falder de tidligere røde borge som fluer og det er helt klart det han kan se i krystalkuglen..... Og hvor er mere nærliggende at hente pengene end i DK, for der går det forrygende.......Godt at høre Steen. Jeg må indrømme at det lige løb mig koldt ned ad ryggen med tanken om en fremtid som genstand for had.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2006 Sjovt nok nævner han ikke de mange SVENSKERE der har fået job og arbejder i Danmark. Ved ikke hvor mange det drejer sig om, men jeg gætter på flere tusinde. Alene i den virksomhed jeg er ansat i er der mindst 200 hundrede. De fleste af dem betaler ligeledes skat i DK, og selvom det samlede skattetryk er højere i S mener jeg at man som lønmodtager vil være bedst tjent med at blive beskattet i S. Hvad siger den kære Reepalu til at han ikke skal betale arbejdsløshedsunderstøttelse til alle de svenskere der har fundet arbjede i DK ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 22, 2006 Hvad med at spørge fjolset??????? ilmar.reepalu@malmo.se Send ham en mail og svin ham for hans nærsynethed og tilbyd ham et gratis synstjek i en brillebutik....... Sjovt nok nævner han ikke de mange SVENSKERE der har fået job og arbejder i Danmark. Ved ikke hvor mange det drejer sig om, men jeg gætter på flere tusinde. Alene i den virksomhed jeg er ansat i er der mindst 200 hundrede. De fleste af dem betaler ligeledes skat i DK, og selvom det samlede skattetryk er højere i S mener jeg at man som lønmodtager vil være bedst tjent med at blive beskattet i S. Hvad siger den kære Reepalu til at han ikke skal betale arbejdsløshedsunderstøttelse til alle de svenskere der har fundet arbjede i DK ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 22, 2006 Du kan også ringe hvis det er..... Namn: Ilmar Reepalu Titel: Kommunalråd Parti: S Telefon, bostad: 19 49 69 Telefon, arbete: 34 10 02 E-postadress: ilmar.reepalu@malmo.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2006 Ligefrem svine er der vel ingen grund til, men lidt saglige argumenter og begrundelse skader ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miss W 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2006 Hvad siger den kære Reepalu til at han ikke skal betale arbejdsløshedsunderstøttelse til alle de svenskere der har fundet arbjede i DK ? God pointe! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 22, 2006 Han lytter kun til stemmerne i hans hoved........ Jeg kan ikke finde anden årsag til at han kommer med sådan et udbrud ........... Ligefrem svine er der vel ingen grund til' date=' men lidt saglige argumenter og begrundelse skader ikke.[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2006 Men kunne være interessant at få nogle konkrete facts på bordet - hvis de overhovedet findes. Hvor mange danskere bor i S og betaler skat i DK ? Hvor mange svenskere arbejder i DK og betaler skat der ? Hvor mange boliger har danskerne købt i Malmø/Helsingborg/SKåne og har det overhovedet haft nogen effekt på boligprisernes udvikling ? Det har det sikkert, men de svenskere der arbejder i DK har også opnået en væsentlig forøget købekraft og må i den henseende sidestilles med danskerne da lønningerne i DK er højere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2006 Hvad så når den danske indkomst bliver brugt her i landet og igen bliver svensk beskattet. Det er jo med til at skabe endnu flere svenske arbejdspladser - Jeg selv er beskattet her i Sverige! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2006 Hvad så når den danske indkomst bliver brugt her i landet og igen bliver svensk beskattet. Det er jo med til at skabe endnu flere svenske arbejdspladser - Jeg selv er beskattet her i Sverige! Jeg tror ikke Ilmar Reepalu kan se over kanten på sin kommunekasse. Fantastisk at Malmös borgmester anvender sin position til at forsøge at skabe ondt blod mod danskerne for at bruge det i et politisk spil om noget ligegyldig kommunal udligning. Man burde kunne forvente lidt mere format fra en person i den stilling. Hvordan malmöitterne kunne komme på at genvælge en mand, der render ud og ind af retssale i en never ending korruptionssag - det er så en anden vanskeligt forklarlig sag. Godt danskerne i det mindste har kommunal stemmeret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret September 23, 2006 Internt svensk spørgsmål Det er vel udelukkende et internt svensk spørgsmål om at finde en retfærdig fordelingsnøgle af de penge den danske stat hvert år sender til Sverige som kompensation for den danske tilstedeværelse. Ilmar Reepalu burde rette sin harme mod Stockholm og ikke mod danskerne i Skåne. Selve kompensationens størrelse før udligning, er vel et nationalt spørgsmål mellem Stockholm og København, som løses på minister niveau. Selvfølgelig er det på sin plads at sætte fingeren på et problem, men at sige at danskerne er problemet virker uretfærdigt, når vi ingen påvirkning har på den svenske stats fordeling af pengene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret September 23, 2006 Er enig i at det da ikke kan være den enkelt tilflytters skyld. Problemer med manglende penge i kommunekassen kan udelukkende tilskrives forstokkede svenske embedsmænd oppe i Stockholm. Men disse er måske blevet tørret lidt i forhandingerne med nogen formentligt kvikkere danske embedsmænd. At der kun bliver sendt et "3-cifret millionbeløb" over sundet kan måske være lidt fedtet.Hvis fx. 10.000 mennesker pendler og har en gennemsnitsløn på 300.000, og lægger ca. halvdelen i skat, så giver det en skatteindtægt på 1,5 mia. kroner. Det er jo et 4-cifret millionbeløb som lægges i de danske kasser og de sender kun en 3-cifret beløb videre . At svenskerne så ikke kan finde ud af at kanalisere de penge, som de får ned til Skåne igen er så helt uforståeligt - men det må de altså selv slås med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret September 23, 2006 Er enig i at det da ikke kan være den enkelt tilflytters skyld. Problemer med manglende penge i kommunekassen kan udelukkende tilskrives forstokkede svenske embedsmænd oppe i Stockholm. Men disse er måske blevet tørret lidt i forhandingerne med nogen formentligt kvikkere danske embedsmænd. At der kun bliver sendt et "3-cifret millionbeløb" over sundet kan måske være lidt fedtet.Hvis fx. 10.000 mennesker pendler og har en gennemsnitsløn på 300.000, og lægger ca. halvdelen i skat, så giver det en skatteindtægt på 1,5 mia. kroner. Det er jo et 4-cifret millionbeløb som lægges i de danske kasser og de sender kun en 3-cifret beløb videre . At svenskerne så ikke kan finde ud af at kanalisere de penge, som de får ned til Skåne igen er så helt uforståeligt - men det må de altså selv slås med. Det er muligt, Sverige skylder Malmö noget, og må de så slås om det, men Danmark skylder næppe Sverige noget. "Det trecifrede millionbeløb", som der dovent henvises til, er vistnok i størrelsesordenen 2-300 millioner. Hvor meget der ender i Malmö orker Ritzau heller ikke at oplyse, men de penge, som DK-pendlere lægger i form af omsætning - lad os bare sætte det halvhøjt til halvanden milliard, altså den halvdel, de ikke har lagt i skat - er i høj grad penge, som beskattes af den svenske stat. Ikke bare i form af moms og nye job, der genererer indkomstskat, men også i form af utallige afgifter og skatter - nævn en aktivitet, der ikke udløser en slant til staten. Nu skal man måske også lige have med, at DK-pendlere er socialt sikrede i Danmark. En person af Ilmar Reepalus støbning anvender naturligvis socialdemokratisk økonomiemulering som beskrevet i en anden tråd - ifølge den er en dansker, der flytter ind uden at betale skat en mistet indtægt - hvis man kunne vride skatten fra vedkommende ville det være en tilsvarende indtægt - at det så i virkelighedens verden ville betyde, at vedkommende ikke kunne arbejde i Danmark, da danske arbejdsgivere ikke vil ligge og rode med svenske myndigheder tror jeg ikke, er støbt ind i programmet. Det er nok heller ikke støbt ind i hovedet på vores lille fedtede bykonge med tunnelsynet, at de svenske DK-pendlere også må frygtes at blive udsat for mobning i vennekredsen. Det må være et lige så stort samfundsproblem. :D PS: I øvrigt er det lidt ironisk at Ilmar Den Ræbende Lus snart får hjælp af den borgerlige regering, der (måske) ændrer ejendomsskatten til en kommunal skat, der skal ligge nogenlunde på det nuværende danskerniveau på ca. 2.800 kroner pr. ejendom. Så vil der pludselig komme nogle ekstra danskermillioner i kassen, som man kan sejle med store skibe for sammen med sine rige venner, eller hvad en driftig borgmester nu finder på... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2006 "Det trecifrede millionbeløb", som der dovent henvises til, er vistnok i størrelsesordenen 2-300 millioner. Jeg synes også at kunne huske det beløb- jeg kan bare ikke huske hvorfra. Det slog mig både dengang og også nu, at det var overraskende lidt sammenlignet med en samlet lønindtægt på måske 3 milliarder - svarer kun ti højst 10%. Ved nogen hvordan det regnes ud? Jeg troede at det var kommuneskatten, som blev sendt over, men det kan jeg ikke få til at passe. Er det flere år bagefter og på den måde udregnet på et meget lavere antal pendlere eller hvad søren? Nu skal man måske også lige have med, at DK-pendlere er socialt sikrede i Danmark. Det er da vist kun delvist. Folkepensionen skal godtnok betales af Danmark, og den er dyr. Men dagpenge betales jo af svenskerne selvom danskerne opkræver præmien!. Sygehuse og læger kan benyttes i Danmark af pendlere, men siden at man også kan bruge det svenske er der nok en del af de flittige brugere, som skifter over til dette. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret September 26, 2006 Jeg kan undre mig lidt over, hvad det er, han synes, vi skal betale for. Jeg bor i Malmö, arbejder i København. Ja, men jeg bruger kun det danske sygehusvæsen, jeg går til læge i DK, går til tandlæge i DK, henter receptmedicin i DK. Jeg bruger ikke Biblioteket i Malmö. Jeg bruger ikke skoler og institutioner. Altså hvorfor skulle Hr. Ilmar have nogle penge fra mig???? Jeg bruger min danske løn i Sverige, kører i svensk bil osv osv. Hvis der skulle være nogen retfærdighed, så skulle DK have de penge tilbage, som de sender til S for mig. PS: Jeg har boet her i Malmö i 5½ år og har aldrig stødt på sure miner, tværtimod! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Classen 10 Anmeld indhold Besvaret September 26, 2006 men tænker slet ikke på alle de milliarder af kr svenskerne har fået imellem hænderne pga boligprisernes himmelflugt herovre..... Sådan hænger det desværre ikke sammen - højere boligpriser gør ikke et land rigere, men kan snarere argumentere for at det gør landet fattigere. Dette skyldes at nye boligkøbere skal betale en større del af deres disponible indkomst til lån, og herved have færre penge til forbrug som genererer øget vækst/indkomst for lanet (jf. basale nationaløkonomi-principper) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret September 26, 2006 Han tænker kun kommunalt og bruger desværre populistisk hatespeechagtige metoder. Hvad med de danske udgifter til lægestudier mv. ,som socialdemokraterne i DK sjovt nok mener svenskerne nasser på og som bør stoppes. Hvad med den enorme svenske lastbilstransport som broen har medført med dertil øgede omkostninger i relation til miljø og struktur. Hvad med brugerbetaling for svenskere til alle de kulturelle tilbud som vores skattekroner går til i KBH og Svensson ellers skulle køre Volvoen til Stokholm for at se. etc etc etc etc Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 26, 2006 Nej det kan vi jo se i DK.... Når folk sælger deres huse osv, så gemmer de pengene i madrassen og bruger dem ikke på både, biler, større huse, fladskærme, rejser osv...... Hvilken hule har du være lukket inde i???????;) Sådan hænger det desværre ikke sammen - højere boligpriser gør ikke et land rigere' date=' men kan snarere argumentere for at det gør landet fattigere. Dette skyldes at nye boligkøbere skal betale en større del af deres disponible indkomst til lån, og herved have færre penge til forbrug som genererer øget vækst/indkomst for lanet (jf. basale nationaløkonomi-principper)[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites