Guest Supermule Anmeld indhold Skrevet September 14, 2006 Rikke's og min selvangivelse er ikke engang dannet endnu...... Og vi skriver den 14 september. Kan intet se i begge's skattemapper og det pisser mig af i den grad..... Fandme for langt ude...... :mad: Når man skylder dem penge, så er de over en som en høg, men er det omvendt, så tager det fandme en krig at få slanterne ud af dem...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret September 14, 2006 Rikke's og min selvangivelse er ikke engang dannet endnu...... Og vi skriver den 14 september. Kan intet se i begge's skattemapper og det pisser mig af i den grad..... Fandme for langt ude...... :mad: Når man skylder dem penge, så er de over en som en høg, men er det omvendt, så tager det fandme en krig at få slanterne ud af dem...... Prøv at ringe ind til dem.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 14, 2006 Er gjort..... De kan ikke se noget som helst..... Guderne må vide om de ansætter blinde derinde??????????? :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
repeat 0 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2006 Jeg afleverde min i sidste øjeblik, og jeg kan se at jeg har fået min års opgørelse. Tilgengæld skriver de at pengene er udbetalt til banken d.4/9. Men de er ikke gået ind. Nogen der har været ude for det samme? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2006 Jeg afleverde min i sidste øjeblik, og jeg kan se at jeg har fået min års opgørelse. Tilgengæld skriver de at pengene er udbetalt til banken d.4/9. Men de er ikke gået ind. Nogen der har været ude for det samme? Jups ... Både kæresten og jeg ... Hun skulle have haft sine i mandags, og jeg mine i går... Ingen af os har fået penge endnu... Men mener at have læst i en anden tråd herinde, at de havde noget bøvl med datoerne i forhold til NemKonto. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anka 10 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2006 Jeg, som har boet i S siden januar, har netop konstateret at jeg, trods talrige henvendelser, ENDNU!! ikke er blevet overført til SKAT Øresund - de har haft travlt og det drejer sig nok om en "kommunikationsbrist" - tja tak for kaffe siger jeg bare, det går rigtigt godt hos SKAT for tiden........:( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakob F 10 Anmeld indhold Besvaret September 15, 2006 Heller ikke mig..! Jeg har heller ikke modtaget noget som helst fra dem. Hverken i skattemappen eller på adressen eller i banken. Jeg synes også at det er lidt underligt at jeg heller ikke har hørt fra Svenske Skatteverket angående 2005. Jeg boede her da et halvt år sidste år, og så troede jeg egentlig at jeg også ville høre fra dem. Da min danske tandlæge spurgte hans kilder (for at kunne trække sygesikringens andel fra på min regning) kunne de heller ikke finde ud af hvor jeg boede. Det er lige før jeg tror at nogle af os er røget i SKATs sorte hul... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret September 15, 2006 Min røg igennem den 7. Heldigt.Lige på kroner øre uden vanskeligheder, andet end det er sygeligt sent. Min kæreste bliver stadigt skattelignet i DK, hun nægter hårdnakket at blive skattelignet et sted, hvor de fjumrer så afsindigt meget. Skægt nok vil hendes fraflytterkommune nu ikke så meget som hjælpe med at ændre hendes årsindkomst på hendes skattekort, da de siger hun skal flyttes til Skatøresund, samtidigt med de grisk gerne skatteligner hende endnu et skatteår, og labber hendes skat til sig. Det er så ulækkert..... Vi kan ikke hjælpe.... da du ikke tilhører os administrativt.... og giv os lige de penge for 2005 tak. Milde moses..... ikke underligt de regner et par milliarder og lidt forkert sådan i ny og næ.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
anderspier 0 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2006 Se denne tråd - der står sikkert forkert disponibel-dato på årsopgørelsen, ganske som det var tilfældet med min og mange andres ! http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=6118&page=2 Jeg afleverde min i sidste øjeblik, og jeg kan se at jeg har fået min års opgørelse. Tilgengæld skriver de at pengene er udbetalt til banken d.4/9. Men de er ikke gået ind. Nogen der har været ude for det samme? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
anderspier 0 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2006 Sjovt - for det er en ændring som blot tager 5 min. for dem at lave. Det er rent administrativt i "systemet" de skal ind og ændre. Det er fraflytter-kommunen som du skal ringe til og have dem til at ændre dig til SKATØresund. Jeg' date=' som har boet i S siden januar, har netop konstateret at jeg, trods talrige henvendelser, ENDNU!! ikke er blevet overført til SKAT Øresund - de har haft travlt og det drejer sig nok om en "kommunikationsbrist" - tja tak for kaffe siger jeg bare, det går rigtigt godt hos SKAT for tiden........:([/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dalbjerg 10 Anmeld indhold Besvaret September 24, 2006 Jeg afleverde min i sidste øjeblik, og jeg kan se at jeg har fået min års opgørelse. Tilgengæld skriver de at pengene er udbetalt til banken d.4/9. Men de er ikke gået ind. Nogen der har været ude for det samme? Mine stod også til at være klar d 4/9, ringede ind til dem d. 19/9, da jeg fandt ud af det og der sagde de pengende står klar i morgen d.20/9, så tro de har haft et problem med udbetalingen i første omgang. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 24, 2006 Ingenting stadig væk............................. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret September 24, 2006 Min 2005 fik jeg for godt 1 mdr siden men har en sag ang 2004 med dem hvor de mener jeg skylder mange penge. Den spurgte jeg så til da de holder min skat for 2005 tilbage. De kunne ingenting sige hvornår den sag ville være færdig. Da jeg jokede og sagde at den vel var klar indne jul sagde hun blot, "Det kan jeg ikke engang love":scared: Hvad sker der for dem?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 24, 2006 De er bare så fulde af lort.................................Fuck hvor er jeg bare træt af fjolser i det offentlige.......... Man skulle satme tro det var et ansættelseskriterie........ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
anton 0 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2006 De er bare så fulde af lort.................................Fuck hvor er jeg bare træt af fjolser i det offentlige.......... Man skulle satme tro det var et ansættelseskriterie........ Kunne man eventuelt tænke sig, at det måske var fremmende for tidshorisonten i udfærdigelsen af en årsopgørelse, hvis man afleverer sin selvangivelse så snart man kan? Selv om man kan se de danske oplysninger, som man skal bruge til sin selvangivelse, allerede midt i marts måned, er der stadig folk, der af en eller anden grund venter til selvangivelsesfristen med at indsende - og der kommer stadig selvangivelser ind. Jo før man afleverer, jo før får man svar. Det kunne måske også gå hurtigere med at indberette selvangivelserne, hvis folk kunne finde ud af - at det ikke er det udbetalte beløb for 2005, der skal selvangives - at det ikke er nødvendigt at selvangive hvor meget, der er indbetalt i ATP for 2005 - at lønindkomst ikke bare er "Nå, det er vist 12 X 17.500, som jeg skriver i anden indkomst og for en sikkerheds skyld skriver jeg et andet beløb i dagpenge, selv om jeg ikke har fået nogen" - at det faktisk er nødvendigt at oplyse på sin selvangivelse hvert år, at man stadig er gift og skal have ægtefællefradrag, for det kunne jo godt have ændret sig fra det ene år til det andet - at det kan lade sig gøre at beregne et befordringsfradrag PÅ EGEN HÅND! - at det ikke er svært at skrive de fem-seks-syv beløb på en selvangivelse, hvis man gider at læse en vejledning og sådan kunne jeg jo næsten blive ved... Jeg kunne sagtens have hjulpet til med at indberette selvangivelserne i år, hvis jeg var sluppet for spørgsmål som: "Jamen, ved I ikke hvor meget jeg har tjent og betalt i skat i år?" "Hvor langt jeg har til arbejdet? Det tager næsten en time med toget, men står det ikke i jeres system?" "Hvor skal jeg skrive min lønindkomst?" "Skal jeg ikke skrive fagforeningskontingent i det felt, der i beskrivelsen hedder "Fagforeningskontingent" og A-kasse-bidraget i feltet med "A-kasse"? "Hvorfor skal jeg skrive befordringsfradrag på igen? Det gjorde jeg jo i forbindelse med min selvangivelse som jeg fik i november måned 2004." Nej, det var i forbindelse med forskudsregistreringen, og selvfølgelig får man ikke en selvangivelse i november måned... Med mindre man har været så fuld af lort og sådan et fjols, at man har glemt at fortælle de danske myndigheder, at man har fået ny adresse. Og hvorfor i alverden skulle jeg, som sidder på arbejde i Danmark, bede jer om det svenske CPR-nummer, når det svenske "CPR-nummer" hedder et "personnummer", og hvad regner I med at jeg kan bruge det svenske til? Og måske kunne det også være en fordel at gemme en kopi af sin indsendte selvangivelse, så man ved, at man har indsendt den, og nogenlunde hvornår man har gjort det... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 25, 2006 Cool Anton rules:).... måske kan man få kørekort til selvangivelsen næste år?? Så når man har bevist man kan finde ud af de 5 felter.... så få adgang til tast-selv... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 25, 2006 Nu har jeg virksomhed i DK med frist d. 1/7..... Begge regnskaber er udfærdiget ogindsendt i god tid af revisor. Så det er ikke en undskyldning........ Men på trods af at skat skylder mig en del penge, så kræver de ind med hård hånd, såfremt de mener man skylder dem penge.....og det skal man bare acceptere. Forstår så udemærket de mennesker der nægter at betale til det offentlige for inst. plads, såfremt det offentlige ikke leverer det de skal..... Tingene er en symbiose og ikke en ensrettet vej...... Kunne man eventuelt tænke sig, at det måske var fremmende for tidshorisonten i udfærdigelsen af en årsopgørelse, hvis man afleverer sin selvangivelse så snart man kan? Selv om man kan se de danske oplysninger, som man skal bruge til sin selvangivelse, allerede midt i marts måned, er der stadig folk, der af en eller anden grund venter til selvangivelsesfristen med at indsende - og der kommer stadig selvangivelser ind. Jo før man afleverer, jo før får man svar. Det kunne måske også gå hurtigere med at indberette selvangivelserne, hvis folk kunne finde ud af - at det ikke er det udbetalte beløb for 2005, der skal selvangives - at det ikke er nødvendigt at selvangive hvor meget, der er indbetalt i ATP for 2005 - at lønindkomst ikke bare er "Nå, det er vist 12 X 17.500, som jeg skriver i anden indkomst og for en sikkerheds skyld skriver jeg et andet beløb i dagpenge, selv om jeg ikke har fået nogen" - at det faktisk er nødvendigt at oplyse på sin selvangivelse hvert år, at man stadig er gift og skal have ægtefællefradrag, for det kunne jo godt have ændret sig fra det ene år til det andet - at det kan lade sig gøre at beregne et befordringsfradrag PÅ EGEN HÅND! - at det ikke er svært at skrive de fem-seks-syv beløb på en selvangivelse, hvis man gider at læse en vejledning og sådan kunne jeg jo næsten blive ved... Jeg kunne sagtens have hjulpet til med at indberette selvangivelserne i år, hvis jeg var sluppet for spørgsmål som: "Jamen, ved I ikke hvor meget jeg har tjent og betalt i skat i år?" "Hvor langt jeg har til arbejdet? Det tager næsten en time med toget, men står det ikke i jeres system?" "Hvor skal jeg skrive min lønindkomst?" "Skal jeg ikke skrive fagforeningskontingent i det felt, der i beskrivelsen hedder "Fagforeningskontingent" og A-kasse-bidraget i feltet med "A-kasse"? "Hvorfor skal jeg skrive befordringsfradrag på igen? Det gjorde jeg jo i forbindelse med min selvangivelse som jeg fik i november måned 2004." Nej, det var i forbindelse med forskudsregistreringen, og selvfølgelig får man ikke en selvangivelse i november måned... Med mindre man har været så fuld af lort og sådan et fjols, at man har glemt at fortælle de danske myndigheder, at man har fået ny adresse. Og hvorfor i alverden skulle jeg, som sidder på arbejde i Danmark, bede jer om det svenske CPR-nummer, når det svenske "CPR-nummer" hedder et "personnummer", og hvad regner I med at jeg kan bruge det svenske til? Og måske kunne det også være en fordel at gemme en kopi af sin indsendte selvangivelse, så man ved, at man har indsendt den, og nogenlunde hvornår man har gjort det... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2006 /Utålelig belærende tone ON/ Det er en meget godt arbejdshypotese, når man har med kommunikation at gøre, at hvis det ikke lykkes for en at få sit budskab igennem, så skyldes det en selv. Så har der været noget galt med den måde, man har fremsat budskabet, og man skal så måske overveje at fremsætte det på en anden måde. Det kan være ens egen skyld, Skats egen skyld, at man får folks svenske CPR-nummer i stedet for deres danske personnummer. Måske har man spurgt forkert. Hvis man selv er dybt inde i og optaget af et fagområde, kan man nemt blive blind over for den kendsgerning, at modtageren er et helt andet sted og ikke har det fjerneste forhold til området og vil bruge så lidt energi som muligt på det, da det ikke interesserer en hujende fis. Hvis man ønsker, at ens kommunikation skal lykkes, især hvis ens budskaber er triste og kedsommelige - som Skats med skam at melde ofte er - så er man nødt til at kommunikere så effektivt, at man også kan nå de mennesker, der forekommer en at være fjolser, men som i virkeligheden bare ikke er så interesserede i skatteligning. :) /Utålelig belærende tone OFF - (eller i hvert fald STAND BY)/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2006 Jo da - det kan lade sig gøre Der skal vel også være plads til lidt positivt i denne tråd. Vi har sidst i sidste uge modtaget vores trykte årsopgørelse. Pengene vil iflg. teksten være til disposition den 28. september - i år ;) Papirerne blev afleveret en af de allersidste dage i juni måned. Men - alle Antons anvisninger var fulgt :th2: - alle relevante felter udfyldt - og al dokumentation i orden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret September 26, 2006 Lidt samme historie her, som Kim H's :) Afleverede min selvangivelse på sidst mulige dag. I fredags lå årsopgørelsen i brevkassen, og der står at pengene overføres til min konto den 28/9-06. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 26, 2006 Lidt samme historie her, som Kim H's :) Afleverede min selvangivelse på sidst mulige dag. I fredags lå årsopgørelsen i brevkassen, og der står at pengene overføres til min konto den 28/9-06. ...og de havde ikke klokket i noget med din? Hvis ikke, så må det jo betegnes som et stort plus. Jeg kan forstå på Anton at vi jo er padder til at udfylde dem fyldestgørende. Og som Moerke skriver andetsteds, så ville det lette en hel del på stakkels Antons arbejdsbyrde, hvis vi allernådigst kunne få adgang til vores savnede TastSelv-service, når SKAT gjalder i Lignings-hornene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret September 26, 2006 ...og de havde ikke klokket i noget med din? Det tror jeg ikke de har. Hvis man er tilfreds med beløbet de aller nådigst tilbagefører rette ejermand, så er den vel ikke længere. Jeg vil give SKAT 10 pil op for min årsopgørelse 2005 Den var da værd at vente på :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 26, 2006 Det tror jeg ikke de har. Hvis man er tilfreds med beløbet de aller nådigst tilbagefører rette ejermand, så er den vel ikke længere. Jeg vil give SKAT 10 pil op for min årsopgørelse 2005 Den var da værd at vente på :pFair nok! Jeg bør vel egentlig være glad for mit store runde 0,- ...selvom det er første gang. *hmm* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 26, 2006 ...og de havde ikke klokket i noget med din? Hvis ikke' date=' så må det jo betegnes som et stort plus. Jeg kan forstå på Anton at vi jo er padder til at udfylde dem fyldestgørende. Og som Moerke skriver andetsteds, så ville det lette en hel del på stakkels Antons arbejdsbyrde, hvis vi allernådigst kunne få adgang til vores savnede TastSelv-service, når SKAT gjalder i Lignings-hornene.[/quote'] Nu har jeg to år afleveret vores selvangivelser, hvor Skat ikke har foretaget sig andet end at taste de tal ind jeg har skrevet, (eller forsøgt på det....alle gode gange 3...) så burde de sgu give greencard når man har bestået ligningseksamen...Så kan Anton koncentrere sig om de få, håber jeg, der end ikke har fattet forskellen på Selvangivelse og Forskudsopgørelse... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2006 Så kom pengene på bankkontoen ... Sandelig siger jeg jer Min overskydende skat for 2005 er, som skrevet står på slutopgørelsen, indgået på bankkontoen dags dato :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites