Guest Supermule Anmeld indhold Skrevet September 19, 2006 Skåne får ny skyskraber Der er nu planer om yderligere et spektakulært højhus i Skåne; ud over Turning Torso i Malmö og det projekterede byggeri i Hyllie uden for Malmö. Nu er det Lunds tur. Avisen Sydsvenskan fortæller, at der er indkommet et forslag om et kombineret lejlighedskompleks og hotel, som kan blive 2,5 meter højere end Turning Torso. Norske Øster Invest (hotellet) og Arne Paulsson (lejlighederne) vil gerne placere byggeriet ved siden af Vattentornet (Vandtårnet, red.) og Ericssons bygning i bydelen Brunnshög. Den 195 meter høje bygning består - på tegnebrættet - af to bygninger, der principielt læner sig mod hinanden og giver det hele et indtryk af en enorm skulptur, der rejser sig mod himlen. Der kræves dog en planændring, for at Skånes højeste hus kan blive en realitet. P.t. ser Lunds politikere nærmere på forslaget. Det stråler jo langt væk af mindreværd....... Man skulle jo tro de ikke er særligt veludrustede i Lund................. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret September 19, 2006 Tror lige at du skal læse igen http://sydsvenskan.se/lund/article184182.ece Toppen kan ganske rigtigt komme 2,5 m højere op end Turning Torso - men det er fordi at bunden står i 87m højde. Hvis det er sådan man skal måle kan man nok finde nogen ski-lifter som er højere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 19, 2006 Jeg ved det Claus, men pointen er at den bliver 2,5 meter højere totalt end Turning Torso...... Siger jo alt jo........ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 19, 2006 Sludder og vrøvl, endnu en gang journalistisk bavl. Det bliver IKKE Skåne's højeste hus, for det er ikke højere end Turning Torso. Det med at kigge på, hvor mange meter det totalt ligger over havet er noget vrøvl. Så sætter man et telt op på toppen af Mont Blanc og vupti, man har verdens højeste bygning, hvis man afgører det som højde over havet... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Danielsito 10 Anmeld indhold Besvaret September 19, 2006 Sludder og vrøvl' date=' endnu en gang journalistisk bavl. Det bliver [b']IKKE Skåne's højeste hus, for det er ikke højere end Turning Torso. Det med at kigge på, hvor mange meter det totalt ligger over havet er noget vrøvl. Så sætter man et telt op på toppen af Mont Blanc og vupti, man har verdens højeste bygning, hvis man afgører det som højde over havet... Haha! Det minder mig om en ham, der klatrede til toppen af Mont Blanc, med en trappestige! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 19, 2006 Pointen er jo at LUND under ingen omstændigheder vil stå tilbage for Malmø..... Netop derfor synes jeg det er komisk at man gør ALT for at blive bedre, højere, længere osv end Malmø..... Selv det at man TROR man har Skånes højeste hus...... Sludder og vrøvl' date=' endnu en gang journalistisk bavl. Det bliver [b']IKKE Skåne's højeste hus, for det er ikke højere end Turning Torso. Det med at kigge på, hvor mange meter det totalt ligger over havet er noget vrøvl. Så sætter man et telt op på toppen af Mont Blanc og vupti, man har verdens højeste bygning, hvis man afgører det som højde over havet... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret September 20, 2006 Sludder og vrøvl' date=' endnu en gang journalistisk bavl. Det bliver [b']IKKE Skåne's højeste hus, for det er ikke højere end Turning Torso. Det med at kigge på, hvor mange meter det totalt ligger over havet er noget vrøvl. Så sætter man et telt op på toppen af Mont Blanc og vupti, man har verdens højeste bygning, hvis man afgører det som højde over havet... Jeg ved der findes et skur på Aconcagua i Argentina i ca. 6500 meters højde, så den holder altså ikke den med mt. Blanc :laugh: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 20, 2006 Jeg ved der findes et skur på Aconcagua i Argentina i ca. 6500 meters højde, så den holder altså ikke den med mt. Blanc :laugh: Doh, det havde jeg ikke tænkt på, satans Til orientering, så googlede jeg lige på Aconcagua og det er 6962meter højt og er Sydamerikas del af 7 summits (de 7 højeste bjerge i hvert kontinent). http://7summits.com/aconcagua/aconcagua.php Ser fristende ud :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 20, 2006 Du siger sgu bare til..... Så går jeg i kælderen og henter udstyret.....:) Jeg er helt klart frisk..... Doh, det havde jeg ikke tænkt på, satans Til orientering, så googlede jeg lige på Aconcagua og det er 6962meter højt og er Sydamerikas del af 7 summits (de 7 højeste bjerge i hvert kontinent). http://7summits.com/aconcagua/aconcagua.php Ser fristende ud :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret September 20, 2006 Är inte detta lite tramsigt? Män som tävlar om vem som har den största? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret September 20, 2006 Är inte detta lite tramsigt? Män som tävlar om vem som har den största? Jo, men det er set før .... der handler det bare om biler Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
metromus 10 Anmeld indhold Besvaret September 20, 2006 Lige min tanke.... Sludder og vrøvl' date=' endnu en gang journalistisk bavl. Det bliver [b']IKKE Skåne's højeste hus, for det er ikke højere end Turning Torso. Det med at kigge på, hvor mange meter det totalt ligger over havet er noget vrøvl. Så sætter man et telt op på toppen af Mont Blanc og vupti, man har verdens højeste bygning, hvis man afgører det som højde over havet... Den kommende Bygningen i Lund bliver da ikke højere end TT. Det siger da sig selv at man skal måle selve bygningerne med hinanden og ikke tage hensyn om de er bygget i på bakke eller i dal..tsktsk... Metromusen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 20, 2006 Jamen det er jo det jeg siger og hele meningen med dette indlæg.......... For satan da.......Den kommende Bygningen i Lund bliver da ikke højere end TT. Det siger da sig selv at man skal måle selve bygningerne med hinanden og ikke tage hensyn om de er bygget i på bakke eller i dal..tsktsk... Metromusen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites