Jump to content
Carsten Olsen

Hvor meget i skat

Recommended Posts

Jeg sad lige og kiggede lidt og faldt over denne gamle tråd, jeg flytter til Lund i marts og vil engentlig gerne vide, om det der står her stadigvæk er aktuelt, for jeg får mange spøgsmål her på jobbet om lige præsis det.( Jeg vil også selv vide lige præsis) http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=1795

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

- Du skal betale en gennemsnitskommuneskat (tidligere passede Blåvandshuk kommune, ved ikke med de nye sammenlægninger). - Du kan ikke betale kirkeskat selvom du fortsat er medlem af folkekirken. - De betaler mellemskat og topskat som enhver anden dansk skatteborger. Hov, hvis det er lønkontoret der spørger så får de et helt alm skattekort på dig.. ingen forskel overhovedet for dem.... Det var den korte version... Du kan berolige dine kolleger med at der ingen skattefidus er ved at flytte til Sverige. Du betaler for noget du ikke bruger, du får frataget din stemmeret så egentlig burde de have ondt af dig, fordi du kører rundt en en luksusbil til 1/3 af prisen i Danmark...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
- Du skal betale en gennemsnitskommuneskat (tidligere passede Blåvandshuk kommune, ved ikke med de nye sammenlægninger).
Der er en lille krølle her. Da man i sin tid lavede ordningen lagde man sig fast på de 32%, idet det svarede til en gennemsnitlig kommuneskat. Sidenhen har mange af kommunerne sat skatten op uden at nogen har sat den ned, så nu er de 32% (som man stadig betaler som pendler) lidt under gennemsnittet. I Københavns Kommune betalte jeg sidste gang 32,10%, så jeg sparer 0,10%. Hurra - jeg tror at jeg vil købe vin for alle pengene!. Hvis jeg af uransagelige årsager skulle finde på at gå på Spritbolaget kan det så blive til så meget som en hel flaske om året!.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Okay' date=' tak for svaret. Så bliver kollegaerne glade for at høre at jeg ikke slipper billigere i skat.[/quote'] Ja, det er utroligt hvor lidt der skal til at gøre folk glade....:rolleyes: men sandt er det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kirkeskat?? Jeg har lige talt med skatøresund, og jeg har fået at vide at selvfølgelig betaler man kirkeskat som grænsegænger. Jeg kan selvfølgelig melde mig ud af folkekirken ligesom alle andre, men det med at det ikke kan lade sig gøre at betale kirkeskat passer bestemt ikke...hvilket jeg også kan se på min årsopgørelse....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Jeg har lige talt med skatøresund' date=' og jeg har fået at vide at selvfølgelig betaler man kirkeskat som grænsegænger. Jeg kan selvfølgelig melde mig ud af folkekirken ligesom alle andre, men det med at det ikke kan lade sig gøre at betale kirkeskat passer bestemt ikke...hvilket jeg også kan se på min årsopgørelse....[/quote'] :lol: jeg betaler så ikke kirkeskat, hvilket også fremgår af min selvangivelse.. og jeg er stadig medlem...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har lige talt med skatøresund' date=' og jeg har fået at vide at selvfølgelig betaler man kirkeskat som grænsegænger. Jeg kan selvfølgelig melde mig ud af folkekirken ligesom alle andre, men det med at det ikke kan lade sig gøre at betale kirkeskat passer bestemt ikke...hvilket jeg også kan se på min årsopgørelse....[/quote'] Hmm. Der er ingen kirkeskat på min årsopgørelse!?! Kommune: 32,0 - Kirke: 0,0 Hvad står der på din opgørelse under Skattekommune?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
:lol: jeg betaler så ikke kirkeskat' date=' hvilket også fremgår af min selvangivelse.. og jeg er stadig medlem...[/quote'] I Second that..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Der står Helsingør Kommune, da det er der jeg kom fra. Hvorfor?? 11,6 amtsskat, 20,9 kommuneskat, 0,78 kirkeskat
Der står: Begrænset Skattepligtig på min.. Amt : Ingen Kommune: 32 Kirke: 0 og jeg flyttede fra Københavns Kommune.. hvis nogen var i tvivl:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg betaler så ikke kirkeskat' date=' hvilket også fremgår af min selvangivelse.. [b']og jeg er stadig medlem...
Ej hvor nedtur :sick::eek: Jeg ville klage, eller sidste udvej, betale sig fra medlemskabet :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Ej hvor nedtur Jeg ville klage, eller sidste udvej, betale sig fra medlemskabet :th2:
Ah, det er billigere at komme i jorden en dag... hvis man er medlem:) Og siden jeg er "gratis" medlem ville det vel være dumt..eller hur:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der står Helsingør Kommune, da det er der jeg kom fra. Hvorfor?? 11,6 amtsskat, 20,9 kommuneskat, 0,78 kirkeskat
Du har fået en forkert blanket, den danskere bosat i Dk får. Du skal have en fra Grænsegængercenteret, så passer pengene :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Kan det måske have noget at gøre med at jeg flyttede hinsidan 01.04.05 og ikke har boet der i hele 2005???
Ring til Skat og høre hvordan de har dig registreret, det kan være du ikke er overflytte til SkatØresund..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Kan det måske have noget at gøre med at jeg flyttede hinsidan 01.04.05 og ikke har boet der i hele 2005???
Tror det ikke vi flyttede 01-04-2004 og min selvangivelse fra sidste år ser magen til ud.. dvs med begrænset skattepligtigt som skattekommune...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Jeg prøver lige at ringe en gang til.....der er jo heller ikke så lang ventetid....:laugh:
Husk du 9 ud af 10 gange får fat i en ikke Skatøresund medarbejder, og de ved som udgangspunkt INTET om grænsegængerregler...sorry

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Husk du 9 ud af 10 gange får fat i en ikke Skatøresund medarbejder' date=' og de ved som udgangspunkt INTET om grænsegængerregler...sorry[/quote'] Lyseslukker! Ellers tag ind forbi SkatØresund og tag en snak med dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Husk du 9 ud af 10 gange får fat i en ikke Skatøresund medarbejder' date=' og de ved som udgangspunkt INTET om grænsegængerregler...sorry[/quote'] Jeg starter altid med at bede om en fra SkatØresund, når jeg kommer igennem... Det koster så gerne en 6-10 min. ekstra i ventetid. - Eller bemærkningen: "Hun er optaget lige nu" .. jeg var ved at dø af grin - Tror pokker de er så langt bagud så :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg talte med dem for en halv time siden, bedte jeg også om skatøresund, men det er vel ingen garanti for at få den rigtige medarbejder... Synes bare det er for mærkeligt hvis der er noget galt, for jeg var nede personligt på SKATøresund, da jeg flyttede og få det hele ordnet.... mystisk. Jeg venter så stadig i telefonkø......:laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Da jeg talte med dem for en halv time siden, bedte jeg også om skatøresund, men det er vel ingen garanti for at få den rigtige medarbejder... Synes bare det er for mærkeligt hvis der er noget galt, for jeg var nede personligt på SKATøresund, da jeg flyttede og få det hele ordnet.... mystisk. Jeg venter så stadig i telefonkø......:laugh:
Nogle gange melder andre medarbejdere sig klar på opkald til Skatøresund for at hjælpe.... Men jeg tror nu de tager fejl...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for hjælpen Så kom jeg endelig igennem efter næsten en time...gab. Men det viste sig jo, at jeg rigtig nok stod registreret helt forkert og ikke var overført til SKATøresund. Det kunne hun godt have checket første gang jeg ringede...det var nemlig den samme jeg talte med. Men pyt nu skulle det været klaret og endnu flere penge er på vej til min konto...hehe. Mange tak for hjælpen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Så kom jeg endelig igennem efter næsten en time...gab. Men det viste sig jo, at jeg rigtig nok stod registreret helt forkert og ikke var overført til SKATøresund. Det kunne hun godt have checket første gang jeg ringede...det var nemlig den samme jeg talte med. Men pyt nu skulle det været klaret og endnu flere penge er på vej til min konto...hehe. Mange tak for hjælpen...
Det var så lidt.. Man har selv været hele møllen igennem. De havde nemlig heller ikke overført også og min kæreste stod stadig til at eje en lejlighed hun havde solgt før hun flyttede osv, så der kan gå koks i det =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites