Jump to content
emre

xp sprog

Recommended Posts

Køber en dansk udgave. Er 99,9% sikker på du ikke uden videre kan skifte sprog i styre systemet.
Korrekt. Du kan sætte tegnsæt op til forskellige sprog, men ikke ændre "sprog-versionen" af XP uden at købe en dedikeret udgave med det sprog du vil ha´.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jag har problemet tvärtom, jag har en dansk men vill ha en engelsk. Det är hopplöst när man jobbar med engelska versioner (är programmerare) och så när man kommer hem så står det på danska. Det borde finnas en engelsk default tycker jag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så er det godt at man har MAC OS X - hvor ALT er muligt uden at man hver gang' date=' at man syntes det er sjorvt at ændre et eller andet - i dette tilfælde sprog - skal geninstellere sit OS :th2:[/quote'] Vi har også Mac på arbejdet det er sku slet ikke så dumt:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jag har problemet tvärtom' date=' jag har en dansk men vill ha en engelsk. Det är hopplöst när man jobbar med engelska versioner (är programmerare) och så när man kommer hem så står det på danska. Det borde finnas en engelsk default tycker jag.[/quote'] Det har du ret i. Jeg får snart min nye computer leveret med SVENSK xp. Alle kommandoer bagved udføres alligevel på engelsk, så det burde ikke være så svært at skifte menyer hvis man ville.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad skal man dog også med dansk sprog på XP' date=' det har jeg aldrig forstået udover,[/quote'] Popsmart bemærkning:rolleyes: Du snakker måske ikke dansk normalt ? Hvorfor skulle XP så ikke være på dansk. Udover at du lige skal pointere at du er rigtig rigtig god til engesk.;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Popsmart bemærkning:rolleyes: Du snakker måske ikke dansk normalt ? Hvorfor skulle XP så ikke være på dansk. Udover at du lige skal pointere at du er rigtig rigtig god til engesk.;)
Computersprog er jo pr. definition engelsk og den danske oversættelse lyder fuldstændig tåbelig, stifinder og hvad de ellers kalder ordene. Jeg sagde da ikke, at jeg er god til engelsk, man kan jo komme langt med at prøve sig frem :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Popsmart bemærkning:rolleyes: Du snakker måske ikke dansk normalt ? Hvorfor skulle XP så ikke være på dansk. Udover at du lige skal pointere at du er rigtig rigtig god til engesk.;)
Ah det er noget pjat:cool: ..hvis man af en eller anden årsag er vant til engelsk, så er det fandme ikke sjov at lede efter eksempelvis formler på dansk når man kender dem på engelsk. (nu tænker jeg Office... ikke Windows men det kan jo være samme pointe..) Jeg har ikke valgt sprog på den første excel udgave jeg arbejdede med, men damn hvor er det pisse irriterende når jeg havner i en dansk version ikke kender genveje og formelnavne...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er enig med Pia i at i Danmark snakker vi dansk, (og i Sverige svensk osv.) men ... Helt alvorligt, hvis du sidder frem for en skærm hele dagen lang og programmerer eller hvad du nu gør, så siger pegefingeren og musklen du klikker med fra en skønne dag. Derfor lærer man sig at bruge tastaturet til at sende kommandoer med. Det er næsten umuligt at skifte mellem forskellige sprog hjemme og på arbejde, da det er forskellige bogstaver der aktiverer det samme kommando.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er enig med Pia i at i Danmark snakker vi dansk, (og i Sverige svensk osv.) men ... Helt alvorligt, hvis du sidder frem for en skærm hele dagen lang og programmerer eller hvad du nu gør, så siger pegefingeren og musklen du klikker med fra en skønne dag. Derfor lærer man sig at bruge tastaturet til at sende kommandoer med. Det er næsten umuligt at skifte mellem forskellige sprog hjemme og på arbejde, da det er forskellige bogstaver der aktiverer det samme kommando.
Derfor synes jeg alligevel at det er popsmart at sige at man ikke forstår at nogen gerne vil have deres XP på dansk. Det synes jeg er en meget naturlig ting for de fleste ikke-nørder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jag har problemet tvärtom' date=' jag har en dansk men vill ha en engelsk. Det är hopplöst när man jobbar med engelska versioner (är programmerare) och så när man kommer hem så står det på danska. Det borde finnas en engelsk default tycker jag.[/quote'] Nu har jeg fået min svenske xp computer leveret. Først var jeg irriteret over de svenske menuer, så vænnede jeg mig, men så opdagede jeg i Kontrolpanelen på Nationella Inställningar, der kunne man gå ind på Språk og vælge Engelsk som menusprog. Nu er alle menuer i Windows på Engelsk. Det kunne lige så godt være en engelsk version.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Har i så set en Tysk PC .... ha ha ha.... Shut down=Hinunterbringen eller sådan noget. Grineren. Jeg syntes det er helt iorden folk helst vil have et OS på Engelsk. Hvis man bruger sin PC på arbejdet, til LIDT mere end internet, word, mail og sådan, vil man jo hurtigt erfare de dyrere software applikationer kun er engelske. Vi er en lille folkegruppe der hedder danskere, og vi er ialt færre end der bor i eks Hamborg. Hvem gider kode det seriøse software om til sådan et lille minoritets sprog. Så skal man bruge den til andet end privatbrug er det naturligt at have den holdning. For eget vedkommende kører jeg altid engelsk hjemme, og på vores arbejde er vi heldigvis også i Engelske versioner. Må indrømme at når jeg klikker rundt i en danske version råber jeg tit.... hvaaad heeee****** er dette for noget. Hvad bliver det næste, at man vil have vinduerXP og kontor2003 til sin elektronhjerne?????? Desuden fatter jeg heller ikke at man ikke bare blev på engelske versioner her i landet, mange virksomheder gør det, fordi vi bruger jo heller ikke oversættelser til dansk på computer, ADSL, ISDN, harddisk, software, windows, office, -o.s.v. Det ville lyde mere forvirrende end det gavner. Men kan det hjælpe nogen igang er det jo kun godt for noget. Man må ikke forglemme at der herinde i dette forum er mange der som det første på en ny PC, bruger en lille time på at skrifte over på engelsk, og fjerne alle de fleste latterlige gimmicks som messenger, langsomme menuer, personlige menuer, hjælpe popups, defekt stavekontrol o.m.a. Classic menus og theme... lige med det samme....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi er en lille folkegruppe der hedder danskere' date= og vi er ialt færre end der bor i eks Hamborg. Hvem gider kode det seriøse software om til sådan et lille minoritets sprog.
For den seriøse programmør, er det en smal sag at lave sit software om til et andet sprog. Det kræver faktisk ikke meget andet end en person der kan oversætte til sproget og gemme i en tekstfil. Computerens localization-indstillinger bestemmer så hvilket sprog der anvendes som standard, og brugeren kan derfra skifte til sit ønskede sprog. Jeg vil til enhver tid også vælge en engelsk XP til installation, da det ofte eliminerer en række problemer i forbindelse med programmering. Men kan også sagtens forstå behovet for dansk-sproget software. Det er immervæk ikke alle der har nemt ved engelsk, og f.eks. ordblinde der har valgt et håndværk som tømrer eller lignende, kan jo heller ikke slippe for at bruge computere mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes faktisk language packs til Windows XP. Dog er det kun pakker til endnu mere negligerede sprog end Dansk. Som ikke er værdige til deres engen fulde version fra MS. Eksempelvis Bulgarsk og Kroatisk. Disse udvidelser kan dog kun bruges oven på den engelske Win XP. Til office pakken kan man tilkøbe betydeligt ekstra pakker med mulighed for delvis layout ændring, samt stave & gramatik kontroller på alverdens sprog. I fremtiden (Windows Vista) skulle det blive muligt at skifte sprog da microsoft efter sigende lægger alle menutekster ud i XML. (hvordan de så har tænkt sig at håndtere sprogafhængig grafik, ved jeg ikke)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har jeg fået min svenske xp computer leveret. Først var jeg irriteret over de svenske menuer, så vænnede jeg mig, men så opdagede jeg i Kontrolpanelen på Nationella Inställningar, der kunne man gå ind på Språk og vælge Engelsk som menusprog. Nu er alle menuer i Windows på Engelsk. Det kunne lige så godt være en engelsk version.
Finns inte på min. Jag har letat och letat och letat.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites