Jump to content
Guest Supermule

Før....og efter.......

Recommended Posts

Læste at Vellinge kommune er næsten 90% Moderaterne og kun få % Sosser Tror snart jeg flytter lidt sydpå.:) Skanör/Falserbo ligeså. Sverigedemokraterne som ikke klarede de 4% til Riksdagen fik 21% af stemmerne i Landskrona. Står det virkelig så slemt til i Landskrona ? For de uindviede svarer SD lidt til DF.......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En mening om Landskrona "Om du någon gång varit i landskrona så förstår du varför dessa siffror är mycket väntade. Hela stan är fan i kaos med misshandlar, rån och hot och det är ingen ordning någonstans, vad det beror på vet alla som bor i eller runt landskrona..."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Politisk kort over Malmø Her er der så et par politske kort over Malmø mht. riksdagsvalget. Rødt er når S+V+MP er større end M+FP+C+KD, blåt er det omvendte. En del steder var der et meget tæt løb mellem de to fløje, hvilket desværre ikke fremgår tydeligt af figurene. Da jeg kiggede tallene igennem havde jeg regnet med en mere jævn fordeling af stemmerne, men vise steder i Limnhamn kunne man finde valgkredse hvor M havde ca. 60% af stemmerne. Inner city i Malmø ser lidt rød ud i nærheden af rørstaden, men her har S, V og MP fået jævnt lige mange stemmer. Ude i yderkanterne har S vise steder fået næsten alle stemmer ca. 80%. Malmø Syd [ATTACH]655[/ATTACH] Malmø Nord [ATTACH]656[/ATTACH] Tallene er taget fra http://www.val.se/val/val2006/valnatt/K/rike/karta.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Læste at Vellinge kommune er næsten 90% Moderaterne og kun få % Sosser Tror snart jeg flytter lidt sydpå.:) Skanör/Falserbo ligeså. Sverigedemokraterne som ikke klarede de 4% til Riksdagen fik 21% af stemmerne i Landskrona. Står det virkelig så slemt til i Landskrona ? For de uindviede svarer SD lidt til DF.......
Efter hvad jeg forstår er Landskrona sådan cirka Vollsmose gange 10.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så hvis SD svarer til DF' date=' bliver vi snart Perkere i Sverige eller det er vi allerede :confused:[/quote'] Eller danskjävlar. Det er egentlig ikke så urealistisk at vi bliver lagt for had fordi vi presser priserne op på bostadsrätter og kører rundt i vores store biler og spiller smarte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Eller danskjävlar. Det er egentlig ikke så urealistisk at vi bliver lagt for had ..........................og kører rundt i vores store biler og spiller smarte.
hehe... har man ikke hørt noget lignede fra ligusterhækdemokraterne i DK ?? "ja, se bare de *******, de har sgu råd til alle deres store biler fordi de sælger narko ..... " Gad vide hvad svenskerne siger til alle de danskere der ræser rundt i kæmpe/dyre slæder ?? :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Eller danskjävlar. Det er egentlig ikke så urealistisk at vi bliver lagt for had fordi vi presser priserne op på bostadsrätter og kører rundt i vores store biler og spiller smarte.
De bliver jo ligesom ikke forbigået, eftersom vi trækker priserne op på Svenskens egne boliger, og giver dem større friværdi m.m. Hvad brokker de sig over? Der er omsætning i deres region, og kedlen bobler af aktivitet. Så skal man da være naiv hvis man ikke kan se det - eller også bare stokkonservativ gammeldagssvensker. *hmm*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De bliver jo ligesom ikke forbigået' date=' eftersom vi trækker priserne op på Svenskens egne boliger, og giver dem større friværdi m.m. Hvad brokker de sig over? Der er omsætning i deres region, og kedlen bobler af aktivitet. Så skal man da være naiv hvis man ikke kan se det - eller også bare stokkonservativ gammeldagssvensker. *hmm*[/quote'] Gio, du har helt ret... Ihvertfald er dem der allerede har en "eje-bolig" rimelig glade for deres friværdi. Naturligvis. Til gengæld så er der mange unge mennesker der ikke er helt tilfredse, da de ikke har samme mulighed for at købe bolig som tidligere. De oplever lidt samme problem som i Kbh. 1. gangs købere har svært ved at komme ind på markedet, og det kan vel bl.a. tilskrives os danskere som presser prisen op. Men, som sagt... dem der har er glade, dem der ikke har, er knap så begejstrede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men' date=' som sagt... dem der har er glade, dem der ikke har, er knap så begejstrede.[/quote']Det er rigtigt nok, selvfølgelig. Stadig, så er der bedre finansieringsmuligheder i Sverige end i Danmark - så, alt andet lige, så burde førstegangs-køberen være bedre stillet herovre end i eks. Kbh. Men sætter man det i forhold til hvad svenskeren er vant til, så er det rigtigt nok at tingene bliver dyrere. Og vi kan jo ikke forlange de skal forstå "i skulle prøve at købe en lejlighed i København" ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Christoffer Columbus

Øresundsregionen er ved at bliver en metropol....men stadigt fyldt med bonderøve. De syntes det er dejligt at bo tæt på det hele, 2 havne i samarbejde, 3 lufthavne, 2 lande, økonomi i topgear, stigende beskæftigelse og lønninger, havnefronter der er det rene glas og stål...... og så fatter de ikke det koster mere og mere at bo her. Gad vide hvad folk vil have, provinsby eller metropol? Love it or leave it, det har intet med tilflyttende danskere at gøre. Det har noget med bonderøvsmentalitet og omstillingsparathed at gøre. Som Malmøpolitikkerne sagde ved valgetm de rige flytter udenfor Malmø, så dem der bliver boende er lige så fattige som de altid har været. Der er godt nok mange fattige i denne by. Zidane: :eek: Hvad mener du med at danskere er perkere? Politik udvikler sig på baggrund af befolkningens ønske, og hvad der sker i lokalområdet. Ikke fordi der kommer nogen og råber op om hudfarve, vi snakker om det der er inde i hovedet på folk, og om det kan generere noget fornuftigt til lokalsamfundet. Vi snakker ikke kultur her, vi snakker iskold økonomi, sikkerhed, integration, sameksistens, og ligelig fordeling af goder og byrder. Bidrager man fuldt ud til samfundet, eller er man kun en belastning. Er man en belastning siger betalerne fra, og begynder at stemme på nogen der varetager deres interesser. Så står belasterne udenfor og tuder..... og kan ikke forstå nogetsomhelst..... Svenskerne graver ikke bare penge op ad jorden..... Sådan har det været i tusinder af år. Ikke noget nyt i det. Ellers spørger du bare folk, hvorfor de bor i Vellinge istedet for Landskrona. De gider ikke betale - iskold fact... velkommen til scandinavien 2006.
He........Colombo.......du siger noget som alle ved... he...... Prøv at forstille dig at du bliver behandlet i Sverige som udlændinge bliver behandlet i dk...Derfor siger jeg at "danskerne er Perkere i Sverige!" Kender rigtig mange udlændinge som tager til Sverige fra dk for at få et bedre liv og det er ikke pga. pengene. Kender du det "dit land dit valg?". Har mødt en fyr fra Dublin i i Istra denne sommer. Spørger mig: Where are u from? Denmark! Han griner og siger raaacisterrrrrrrrrrr...........Jeg skulle bare sige Sweden!!! osv...........Irak, DF, Fjog, Afghanistan, Cartoons......... Har også meget tænkt hvorfor der ikke findes nogen Zlatko I. i dk???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ordet "perker" er meget negativt ladet i Danmark. Men hvis nu man forestillede sig at det var sådan at alle "perkerne" tjente deres penge uden for landet - faktisk op til en halv gang mere end det lokale gennemsnit. Alligevel valgte de at spendere en stor del af deres indtægt i den Danske økonomi, så de reelt fungerede som en eksportvare. De var stort set aldrig uden arbejde, så de trak næsten ikke på de sociale systemer ud over sygehuse, skoler og uddannelse. Ja så var ordet "perker" nok snarere et kælenavn eller bare en neutral betegnelse på linie med "oliesheik". Tror ikke at vi skal frygte at blive lagt for had - worst case er at de kommer til at se på os, som Jyderne ser på de tyske sommerhusgæster.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Det er sgu meget godt formuleret Bannanas. Jeg bliver bare pissed over at danskerne bliver kaldt racister fordi man har smækket kagekassen i. Der KAN ikke piskes en dansk svensk hadestemning op på det :D Jeg nægter at tro at danskernes indflytning i skåne bliver belæg for hadefuld stemning, eller vi som befolkningsgruppe bliver sidestillet med noget fremmedartet på nogen måde. Det er jo nærmest en umulighed. Det går rigtigt godt i begge lande, og selvfølgeligt stiger priserne når der er højkonjuktur, det har jo altid været sådan. Der er iøvrigt kommet godt gang i den altid stilfulde og overkorrekte svenske politiske debat hva`? http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,889747,00.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg nægter at tro at danskernes indflytning i skåne bliver belæg for hadefuld stemning' date=' eller vi som befolkningsgruppe bliver sidestillet med noget fremmedartet på nogen måde. Det er jo nærmest en umulighed.[/quote'] Det kommer så sandelig an på hvor godt danskerne lykkes med integrationen !!! Selvom Skåne på mange måder stadig er mere Danmark end Sverige skal man nok passe på med at tro at skåningerne ligefrem føler sig beæret over at fodfolket fra moderlandet ENDELIG, efter 300 år, vender tilbage som frelsere. Hvis danskerne kommer i strid strøm og køber huse og lejligheder på de bedste adresser så skåningerne ikke selv kan komme til, så kan der godt blive spændinger. Som dengang Danmark stiftede regler mod at tyskere kunne købe sommerhuse. Og hvis danskerne sidder i sine kulturelle enklaver og kun retter antennen mod DK, det kan også skabe spændinger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
En mening om Landskrona "Om du någon gång varit i landskrona så förstår du varför dessa siffror är mycket väntade. Hela stan är fan i kaos med misshandlar, rån och hot och det är ingen ordning någonstans, vad det beror på vet alla som bor i eller runt landskrona..."
Landskronas problem er åbenbart at den ghetto, de fleste byer har i udkanten i form kedelige betonhuse, hvor intet almindeligt begavet menneske kunne finde på at sætte sine fødder, den ghetto ligger i Landskrona i bykernen. Det betyder at folk ikke kan bruge deres (efter sigende) smukke, gamle bydel, med voldgravsanlæg og gamle huse, så forretningerne lukker, endnu flere svenskere flytter ud, og byens politikere har så i mange år maskeret det faktum at folk flytter væk ved at tage for mange indvandrere ind. Så sent som forleden var der skyderi i gaderne i Landskrona. Hvis det skete i et slidt forstadsområde ville folk være ligeglade og bare være glade for at man ikke selv boede der, men nu sker det midt i byen, og så bliver folk selvfølgelig sure og vil have deres by tilbage og går med i ekstreme partier som sd. Det jeg har kunnet forstå af at høre på Thord Lindblom, sd i Landskrona, er at han egentlig ikke er særlig ekstrem, men at det er situationen i Landskrona, der helt er sporet ud. Derimod kan jeg ikke forstå hvorfor folk i Helsingborg stemmer på sd. Jeg synes knapt jeg har set nogen indvandrere her ?? Det kan jo være at de helt enkelt er trætte af både det røde og det blå hold i politikken ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Derimod kan jeg ikke forstå hvorfor folk i Helsingborg stemmer på sd. Jeg synes knapt jeg har set nogen indvandrere her ??
Sikkert ikke på Slotshöjden :-) Men herude i periferien har vi masser. Dalhems hyrerättsområde er et af de steder som har fået dårligt ry pga. indvandrerproblemer. Her er SD også populære.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe bor i Landskrona, måske midt i vollsmose. Der er mange ikke svenskere og ikke danskere :) vil tro at 80% - i vores trapphus er der kun et par son'er og et par danskere. Resten har andre navne :) Så godt SD havde fået over 20%,i Landskrona, jeg ved ikke om det er slemmere i områder der har hyrrerätter. Og det er der typisk i vores område af Landskrona, men der er også meget pænere områder. Ved ikke om det er standard for Sverige men jeg ser relativt meget politi i vores område. I forhold til i Dk. Men tror at sverige har mange flere indvandrere end dk har. Og der må nok gøres noget på sigt ved det problem. Ved ikke om det også er det som er problemet i forhold til arbejdsløsheden er mega høj i Sverige i forhold til Dk, og så er der jo os danskere som måske tæller som arbejdsløs i statistikken men arbejder i DK. Jeg nyder nu godt af Sveriges regler om indvandrere, idet min kone kommer fra Kina, og vi ikke udmildbart kan få ophold i Dk, der er mange danskere som har brugt denne løsning. Men tror at SD vil få bedre og bedre stemmeprocenter i fremtiden. -Claus

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sikkert ikke på Slotshöjden :-) Men herude i periferien har vi masser. Dalhems hyrerättsområde er et af de steder som har fået dårligt ry pga. indvandrerproblemer. Her er SD også populære.
Det synes HD så lige de ville skrive lidt om: http://hd.se/helsingborg/2006/09/23/naestan_var_femte_dalhem_roestade

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvad spørgsmålet Zidane stiller går ud på? Skulle danskerne være "finere" indvandre end de andre indvandre? :confused: For at vende tilbage til Landskrona et øjeblik, vil jeg citere Expressen der bragte følgende artikel fornyligt: http://expressen.se/index.jsp?a=690486

Fast kopplingen till föräldrarnas ursprungsländer för det mesta var liten var det på den de byggde sin identitet. Men det viktigaste för dessa ungdomar var att inte vara svensk. Och att läsa på högskolan hade låg status. Jag fick ofta höra: "Vad ska man med utbildning till? i slutändan får vi i alla fall stanna hemma och ta soc."
Den lille tekst i citatet, kunne tyde på at problemet er at man ikke vil være svensk. Jeg tror nu ikke det kun drejer sig om det, snare at man meget demonstrativt vælger ikke at være svensk. Hånden på hjertet, så til trods for de små drillerier nu og da, er danksere og svenskere et meget nært beslægtet broderfolk. Hvis vi som danskere meget demonstrativt skulle fravælge det svenske, ville vi også blive tvunget til at fravælge noget dansk i os. Jeg har selv den holdning at man ikke blot skal integrere sig i samfundet, men til en vis grad også assimilere sig. Før I farer op af stolene, så kan jeg nævne burka'er og omskæring af piger som eksempler på hvor integrationen må vie for assimilationen i mine øjne. Jeg håber at Expressens artikel kun omtaler en lille hård kærne af unge svenskere. Efter bedste overbevisning kan der ikke være tale om en generel trend. Hvis folk blot havde mere mod til at sætte den slags typer på plads i stedet for i det stille at lade sig tyranisere, så ville Landskrona helt sikkert have føltes mere trygt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det synes HD så lige de ville skrive lidt om: http://hd.se/helsingborg/2006/09/23/naestan_var_femte_dalhem_roestade
ja, det så jeg godt. er der virkelig utrygt i dalhem eller er der bare helsingborgs 18 indvandrere der lige nøjagtig har bestemt sig for at bo dér ?? og idag var hele forsiden af HD samt et dobbeltopslag inde i avisen om Landskrona og sd. sker der ikke andet i Landskrona ?? jeg så i boligdelen at lejligheder centralt i Landskrona udbydes til 100.000 kr. med så lave priser tyder det på at ikke engang de lokale vil bo der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites