Jump to content
koustrup

Hvaaa.... er der ingen som bor i malmø???

Recommended Posts

Der sker ikke alt for meget i dette forum (malmø red.) :-) Skal vi starte med lidt fif til os nye som flytter til malmø??? Nu skal jeg for mit eget vedkommende flytte til nobeltorget, men hvor.... ....henter jeg smøger kl. 10.30 om aften? .....får jeg det bedste morgenbrød? ....handler jeg billigt ind? osv. - alt er velkomment :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der sker ikke alt for meget i dette forum (malmø red.) :-) Skal vi starte med lidt fif til os nye som flytter til malmø??? Nu skal jeg for mit eget vedkommende flytte til nobeltorget, men hvor.... ....henter jeg smøger kl. 10.30 om aften? .....får jeg det bedste morgenbrød? ....handler jeg billigt ind? osv. - alt er velkomment :-)
Duk dig inden nogen giver dig smæk med søgefunktionen :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
....henter jeg smøger kl. 10.30 om aften?
Det hedder "22:30"...Sverige er ikke på AM/PM ;) Der er en del kiosker i området. Den der har længst åbent (umiddelbart), er i krydset Nobelvägen/Amiralsgatan - lige overfor Coop Forum. Den har åbent til 24 på hverdage og 02 fre/lør, mener jeg. Ellers er der "M&B Livs & Video" overfor Handelsbanken på Amiralsgatan (84). De har åbent til 23 alle dage.
.....får jeg det bedste morgenbrød?
Findes ikke. Men de fleste kiosker har "friske" boller og basser om morgenen. Ellers er der et par "bagere" i området som jeg ikke kan huske navnene på. Men forvent ingenlunde dansk morgenbrøds/basse-standard, desværre :thumbdown (Og de har sjældent åbent søndag morgen)
....handler jeg billigt ind?
City Gross!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

He he, Gio hvorfor regnede jeg bare med at du ville være en af de første :tongue2:

Det hedder "22:30"...Sverige er ikke på AM/PM ;) Der er en del kiosker i området. Den der har længst åbent (umiddelbart), er i krydset Nobelvägen/Amiralsgatan - lige overfor Coop Forum. Den har åbent til 24 på hverdage og 02 fre/lør, mener jeg. Ellers er der "M&B Livs & Video" overfor Handelsbanken på Amiralsgatan (84). De har åbent til 23 alle dage.Findes ikke. Men de fleste kiosker har "friske" boller og basser om morgenen. Ellers er der et par "bagere" i området som jeg ikke kan huske navnene på. Men forvent ingenlunde dansk morgenbrøds/basse-standard, desværre :thumbdown (Og de har sjældent åbent søndag morgen) City Gross!
Ja okay, sorry det er en arbejdsskade (det med 10.30)... Tak for de gode svar... men syntes bare jeg hørte dig (GIO) nævne noget om en dansk bager (hvilket jeg dog ikke kan finde med søge maskinen), men jeg husker måske forkert...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
he he, jeg vidste den ville komme :) Jeg tænkte nu mere bare på at få lidt gang i malmø forummet - og hvad er bedre end nogle lokale spørgsmål
Helt OK, jeg forstår din hensigt fuldt ud:thumbup: . Glæder mig også til at flytte østpå om 1½ måned, så lidt aktivitet er fint

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
City Gross!
Her er jeg nu ikke enig. Var i City Gross for ikke så længe siden (er sjældent derude da jeg kun har cykel) og jeg blev faktisk lidt overrasket. Det er noget dyrere end Willys. Men udvalget er selvfølgelig også større Mvh Dennis

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Her er jeg nu ikke enig. Var i City Gross for ikke så længe siden (er sjældent derude da jeg kun har cykel) og jeg blev faktisk lidt overrasket. Det er noget dyrere end Willys. Men udvalget er selvfølgelig også større
Okey...jeg må også indrømme at jeg endnu ikke har handlet i Willy´s herovre....ever. :flov:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

må indrømme at jeg ser lidt på ICA som bilka og føtex i DK... det har jeg simpelthen ikke råd til. Men vil også sige at jeg har en enkelt gang været i Lidl.. og det gør jeg ikke igen. Hele grønt afdeling var rådden og fyldt med fluer. Det var bare ikke særlig spændende Men smag og behag råder heldigvis :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Her er jeg nu ikke enig. Var i City Gross for ikke så længe siden (er sjældent derude da jeg kun har cykel) og jeg blev faktisk lidt overrasket. Det er noget dyrere end Willys. Men udvalget er selvfølgelig også større Mvh Dennis
Ok nu handler jeg begge steder og der er sku ikke den store forskel i priserne, andet end city gross har bedre udvalg bedre kød og billigere kød. Frugt og Grønt er også billigere og mere friskt i CG. Og der er mere overskueligt at handle der, dog ikke lige for tiden da de er ved at udvide sotimentet en hel del...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ja min erfaring med CG er jo som jeg sagde begrænset. Var bare derude efter et sodavandstilbud som var et "køb andre varer for 300 og få dette tilbud" Jeg købte præcis de varer jeg normalt køber i willys og kender priserne på. Det endte med at de andre varer havde spist hele besparelsen på sodavandene op.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan man egentlig købe sig en søndagsberlinger eller andre DK-aviser herover? Og ja, den skal helst købes søndag morgen:)
Der er en kiosk på Gustav Adolfs torg ved Store Nygade som sælger danske aviser. Derudover er der et giga udvalg af blade og aviser på Malmø Central. EDIT: Derudover kan man også tegne abonnoment på de fleste danske aviser og få dem leveret til døren.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja desværre. Det viser sig jo at bagerne i kbh egentlig ikke er meget bedre. Og de få gode der er, vil ikke sælge ud af huset :-( edit: Nå ja og så kan ikke få noget endegyldigt svar på om min danske arbejdsgiver bliver bonnet for arbejdsgiverafgift når man har firma

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Synes da nok at udvalget i Willy's er rigeligt stort... det er jo lige før man kan blive væk derinde :laugh: - Ihvertfald når man før har været vant til Fakta og Netto i DK. Desværre gør de ikke så meget i økologi :sad: Men sådan er det jo; billig og økologi er to ord der ikke går så godt i spænd. Kan ellers også anbefale "Al Frukt" på Lantmannagatan - de har masser af billigt frugt og grønt. (Nogen gange er det meget tæt på sidste salgsdato, men jeg synes for det meste at det er ganske ok.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil være skønt med flere økologiske varer. Vil da gerne gøre opmærksom på Morot och Annat, som har forretninger i Malmø og Limhamn. De har et flot udvalg i ris, gryn, sæbevarer, mv. Grønsagerne var ikke det store lige da jeg var der, men retfærdigvis skal siges, at det var en week-end. Man kan også bestille på www.mossagaarden.se Så vidt jeg kan se, er det lig Årstiderne i DK, bare billigere. Dog skal man selv hente varerne på udvalgte steder (men man kan selv blive afhentningssted). Hvis nogen af jer når at få erfaring med dette, så hører jeg gerne om det. :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
.....får jeg det bedste morgenbrød?
Det får du hos Emmery's ... de har ikke Lagkagehusets enorme udvalg, til gengæld er deres brød nok det bedste du kan få fra en dansk bager. Det er halvdyre priser de holder sig, men kvaliteten lever også op til prisen. For de flestes vedkommende, skal man nok ud at strække stængerne lidt, men så er man jo også frisk, når man kommer hjem med rundstykkerne. Link til kort Når det skal være rendyrket luksus, eller man har familie besøg, er en tur til Emmery's det eneste der dur for sådan en omgang "brød-gnaskere" som os.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er en kiosk på Gustav Adolfs torg ved Store Nygade som sælger danske aviser. Derudover er der et giga udvalg af blade og aviser på Malmø Central. EDIT: Derudover kan man også tegne abonnoment på de fleste danske aviser og få dem leveret til døren.
Der er bare ingen danske!!! :thumbdown Den lille kiosk på Stortorget, næsten henne ved Lilla Torg, har også danske aviser og ugeblade. Og så ligger der en på gågaden næsten helt nede ved Trianglen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hm... smøger kl. 22.30 - ved det faktisk ikke... Der er en bager ved Lindängen der i hvert fald sælger gode gåsebryster! :laugh: Handler selv i Netto, Överskütsbolaget (eller hvad det knald hedder) pga. billige Pepsi og engang imellem i ICA Maxi... Træner i SATS Malmö... Har stadig ikke fået internet fra Bredbandsbolaget - selvom det er halvanden måned siden jeg bestilte :mad: Administrative ting tager generelt lang tid i Sverige... i mit tilfælde i hvert fald ;) Du kan købe FEDE biler for få penge! Forsikringer er billigere end DK - bruger selv Ford forsäkring/IF... Der er mange tyverier! Har 3 mobilabonnement... og Sonofon i DK... Lang ventetid på garage! Søde... ja faktisk masser af røv-dejlige tøsepigebørn!!! :love: Mere thumbs-up end jantelov... Generelt super-fedt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det får du hos Emmery's ... de har ikke Lagkagehusets enorme udvalg' date=' til gengæld er deres brød nok det bedste du kan få fra en dansk bager. Det er halvdyre priser de holder sig, men kvaliteten lever også op til prisen.[/quote'] Fatter simpelthen ikke hvad folk ser i Emmerys. Det er de mest tørre rundstykker jeg nogensinde har prøvet. Man er jo helt øm i kæberne bagefter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites