Jump to content
jerikras

Indbrud i bilen på Svågertorp parkering

Recommended Posts

Haha. Hvis det er en udvej der hjælper, så hvorfor ikke. Nej det kan ikke være meningen, men hva faen skal man så gøre. Jeg kan personligt ikke nå ned hvis jeg høre alarmen. Temmeligt sikkert jeg slår mig fra 7nd sal hvis jeg tager vinduet :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Handler det i virkeligheden ikke bare om at man skal huske og tømme bilen når man forlader den? ' date=' da jeg havde min Audi A6, havde jeg tømt bilen totalt, generalt kørte jeg ikke rundt med noget særligt og åbnede hanskerummet når jeg forlod bilen (hver gang) folk syntes at jeg gjore lidt for meget ud af det, men bilen stod i fred i de 2 år jeg havde den, på åben parkering. Der var andre biler på pladsen som havde indbrud, men ikke min.[/quote'] BEGGE indbrud i mine biler, på 5 uger (!), var bilerne tømt! Da anlægget ikke er til at tage ud, giver det ligesom sig selv... de er sgu ligeglade - bryder ind alligevel :mad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har set en bil på det lokale værksted jeg bruger i malmö, denne bil havde haft indbrud. Først havde man prøvet at komme gennem døren i føresiden, det var ikke lykkes dem andet end at ødelægge låsen men ikke få den op, derefter har man knallet vinduet ved bagsædet (hvorfor lige det ved jeg så ikke) og kommet ind den vej. så har de med et koben, brækket hele konsollen op i bilen og flået radioen ud, kablerne var nærmest flænset op. på værkstedet sagde de, at det sker hver dag i malmö, ret klodset, det er nogle unge drenge på knallert som kører rundt med et koben.. og bam bam.. en bil eller 2... bilen her skulle laves for 45.000 sekk. som nævnt i en gammel tråd herinde, har mig og min bror engang løbet efter nogle drenge som stod op hoppede på taget af bilerne nede på parkeringspladsen (malmö, almvik, axel danielssons väg), desværre fangede vi dem ikke :sick: i denne weekend var der nogle unge som sad nede ved pladsen, min bror blev lidt urolig for hans bil holder nelig dernede.. det er bare det, man kan ikke være dernede 24 timer for at se om der sker noget.. jeg må gå ud fra at man skal ringe til securitas hvis der er problemer dernede, der har ihvertfald stået et nr til dem i opgangen (som jeg desværre ikke fik skrevet ned), politiet kommer desværre kun hvis man kan se de er igang med at smadre hele lortet dernede :thumbdown Hvis der er nogen som går vagt om natten dernede, kunne jeg da godt lidt hoppe med på listen der, hvor mange bor i Almvik og har bil på pladsen? jeg bor i de lidt små bygninger (3 plans).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

så blev det sgu min tur :mad: :mad: :mad: Efter kun3 måneder i Malmø Navigation, som lå i handskerummet blev snuppet, højre forrude smadret. Min bil stod på parkeringspladsen ved Koristgatan på Lindeborg, så hvis der er andre der holder der så pas på.... Tough shit, og det sker naturligvis når man har ca. 1 time til man skal med et fly fra Kastrup!!!!! Jeg nåede flyet, mellemkold køretur og en erfaring rigere, dog af den mere uheldig af slagsen :( PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS PIS

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
:mad: :mad: :mad: Efter kun3 måneder i Malmø Navigation, som lå i handskerummet blev snuppet, højre forrude smadret.
Sur røv... ingen tvivl om det.. men, har du ikke selv bedt om det ? Jeg åbner altid handskerummet på mine biler, ligegyldigt hvor de holder. 2 gange har bilerne ved siden af min haft indbrud, mens jeg holdt parkeret på Svågertorp.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sur røv... ingen tvivl om det.. men, har du ikke selv bedt om det ? Jeg åbner altid handskerummet på mine biler, ligegyldigt hvor de holder. 2 gange har bilerne ved siden af min haft indbrud, mens jeg holdt parkeret på Svågertorp.
Selv bedt om det? Jeg kan forstå at man "selv har bedt om det", hvis man lader navigationen sidde i holderen direkte synligt i forruden. Men den her vil jeg da gerne lige have forklaret. Jeg åbner sku aldrig handskerummet i min bil - der ligger i øvrigt heller ikke noget derinde... Og det betragter jeg nu ikke som en invitation til at nogen skal se efter...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Selv bedt om det? Jeg kan forstå at man "selv har bedt om det", hvis man lader navigationen sidde i holderen direkte synligt i forruden. Men den her vil jeg da gerne lige have forklaret. Jeg åbner sku aldrig handskerummet i min bil - der ligger i øvrigt heller ikke noget derinde... Og det betragter jeg nu ikke som en invitation til at nogen skal se efter...
Jamen, det er bare min erfaring at man netop bliver nødt til at åbne det. Naturligvis er det ikke in "invitation" til indbrud, men der er sgu mange der kigger efter om det lukket eller ej. Altså, vi er sikkert enige om at indbrudstyve ikke har verdens højeste IQ, men mon ikke de også har lært at 99% af alle smider deres radio ind i handskerummet ? Og, det samme gælder jo så også for navigation...åbenbart.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg synes ikke at jeg havde bedt om det. hvis du ikke åbner alle dine skabe og trækker alle dine gardiner fra samt gemmer, PC, fjernsyn, anlæg osv. inden du forlader dit hus, betyder det så at du beder om det???? Jeg vil dog fremover følge dit råd :th2: dette er sgu for ærgeligt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde indbrud i firmabilen... de tog en fluke dsp netværkstestet til 90.000.. Den var HELT nede under alt det skrammel jeg har bag i bilen. Alligevel to de den, og kun den. Hverken brobizz, og andet dyrt elværktøj blev ikke rørt. Og det var midt i et boligområde med masser af menesker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Øv, mit handskerum har lys i. Når det står åbent, så lyser den hele bilen op indefra. Tyven får ingen problemmer med at se hvor tomt handskerummet er. Er der ikke en måde at slukke det på? Det er en Fabia RS. Måske skulle man bare tage pæren ud :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Polisen har på et tidspunkt udtalt at tyvene kigger efter sugekop mærker. Tit er det jo et navi anlæg der har siddet på den sugekop. Som så måske også ligger i handskerummet. Jeg efterlader ALDRIG noget i bilen jeg ikke har råd til at miste.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Polisen har på et tidspunkt udtalt at tyvene kigger efter sugekop mærker. Tit er det jo et navi anlæg der har siddet på den sugekop. Som så måske også ligger i handskerummet. Jeg efterlader ALDRIG noget i bilen jeg ikke har råd til at miste.
Oh shit! Jeg har ruden fuld af brobizz sugekop mærker!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyv, hvor er du.. skal jeg gi' dig en bag øret. Så blev det min tur :) Bilen holdt parkeret på vejen i nat. I bagagerummet var der en sportstaske og to poser med tøj i. Tyven knækkede side vinduen til bagagerummet og tog min sportstaske. Heldigvis tog han/hun ikke min stereo-anlæg fra handskerummet (som var ulåst:laugh: ), Jeg synes det er ret utroligt at folk her i Sverige har lyst til at ødelægge folks biler bare for at få fat i noget tøj som de alligevel ikke kan bruge. Havde hørt det før med at man ikke skal lade ting være i bilen, men tror først nu det er gået op for mig. Den fejl laver jeg aldrig mere. Er der nogen der ved om man er forsikret i den slags sager? Det er min fars bil og han er ansvarsforsikret på bilen. Han har også indbo... mon det erstatter de stjålene varer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Din bilforsikring - kasko (helforsikring) dækker. Hvis du har en selvrisiko på din kasko dækker p firmaet på Svågertorp den udgift. Har du ikke helforsikring må du selv til lommerne (det har vi selv prøvet for et års tid siden, da vi en enkelt nat lod bilen stå)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Skaden på bilen dækkes hvis du har halvforsikring/helforsikring på bilen ellers ikke. Ansvarsforsikring er kun ved skade på andre og deres ting, når bilen bruges som køretøj og skade forvoldt af tilkoblet køretøj, fx campingvogn eller trailer. Det der blev stjålet i bilen skal forsikres via din indboforsikring % den selvrisiko man måtte have samt afskrivning på effekterne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites