Humle 10 Anmeld indhold Skrevet September 12, 2006 http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3951398/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
aj 0 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2006 Lad os håbe de finder en løsning på det. Ellers får IT-folk, ejndomsmæglere mfl. med interesse på begge sider det svært. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 12, 2006 Det er typisk svensk..... De skovler til sig uden at ville røre en finger......:( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2006 Ja, man skal godt nok være så meget autoritetstro at man kun kan være svensker for i fulde alvor at forfølge en sådan sag. Jeg har godt nok aldrig haft meget tilovers for det Danske Told & Skat (nu Skat), men her vil jeg dog tro, at de trods alt aldrig kunne finde på at fortolke regler så firkantet, når enhver kan se at det ikke giver mening. Men der er vel en ganske simpel løsning for de danske virksomheder - lad være at betale! Så er svenskerne jo nødt til at forfølge sagen i danske domstole, hvor kravet jo nok vil blive afvist fordi det ikke er baseret på dansk lovgivning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2006 I ethvert normalt fungerende land ville staten jo bare konstatere, at her er et problem, som vi lige må fikse. Lidt knas og interferens i nogle regler, som må klares, så borgerne ikke bliver ramt af urimeligheder. Men for svensk bureaukrati er borgere tilsyneladende bare noget, der er i vejen, når der skal spilles en endeløs landskamp mod EU for princippernes skyld, og hvis man kan holde kampen gående i ti år og alligevel beholde sine egne kluntede regler med groteske konsekvenser, så regnes det for en stor succes. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2006 I ethvert normalt fungerende land ...og hvis man kan holde kampen gående i ti år og alligevel beholde sine egne kluntede regler med groteske konsekvenser, så regnes det for en stor succes. Nårh ja...Danmark har/havde jo næsten heller ingen forbehold vedrørende EU. Så lad os nu feje for eget told-hus først, og derefter tsk´e af vores nuværende landsbrødre :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2006 Nårh ja...Danmark har/havde jo næsten heller ingen forbehold vedrørende EU. Så lad os nu feje for eget told-hus først' date=' og derefter tsk´e af vores nuværende landsbrødre :o[/quote'] Nu synes jeg det er ret meningsløst at gøre det til en landskamp Danmark-Sverige, men de danske forbehold er jo udformet af politikerne på bestiling fra de kræsne danske borgere. Sådan synes jeg, arbejdsfordelingen skal være. Sverige burde føre en skeptisk og kritisk politik over for EU ud fra de grunde, som er naturlige for et skandinavisk land, men det politiske har man overladt til kontoriussen Lars Danielsson (nu fratrådt af andre grunde) og så Det Store Blonde håb Margot Wallström, hvis ide om en ny "åbenhed" i EU nu formentlig udspiller sig som en langstrakt, dødssyg og fuldstændig hemmeligholdt "åbenhedsproces" i Den Belgiske Bondekasses skarpt bevogtede og dunkelt oplyste lokaler, and who f. cares - men det er ikke en velrettet EU-skepsis, der kommer til udtryk i håndteringen af problematikken med de sociale afgifter o.a., for det er i og for sig ingen EU-sag. Det bliver kun en EU-sag fordi Sverige gør sig umulig, fordi egne regler og bestemmelser af princip ikke kan tilpasses omverdenen, og man skal i hvert fald ikke gøre det før man bliver tvunget, og så helst kun halvt. Indtil Sverige sætter politikere til at bekæmpe EU i stedet for skide bureaukrater, er almindelige borgere, der rammes af groteske konsekvenser, bare collateral damage i bureaukraternes kamp for ukrænkelige helligdomme som eksempelvis "sammenhængen i det svenske skattesystem". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JesperSL 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2006 Hvis jeg har forstået artiklen korrekt, vil min nuværende arbejdsgiver i DK få en regning på den kedelige side af 10000,- pr måned fra Skatteverket, hvis jeg skulle få den skøre idé at tage en times arbejde i den lokale ICA...?! Det er måske værd at huske, når der er lønforhandling ?! Man undres, Jesper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tim_pedersen_ 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2006 Hvis jeg har forstået artiklen korrekt, vil min nuværende arbejdsgiver i DK få en regning på den kedelige side af 10000,- pr måned fra Skatteverket, hvis jeg skulle få den skøre idé at tage en times arbejde i den lokale ICA...?! Det er måske værd at huske, når der er lønforhandling ?! Man undres, Jesper Gælder det kun for svenske statsborgere, eller også danskere som er bosat i Sverige. ? Tim Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 13, 2006 For alle der arbejder mere end 25 % i deres bopælsland.... Gælder det kun for svenske statsborgere, eller også danskere som er bosat i Sverige. ? Tim Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JesperSL 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2006 Jeg troede ikke, der var en bagatelgrænse ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites