Jump to content
Carwash

Mercedes SL55 5,4 AMG aut. 2d

Recommended Posts

Ude hos Mercedes kiggede han på min nr. plade og årgangen og sagde IMPORT..... På trods af at den ikke står som import hos Mercedes eller VV.... They just don't give a shit and you pay...... :(
Ok - Så har jeg også forstået det :) Studsede bare over at Peter sagde, at den ikke ville få direkt import noteret hos VV, når det sker gennem aut. forhandler, eftersom vores er markeret med direkt import, og købt gennem Peter. ...Men det kan selvfølgelig være sket før han blev autoriseret... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Carwash: Tjek på mobile.de. Du sparer så mange penge ved at hente den selv. Om en bil er svensksolgt eller ej, det er forbrugeren altså en evt. køber efterhånden fuldstændig ligeglad med. Og med rette, en bil der er hjemhentet privat er jo hverken bedre eller dårligere end en svensksolgt. Det er et begreb der er skabt af forhandlere for at kunne holde priserne kunstigt oppe. Køb din egen MY måler Køb evt. kun hos tyske forhandlere ADAC forsikrer bilen med fuld forsikring i 14/30 dage Så afsted med dig og køb noget lækkert til hjemmet for de mange tusinde kr. du sparer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad mener du Peter????? Det er jo blevet en god forretning at hente biler hjem fra Tyskland.... Ikke nok med at det koster mange penge, så er en evt indbyttepris for ens bil rasende lav...... Ergo så er fortjenester på omkring 100.000 pr bil ikke urealistisk...... Jeg blev budt 265000 for min af en importør her i Skåne.... De står til over 350.000 hos forhandlere i SE. Oven i hatten, så sparede han jo også selve udgiften til importen på bilen, men blev stadig budt, hvad de stod til i Tyskland. Med ukendt historie, mulig fusk med km tæller osv..... Oveni hatten skulle jeg da også lige betale for at få den hentet hos Mercedes selv i Lübeck..... Så alt i alt, ville et bytte koste mig på den forkerte side af 350.000kr for en bil der var et år yngre og hed E55 AMG.... Godt nok havde den kun kørt lidt over 25.000km, men igen...... Det betyder ikke så meget..... Så ville jeg ærligt talt hellere bruge pengene på den jeg har.........
Nu ved jeg ikke hvem handleren er men 100 k lyder sku som en meget god handel.. Og se hvad de koster på mobile er en underlig måde at finde en pris på,hvis begge biler står i SV skal det jo väre ud fra SV priser.. Jeg kan godt forstå du så skred :) Ps hvad har din kört nu ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu ved jeg ikke hvem handleren er men 100 k lyder sku som en meget god handel.. Og se hvad de koster på mobile er en underlig måde at finde en pris på,hvis begge biler står i SV skal det jo väre ud fra SV priser.. Jeg kan godt forstå du så skred :) Ps hvad har din kört nu ??
hvor mange gange kan man importere biler fra eu landene?har hørt at man kun kan hente en gang pr år

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hvor mange gange kan man importere biler fra eu landene?har hørt at man kun kan hente en gang pr år
Det kommer jo an på om du opgir det til skatfar eller laver sorte penge.. Det endste du skal huske på , de snakker sammen.. Både i Tyskland og Sverige, også når du syner en bil...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

75000km.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Nej' date=' men den fornemste egenskab hos en god sælger, er evnen til at finde et kompromis imellem sin egen fortjeneste og det at gi' sælger/køber af en bil, en ordentlig behandling og fornemmelsen af en fornuftig og reel handel.....[/quote'] Ja men det er jo lidt mere overodnet, men hvis vi snakker ren profit, så må man også indstille sig om sælger af sin bil man man højst sansynlig ikke kommer i 0 eller får en fortjeneste, det var egentlig bare det der var min pointe..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jo tak det skal jeg lover det er nogle stk. det var bare mig der var blind til at starte med heh, men jeg synes priserne er lidt for høje sammenlignet med Tysk + alt. men jeg kigger og savler lidt til at starte med.. men takker og bukker

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det kommer jo an på om du opgir det til skatfar eller laver sorte penge.. Det endste du skal huske på , de snakker sammen.. Både i Tyskland og Sverige, også når du syner en bil...
hvad mener du præsis?kan man importere flere gange el ej?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
hvad mener du præsis?kan man importere flere gange el ej?
Afhængigt af om du er forhandler eller ej .. men iflg. VV må man ikke importere flere biler end 1 pr. år som privat person, så der har du vel egentlig også svaret på dit spørgsmål..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Afhængigt af om du er forhandler eller ej .. men iflg. VV må man ikke importere flere biler end 1 pr. år som privat person' date=' så der har du vel egentlig også svaret på dit spørgsmål..[/quote'] Kan du venligst komme med noget dokumentation om ovenstående, evt. et link

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Kan du venligst komme med noget dokumentation om ovenstående' date=' evt. et link[/quote'] jeg kan ikke huske det præcise link, men det står inde på VV's hjemmeside. (www.vv.se)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Jeg kan ikke finde det' date=' hvis du poster den slags må du kunne underbygge det?[/quote'] ja okay, nu troede jeg ikke jeg skulle korsfæstes, men jeg finder det når jeg kommer hjem

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Jeg kan ikke finde det' date=' hvis du poster den slags må du kunne underbygge det?[/quote'] Sluk bare grillen igen Nielsen.. Import för eget bruk (och det inte är fråga om flyttsak) Om du importerar ett fordon för eget bruk, kan fordonet få lindrigare bestämmelser vid den senare registreringsbesiktningen (av bland annat krocktest). För att få tillämpa dessa bestämmelser
  • ska fordonet vara infört av en person bosatt i Sverige,
  • får du importera endast ett fordon inom en 12-månadersperiod.

Företag kan inte tillämpa dessa lättnader. Mer information kan du få från Vägverket eller Bilprovningen. Frågan om eget bruk prövas av Vägverket i samband med anmälan om registrering från Tullverket. hentet fra http://www.vv.se/templates/page3____703.aspx

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites