Jump to content
jerikras

Indbrud i bilen på Svågertorp parkering

Recommended Posts

Jeg troede kun det var hos naboen det sker....:( Da jeg skulle hente bilen på den parkering väster her ved 23 tiden, så kunne jeg på afstand se, at passagerruden var smadret, men alarmen blinkede advarende som altid - et tegn på at bilen ikke var åbnet op. Handskerummet var rodet igennem og midterrummet ligeledes. Dog var ingenting stjålet fordi anlægget var intakt og mine 2 brobisser var der stadigvæk (den ene hang synligt i ruden og den anden var smidt på forsædet). Jeg kiggede rundt på alle de andre parkerede biler og ingen så ud til at have lidt samme skæbne som min bil, så jeg har reflekteret lidt over hvad det kan skyldes. Jeg tror det er fordi, at jeg havde flere kabler siddende i opladeren - en til mobilen og en til gps´en. Heldigvis lå den (som altid) derhjemme. Jeg tænkte instinktivt, at jeg måtte ringe til politiet og anmelde det, men efter 5.08 min. ventetid opgav jeg at komme igennem. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at hvis det nu havde været en der havde fået et ildebefindende, eller blev udsat for overfald hvordan ville det så være gået for vedkommende!? Er der nogen der kan anbefale et effektivt firma, der hurtigt kan fikse ruden igen? Det skal bare gå hurtigt. Jeg har dog hele dagen til det, da jeg har valgt at holde fri imorgen. En ting jeg har lært er, at fremover vil alle kabler og andet blive fjernet fra cigarettænderen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det at ringe til politiet har jeg også prøvet et par gange nu, der er virkelig lang ventetid på at komme igennem. Nu er det nær-politiet Eriksfält jeg har haft ringet til og de har åbenbart en del at se til i aftentimerne. jeg er stadig i den overbevisning at ved akut tilfælde skal der ringes 112. min bror havde indbrud i sin lejlighed i Holma, der gik også en del tid med at få fat på politiet og timer inden de gad dukke op... Det eneste man rigtigt får ud af ved at politet kommer er at der bliver optaget en rapport af den gerning som har fundet sted på den måde også nemmere at bevise over for forsikring osv.. Ud over det skal man ikke forvente noget, der bliver ikke sat noget ind for at fange gerningsmanden eller hvad ved jeg.. de kommer blot og konstanterer, "ja, her er sandelig sket et indbrud" .. hvilket jo er fair nok, spørgsmålet er om det er 3-4 timers ventetid værd at de skal komme og optage rapport på skaden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var heldig at finde et firma der kunne lave bilen i dag i Lund. Men det var på et hængende hår, da der havde været en del indbrud i biler i går. Forsikringsselskabet IF dækker 35% (halvskade) - er det lidt eller er det meget almindeligt? Jeg troede egentlig det var mere de dækkede. Det var 112 jeg ringte til, da jeg i situationen ikke havde andre numre i hovedet, og det var her der efter omstilling hos en telefonpasser var over 5 min. ventetid. Når jeg får bilen igen så sletter jeg alle spor efter min navigation Tom Tom 700så jeg måske kan slippe for et tilsvarende uventet besøg igen. Det der med at fjerne fronten på anlæget (lidt ældre af dato) har jeg fundet ud af ikke er nødvendigt med mindre det selvfølgelig er det de går efter. Måske er det en fordel man lader fronten sidder på, så de kan se med egne øjne, at det ikke har så stor værdi.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det var 112 jeg ringte til' date=' da jeg i situationen ikke havde andre numre i hovedet, og det var her der efter omstilling hos en telefonpasser var over 5 min. ventetid. [/quote']Uholdbart! Men igen, måske de prioriterer opkaldene når de viderestilles, så "den anden ende" tager dem i prioriteret rækkefølge. Al´så "#1 mord" før "#29 indbrud" ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Uholdbart! Men igen' date=' måske de prioriterer opkaldene når de viderestilles, så "den anden ende" tager dem i prioriteret rækkefølge. Al´så "[b']#1 mord" før "#29 indbrud" ;)
måske var det fordi der var mange der ringede til 112 med indbrud, katten sidder fast oppe i træet, telefonfis osv.. Det er selvfølgelig uholdbart at man skal vente i den anden side og det er sjældent man har et nummer til politiet liggende.. og jeg kan godt forstå man i kampens hede ringer 112, men det er lidt kynisk set jo ikke en nødsitatuion.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Det var 112 jeg ringte til, da jeg i situationen ikke havde andre numre i hovedet, og det var her der efter omstilling hos en telefonpasser var over 5 min. ventetid.
Jeg er forvirret.. hvad ville du sige til dem hvis de svarede?? "mit siderude er blevet smadret!!" Det er da klart der er optaget på 112, hvis man mener en smadret bilrude berettiger til et opkald.. Undskyld hvis jeg fornærmer nogen. Men helt ærligt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er forvirret.. hvad ville du sige til dem hvis de svarede?? "mit siderude er blevet smadret!!" Det er da klart der er optaget på 112, hvis man mener en smadret bilrude berettiger til et opkald.. Undskyld hvis jeg fornærmer nogen. Men helt ærligt...
Du har ret - men igen, det er sjældent du lige kan huske nummeret til den lokale polis-bunker...og det er ikke småting der bliver afleveret til 112/911 :scared: --> http://view.break.com/148292

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Du har ret - men igen, det er sjældent du lige kan huske nummeret til den lokale polis-bunker...og det er ikke småting der bliver afleveret til 112/911 :scared: --> http://view.break.com/148292
Enig, men hvor presserende er det lige at ringe om en smadret bilrude??? Man kan da liste hjem og slå nummeret op på nettet. Tror næppe de kommer ud og optager rapport alligevel.. Eller.. vi har fået smadret bilruder 2 gange og fået stjålet vores Audi emblemer 1 gang. Jeg har endnu ikke set mig nødsaget til at ringe 112... (puds min glorie I know.. sorry.. god weekend jeg holder mund nu....)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Enig' date=' men hvor presserende er det lige at ringe om en smadret bilrude??? Man kan da liste hjem og slå nummeret op på nettet. Tror næppe de kommer ud og optager rapport alligevel..[/quote']Jeg bifalder det heller ikke. Men i situationen kan man tænke en masse - bl.a. "gad vide om forsikringen SKAL have en politirapport for at dække!??" - og hvad gør man så? Jow...man ringer efter strømerne, medmindre man har for mange penge og det rager én en pap-and. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ ringe 112 for et indbruds skyld? Aldrig... :) I Svågertorp er det indre af biler vist nærmest at betragte som offentligt fællesareal. De to gange, jeg har haft indbrud, som var værd at anmelde, har jeg bare sendt en mail til dem, omhyggelig med alle detaljerne, så har jeg fået en bekræftelse på, at de har modtaget anmeldelsen. Altså de rykker jo ikke ud til en knust siderude - for de efterforsker ikke engang. :( Jeg læste om Malmöpolisens problemer med deres tyvegods-afdeling, hvor der var gået kage i den, så der var ikke så meget styr på tingene og visse overivrige medarbejdere havde vist taget arbejde med hjem uden det var aftalt. Nåmen der stod så lige i en bisætning, at der på poliets lager blandt andet stod en hel sæk med bilradioer, som man ikke vidste noget om, for de var ikke registrerede. Så der ligger den nok, min gode gamle Pioneer. :sad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Jeg bifalder det heller ikke. Men i situationen kan man tænke en masse - bl.a. "gad vide om forsikringen SKAL have en politirapport for at dække!??" - og hvad gør man så? Jow...man ringer efter strømerne' date=' medmindre man har for mange penge og det rager én en pap-and. :D[/quote'] Det er måske lidt firkantet stillet op.. Der er jo også dem som måske forholder sig roligt.. kører bilen hjem, tager billeder af det, ringer til politiet osv osv.. jeg mindes faktisk, uden at det overhovedet skal sammenlignes, at alarmcentralen i danmark havde problemer med folk der belastede 112 med for mange små ting og telefonfis.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Jeg bifalder det heller ikke. Men i situationen kan man tænke en masse - bl.a. "gad vide om forsikringen SKAL have en politirapport for at dække!??" - og hvad gør man så? Jow...man ringer efter strømerne' date=' medmindre man har for mange penge og det rager én en pap-and. :D[/quote'] Ja, man ringer til polisen og ANMELDER SKADEN, det gjorde jeg da også ved hærværkssagen. Men sgu ikke på 112....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Nummer til polisen uanset hvor man er: 114 14 - til brug i alt andet end nødstilfælde :)
hvordan ringer man det fra udlandet?? Jeg mener fra en dansk IP telefon f.eks? Fandt selv svaret... Telefonnumret till Polisen i icke akuta ärenden är 114 14. Vid akuta ärenden ska du alltid ringa 112. Från utlandet ringer du +46 77 114 14 00 i icke akuta ärenden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi havde indbrud i min kærestes firmabil, ringede vi til polisen (ikke 112) det tog 20 min at komme igennem (nr. 9 i køen) :sad: , men vi blev nødt til at holde ud, for at få skrevet rapport som skulle benyttes til forsikringen. Vi fik en medarbejder i ICA MAXI til at ringe for os fra fastnetnr. (kendte ikke nummeret når man ringer fra dansk mobil). Hun sagde at det var meget normalt at der er ventetid. Men jeg holder nu også på at man kun ringer 112 med mindre det brænder eller lign.

hvordan ringer man det fra udlandet?? Jeg mener fra en dansk IP telefon f.eks? Fandt selv svaret... Telefonnumret till Polisen i icke akuta ärenden är 114 14. Vid akuta ärenden ska du alltid ringa 112. Från utlandet ringer du +46 77 114 14 00 i icke akuta ärenden.
Tak Moerke - så er det nummer lagt ind i telefonen til en anden gang det måtte være nødvendigt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, hvad skal man sige? http://sydsvenskan.se/malmo/article190641.ece Det bliver nok aldrig bedre med de bil indbrud på Svågertorp. Det er jo åbenbart for nemt for de idioter at udføre de indbrud i det område. Der er nærmest helt øde, og man kan se om der evt kommer en politi bil kørende på 1 km's afstand.. Tyvenes slaraffenland :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Handler det i virkeligheden ikke bare om at man skal huske og tømme bilen når man forlader den? , da jeg havde min Audi A6, havde jeg tømt bilen totalt, generalt kørte jeg ikke rundt med noget særligt og åbnede hanskerummet når jeg forlod bilen (hver gang) folk syntes at jeg gjore lidt for meget ud af det, men bilen stod i fred i de 2 år jeg havde den, på åben parkering. Der var andre biler på pladsen som havde indbrud, men ikke min. Stod det til mig så burde bil-indbrud straffes på stedet, en kugle i panden ville ikke være for mildt, men det bliver kun ved ønsketænkning desværre :fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder bare underligt så at de vil ind i bilen, hvis den er total tømt og man iøvrigt husker at tage fronten fra sin bilradio med sig, men nu kan man jo nemt forstille sig at det nok ikke er de hurtigste dyr i hakkebakkeskoven som tosser rundt og lave indbrud i biler, de tror sikkert der ligger guld og juveler i alle bilerne eller hvad ved jeg.. men at tømme bilen helt og lade hanskerummet stå åbent og dermed give et indtryk af at her er altså ikke noget at komme efter, skulle efter min mening kunne sortere det meste fra. jeg har heldigvis ikke selv været uheldig med indbrud i bilen, men jeg kan godt forstille mig hvor ærgeligt det må være at komme ud til, udover det som er stjålet er der jo en masse man skal gøre mht. det hærværk der er lavet på bilen som både koster tid og penge. jeg må indrømme at bilindbrud er virkelig extremt i malmö, det overraskede mig meget da jeg flyttede herover.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter sommerens bølge af indbrud, begyndte vi i foreningen at gå vagt om natten. Ikke et eneste indbrud har der været efterfølgende :-) Det kan anbefales. Man lærer også sine sjove grannar bedre at kende når man lusker rundt klokken 0230 ude på parkeringspladsen :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Efter sommerens bølge af indbrud' date=' begyndte vi i foreningen at gå vagt om natten. Ikke [b']et eneste indbrud har der været efterfølgende :-)
Ved ikke med jer andre men om natten vil jeg gerne sove. Der var sq ik nogen der fik mig til at vandre rundt og gå vagt om bilerne. Men fint det har virket hos jer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites